Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Ronaldo ligger vel på 10,5 km pr.kamp i gjennomsnitt. ganske mye mer enn Alexis med andre ord.

 

Det er ikke en klage på Alexis som spiller, men det hjelper selvsagt ikke et Arsenal som sliter at man har en spiller som ikke virker spesielt interessert i å delta i det kollektive arbeidet. Dette var jo Unites store styrke i tiden Ronaldo var der at det var et sterkt kollektiv, og at laget som helhet fungerte. Det er ikke tilfellet i Arsenal om dagen. Skal man snu skuta må alle gjøre sitt beste, og leser du saken til Sky ser du at utviklingen til Alexis denne sesongen er sterkt nedadgående hva innsats angår. Når du er nærmere keeper enn noen utespiller hva løping angår i løpet av 90 min så løper du ikke nok, uansett om du heter Alexis eller Ronaldo.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi går en spennende tid i møte det er hvertfall sikkert. Om Wenger går kan alt skje, men om Wenger blir og vi mister Alexis og kanskje flere så er det ikke godt å si hvordan det går heller. Vi har topp 4 statistikken på vår side, men den betyr strengt tatt veldig lite når det spesielt de siste årene har skjedd mye med hvor mange lag som kjemper om de 4 plassene.

Lenke til kommentar

Selvsagt, men da kan man ikke klage på at motstanderen eier midtbanen vår heller. Og at vi må ta noen baklengs på grunn av det også. Første omgangen mot Bayern sist var jo det klareste eksempelet. Gutta jobbet livet av seg, og vi eide midtbanen, bortsett fra at Bayern fikk fritt spillerom på høyresiden. Hvorfor? Jo fordi Alexis bare tuslet rimelig uinteressert på Bayerns halvdel og lot området han skulle dekke være vidt åpent. For all del, jeg digger Alexis, og ingen i klubben er i nærheten av han hva målteft angår. Men man kan ikke forvente å vinne noe om man ikke både angriper og forsvarer seg som et lag.

 

Er ikke Alexis Sanchez venstre vingspiss?

 

Skal du virkelig ofre målene og mulighetene Sanchez skaper på Arsenal slik at han kan komme å hjelpe til bakover på banen? Vil du at Alexis Sanchez skal bli en defensiv ving eller venstre midtbanespiller heller enn å være venstre vingspiss?

 

Han spiller omtrent samme rolle som Ronaldo.

 

Jeg har ikke fulgt fryktelig mye med på Arsenal, men registrerer at de spiller en offensiv 4-2-3-1 formasjon mot Bayern Munchen. Kanskje det var litt vel optimistisk?

 

Ser man på mål og assist på Arsenal så er ikke Sanhez rolle å komme bakover å hjelpe forsvaret, men å overlate det til andre. Jeg vet ikke med Oxlade-Chamberlain, men jeg antar Mezut Øzil spiller en viktigere rolle bakover, noe som er naturlig i den formasjonen. Da skal man la vingene ligge høyt, og eventuelt heller trekke tilbake spissen også.

 

Når Mezut Øzil trekker bakover gir det rom til f.eks Coquelin og Xhaka til å trekke utover mot sidene av midtbanen og kjempe mer mot sidene hvis det trengs. Hvis spissen til Arsenal i tillegg er defensiv, kan spissen også trekkes tilbake mot sentral midtbane. Ligger vingene til Arsenal da høy vil de både begrense motstanderen sine backer sine muligheten, men samtidig skape en skummel trussel offensivt, heller enn en enslig spiss som ligger på toppen mot to sentrale stoppere.

 

Sanchez er ingen forsvarsspiller eller midtbanespiller. Han er en spiss.

 

 

Hvis en spiller har 20 mål og 15 assist i en sesong, så kan han stå helt i ro for min del.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar

Ingen tvil at han har vært 50% av laget de siste sesongene. Likevel har jeg ingen problem med å la han gå om moralen er lav, at han skal ha en finger med i valget av manager eller astronomiske summer for å skrive under ny kontrakt. Bygger gjerne et nytt lag fra bunn uten wenger, sanchez og øzil om det trengs. Bortsett fra de 55 minuttene mot Bayern, så har de siste kampene vært meget tannløse

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott innlegg. Takk!

 

Innlegget du refererer til var, som du sier, ment som en kjapp analyse av situasjonen til de to klubbene. Historien de siste 10-20-30 årene var således irrelevant.

 

Jeg synes man må kunne anerkjenne at andre klubber gjør mye riktig, selv om det er “fienden“. Såpass nyansert bør man kunne være :)

Lenke til kommentar

 

Hyllest av Tottenham kan godt foregå andre steder. Ellers en rimelig meningsløs diskusjon da samtlige har sine svin på skogen her inne hva andre brukere angår stort sett.

Jeg burde holdt kjeft, men hva er egentlig "hyllest av Tottenham". Vil ethvert innlegg som har en antydning av noe som kan tolkes "positivt" vedrørende Tottene bli rammet av en slik beskrivelse?

 

Ja, Benbjo skriver ting som så absolutt kan tolkes "positivt" om Tottenham i sitt innlegg, men skal vi som Arsenalfans sitte med slike store skylapper at vi ikke tar innover oss det som skjer hos vår "erkefiende". Eller er enhver analyse som fremhever at det faktisk skjer ting hos fienden, som gjør at de i verste fall kanta over hegmoniet i Nord-London, "forræderi".

