Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Danielzu said:

Flere titler så ja? 

Chelsea har kjøpt fra høyerste hylle i alle ledd, arsenal har Willian... feil å sammenligne, men setter Arteta foran

Arteta er det dårligste manageren Arsenal har hatt i min levetid. Blir spennende å se om han klarer å snu det nå - jeg tviler. Arsenal fikk en boost da han ble ansatt - men den effekten ser vi er borte nå. Det skinner gjennom nå hvor svak han er. 

Lenke til kommentar

Synes ingen av de har vist så mye enda, men Arteta har jo en klart vanskeligere jobb selvfølgelig, og en jobb som fortjener mer tålmodighet enn Lampards. Men den tålmodigheten begynner vel å ta slutt nå for mange Arsenal-supportere kan jeg tenke meg.

Chelsea brukte mer penger på spillere selv da de hadde overgangsnekt enn de fleste andre, og tok helt av på overgangsmarkedet i sommer som har gitt Lampard de spillerne han har ønsket seg og mer til. Da han tok over Chelsea var de nylige EL-vinnere, hadde kommet på 3. plass i ligaen, og to år før vant de ligagull. Synes ikke Lampard har gjort en dårlig jobb altså, men kanskje som forventet. Han satt opp laget til å fungere bra med en del nye navn forrige sesong, men ødela samtidig soliditeten de hadde. Han har et arsenal av spillere i verktøykassa som ikke Arteta har (no pun intended). De fleste sa vel før sesongen nå at man må forvente at Chelsea blander seg i gullkampen.

Så utgangspunktene er vidt forskjellige. Arteta har jo fått det til å funke bra i perioder han også, men nå er det en veldig dårlig periode og den totale poengfangsten er ikke bra. Stusser også litt på spillestil og bruken av Auba som møtende spiss og oppspillspunkt, når styrkene hans helt klart er i bakrom med ballen rettvendt. Skal fortsatt ha fart nok til det i beina, og når man er så avhengig av ham bør man gjøre mer for å sette han opp i situasjoner han kan bruke styrkene sine i. Noen her nevnte Giroud-retur i januar og det er faktisk ikke et så dumt forslag med en slik type spiss når man ser måten Arsenal angriper på og bygger opp spillet sitt nå. Bare skjønner ikke helt hva Arteta prøver på, og troppen er ikke god nok til å kjøre Pep-stilen med ikke å ha en plan B.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg er ikke helt enig angående Arteta -  ikke enda. Han har en klar spillestil som ikke er implentert skikkelig. Det er jo ikke slik at han ønsker å lamme hele det offensive spillet. Min teori er at han kjører litt av den samme strategien som Guardiola. Thierry Henry forklarte litt av dette systemet som pundit for Sky Sports for noen år siden. Guardiola informerte spillerne om at hans oppgave var å hjelpe dem frem til siste tredjedel av banen - herfra måtte de gjøre resten selv. Dette er klart lettere med Messi på banen, men jeg føler vi ser litt av det samme i laget nå. Problemet virker å være at spillerne enten ikke vet hva de skal gjøre siste tredjedel, eller er for opptatt av defansiv struktur at de ikke tørr å "danse fritt", som under Wenger.

Kampen til helgen vil nok avgjøre det meste for min del. Hvis vi til formodning skulle vinne så står jeg fast på min hypotese om Arteta og hans prosjekt i Arsenal. Da har jeg troen så lenge spillere ikke gir opp visjonen hans. Vi så litt av det samme når Klopp tok over Liverpool. De vant flere av kampene mot top 6(som Arsenal også har gjort), som tilsier at laget klarer å prestere når "de vil". Kamper mot antatt dårligere lag kan da variere. Jeg har ikke gitt opp prosjektet helt enda og tror spillermateriale er godt nok til å kjempe om top fire. At det ser stygt ut nå er det dog ingen tvil om. 

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Er for tidlig for min del å avskrive Arteta, og vi visste da vi ansatte han at han kom til å måtte lære underveis, og at å endre kulturen i klubben ville ta tid, og være en humpete vei. 

Arteta sier i dag at han ønsker med tid at Arsenal skal spille i en 4-3-3 formasjon, men at han pr.dags dato mangler 5-6 spillere for at dette skal fungere. Vi har over for mange år rekruttert alt for dårlig, og materiale Arteta har å jobbe med er i mange ledd alt for svakt til å kunne prestere slik fansen ønsker klubben skal. Tror ikke ting vil bli noe bedre med trenerbytte hver gang det samme svake mannskapet møter sine begrensinger, og håper Arteta får tid og støtte til å bygge sitt lag slik han ønsker. Så får det heller gå som det går denne sesongen. Det viktigste er at klubben backer han opp på overgangsmarkedet, og at vi slutter å ta inn gamle spillere på gode kontrakter som ikke tar klubben fremover. Sats på unge talenter og ha som krav at skal en spiller handles må denne styrke oss i posisjonen den spiller.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, archongamer said:

Er for tidlig for min del å avskrive Arteta, og vi visste da vi ansatte han at han kom til å måtte lære underveis, og at å endre kulturen i klubben ville ta tid, og være en humpete vei. 