 

Som tilhenger av Arsenal i 40+ år så kan jeg historien rundt de to klubbene, jeg misliker Tottenham like mye som de fleste "normale" fans, men det er skremmende hvis det er slik at "hatet" skal stoppe vår evne til å oppfatte det som skjer rundt oss eller til å videreformidle det.

 

Det er godt mulig at jeg totalt har misforstått deg, og i så fall beklager jeg det, men det bør være så pass takhøyde i et slikt forum at det er lov til å skrive vurderinger av våre motstandere som har ett innhold som vi ikke liker.

 

PS!! som du/dere nok har forstått så anser jeg ikke Benbjo sitt innlegg som en hyllest av Tottene, men mer som et innlegg som forteller meg/oss om hva som er i ferd med å skje i vårt fotballmessige "nærområde"!!!

 

 

Vel nå var innlegget du siterer meg på mest av alt et svar på diskusjonen etterpå, og et forsøk på å forklare at det kanskje ikke er så rart at noen reagerer på Benbjo sine stadige påstander om at Tottenham er en bedre klubb enn Arsenal på alle mulige måter. I min bok skulle det bare mangle at noen reagerer på sånt vås i en Arsenal tråd. Men nok om det.

 

Vil folk lese om Tottenham, eller andre klubber i en Arsenal tråd skal ikke jeg nekte dem det jeg. Men i enkelte brukere sitt tilfelle er det veldig kort mellom det som påstås å være en analyse, og det som kan oppfattes som ren trolling. I hvertfall når en bruker enhver anledning til å komme med disse tingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utrolig flaut. Blir vanvittig provosert av disse idiotene.

 

Er det dette det er snakk om?

 

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. Fansen må da få lov til å si sin mening. Hadde det vært første gangen laget gikk i fullstendig oppløsning på denne tiden i sesongen hadde jeg forstått at det er "flaut", men nå har det vært det samme år etter år etter år. For lenge. 

 

Protestene er helt OK i min bok. 

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Orker ikke se den videoen, men jeg har ingen problemer med protester. Det jeg har problemer med er protester mens en kamp pågår. Ta det før eller etter. Enten man støtter Wenger eller ei, skal man støtte laget sitt når det gjelder. Det som dog provoserer meg mest er at en liten gruppe oppmerksomhetskåte idioter mener at de har rett til å printe sine meninger på et banner og fly det over stadion som om det var hele fanbasens delte oppfatning. Greit nok at folk flest har fått nok av Wenger, men vi snakker om den beste manageren i klubbens historie, og jeg føler meg trygg på at et solid flertall av våre fans ikke synes at han fortjener dette.

 

Dersom dette skulle gjennomføres, håper jeg samtlige gooners på stadion svarer med buing og et par-tre runder med "One Arséne Wenger".

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Man støtter ikke laget ved å fly et anti-Wenger banner over stadion midt i en viktig kamp.

Man støtter laget ved at man jobber og får inn noe nytt, når det som eksisterer ikke er godt nok, jeg er Arsenal fan, ikke noen av spillerne sin fan, og aller minst noe Wenger fan.

Lenke til kommentar

Det å fly over med et banner eller å protestere inne på stadion under en kamp er måter å vise sin misnøye på som virker mot sin hensikt da det påvirker de som er utpå banen og gjør at det spres enda mer usikkerhet og dårlig spill. Det å demonstrere før og etter kamp slik som på denne videoen er helt greit. Det er en forskjell der.

 

Som han sier i videoen ganske så riktig så var Uniteds banner mot Moyes fordi fansen ikke hadde noen følelsesmessig tilknytning til Moyes, og at noe slik aldri kunne skjedd mot Ferguson. Samme gjelder for de aller fleste Arsenal fans til Wenger. Man kan ønske han ut, og man kan demonstrere for å vise sin misnøye. Men det må gjøres på rett måte, og det å leie inn et fly for å fly over stadion midt under en kamp er ikke rett måte.

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det å fly over med et banner eller å protestere inne på stadion under en kamp er måter å vise sin misnøye på som virker mot sin hensikt da det påvirker de som er utpå banen og gjør at det spres enda mer usikkerhet og dårlig spill. Det å demonstrere før og etter kamp slik som på denne videoen er helt greit. Det er en forskjell der.

 

Som han sier i videoen ganske så riktig så var Uniteds banner mot Moyes fordi fansen ikke hadde noen følelsesmessig tilknytnning til Moyes, og at noe slik aldri kunne skjedd mot Ferguson. Samme gjelder for de aller fleste Arsenal fans til Wenger. Man kan ønske han ut, og man kan demonstrere for å vise sin misnøye. Men det må gjøres på rett måte, og det å leie inn et fly for å fly over stadion midt under en kamp er ikke rett måte.

 

Dette gjøres vel nå fordi Wenger ikke har undertegnet noen ny kontrakt, og det er akkurat nå man har muligheten til å påvirke akkurat dette. For klubben er mottagelig for protester, det samme er Wenger. De som tror noe annet tar feil, klubben kan ikke tillate at dette fortsetter år etter år, og at tribunene tømmes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...