Det er vel ikke så mange som forventet at laget skulle vinne ligaen eller nødvendigvis komme blant topp 4. Men man må kunne forvente tegn til forbedringer i løpet av et år. Laget spiller med mentaliteten til klubber i nedrykkstriden og har et totalt ikkeeksisterende angrepsspill. Mannskapet er ikke i nærheten av så dårlig som de spiller nå.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke så mange som forventet at laget skulle vinne ligaen eller nødvendigvis komme blant topp 4. Men man må kunne forvente tegn til forbedringer i løpet av et år. Laget spiller med mentaliteten til klubber i nedrykkstriden og har et totalt ikkeeksisterende angrepsspill. Mannskapet er ikke i nærheten av så dårlig som de spiller nå.

At vi for øyeblikket har møtt en down i form, og at flere av spillerne presterer under pari er riktig. Men det har vært tydelig lenge at en midtbane med Xhaka og Cebalos ikke fungerer, og at Lacazette er godt over høyden og burde vært solgt i sommer da vi kunne fått noe igjen for han. Men hva er alternativet om dagen? 
Med skade på Partey. Suspensjon på Pepe. Og ingen spissalternativer tilgjengelige som holder i nærheten av nivået blir det som det blir. For det er ikke så enkelt å peke på hva Arteta gjør feil om dagen at det er åpenbart at det er der feilen ligger. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (54 minutter siden):

Fred får selvsagt ikke rødt for samme forseelse som Pepe får rødt for. Da kalles det bare filming. 

Og folk synes at det er greit. Samme folk som sier at Pepe fortjente det, det var hans egen feil å bli lurt i denne fella. Latterlig og hykleri

Lenke til kommentar

Tøv. Pepe treffer jo faktisk til motstanderen. Fred treffer aldri motstanderen.

Dermed har ikke dommeren noe valg i Pepes tilfelle, han må utvises iht regelverket. Det at Fred ikke er nær motstander gjør at dommer kan velge å ikke vise ham ut, også iht regelverket.

Fred kan si seg heldig likevel, men dere trenger ikke late som dere ikke ser den vesentlige forskjellen. De gikk gjennom disse reglene i Viasat-studio forøvrig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Snikpellik said:

Tøv. Pepe treffer jo faktisk til motstanderen. Fred treffer aldri motstanderen.

Dermed har ikke dommeren noe valg i Pepes tilfelle, han må utvises iht regelverket. Det at Fred ikke er nær motstander gjør at dommer kan velge å ikke vise ham ut, også iht regelverket.

Fred kan si seg heldig likevel, men dere trenger ikke late som dere ikke ser den vesentlige forskjellen. De gikk gjennom disse reglene i Viasat-studio forøvrig. 

Enkelte har nok behov for gavekort hos Brilleland til jul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Tøv. Pepe treffer jo faktisk til motstanderen. Fred treffer aldri motstanderen.

Dermed har ikke dommeren noe valg i Pepes tilfelle, han må utvises iht regelverket. Det at Fred ikke er nær motstander gjør at dommer kan velge å ikke vise ham ut, også iht regelverket.

Fred kan si seg heldig likevel, men dere trenger ikke late som dere ikke ser den vesentlige forskjellen. De gikk gjennom disse reglene i Viasat-studio forøvrig. 

Fred treffer og slaget er hardere. Men at utd får medhold fra dommere vs oss er ikke noe nytt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Tøv. Pepe treffer jo faktisk til motstanderen. Fred treffer aldri motstanderen.

Dermed har ikke dommeren noe valg i Pepes tilfelle, han må utvises iht regelverket. Det at Fred ikke er nær motstander gjør at dommer kan velge å ikke vise ham ut, også iht regelverket.

Fred kan si seg heldig likevel, men dere trenger ikke late som dere ikke ser den vesentlige forskjellen. De gikk gjennom disse reglene i Viasat-studio forøvrig. 

Enig i dette. Men finnes det bilder som viser at Fred ikke treffer motstanderen? Jeg så situasjonen først nå, men fra de bildene jeg har sett er det ikke åpenbart at det ikke er kontakt. Det var kanskje tydeligere i Viasat-studio.

Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (6 timer siden):

Fred treffer og slaget er hardere. Men at utd får medhold fra dommere vs oss er ikke noe nytt. 

Touché 


Og prøv å sammenligne det med Pepe

http://www.soccer-blogger.com/2020/11/22/nicolas-pepe-red-card-vs-leeds-2020-pepe-headbutt-alioski-incident-pepe-sent-off/
 

ikke kom hit og påstå at Pepes var stygt. Han gjorde ingenting mens Fred slo til med hodet 

Endret av fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...