Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spille med Bendtner et par kamper, så kanskje Giroud får en "wake up call"..

Ja, det er problemet til giroud. Han har INGEN konkurranse, enn hva han gjør blir det ikke konsekvenser for han uansett. Tviler at han føler tranget til å trene i egen hånd for å ta plassen, vent litt... plassen er hans uansett hva.

Lenke til kommentar

Man kan si mye om Giroud og at han ikke putter mot topplagene, men skjønner ikke helt kritikken her basert på kampen i går. Synes han viste mer vilje enn de fleste Arsenal-spillerne, og han vant veldig mange hodedueller mot Vidic.

Han gjorde jobben sin godt med å vinne de høye ballene. Problemet var manglende løp rundt og lite offensivt fokus fra Arsenal. Han hadde jo noen saftige sjanser som han burde scoret på, men det hadde Van Persie også. Det er jo en grunn til at han ikke scorer mot topplagene, han får mindre hjelp av medspillerne og gir motforsvaret muligheten til å pakke han godt inn. Og i går var det Smalling, Vidic og Ferdinand, som ikke akkurat er smågutter. Men at han ikke akkurat er en Henry, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Giroud fremstår som et kroneksempel på en spiller med manglende ro og selvtillit. Å komme å si han er en dårlig fotballspiller er bare tull, men han virker ikke å finne seg til rette med måten Arsenal spiller fotball på, og han trenger andre rundt han til å gjøre han god han også. Han vinner så og si alt av hodedueller, men det finnes ikke en spiller som går på løpene rundt han. Når vi først får rotet oss til innlegg er gjerne momentum fremover borte og det blir ofte at han må gå opp i dueller nærmest stillestående. De færreste spisser gjør noen bedre jobb en han da.

 

Det største problemet til Giroud om dagen tror jeg er at han føler veldig mye ansvar på sine skuldre, og jeg tror en annen spiss som en reell konkurent ville hjulpet Giroud til å lempe på noe av dette presset. Slik han fremstår nå om dagen er det nesten vondt å se på fyren, og han hadde hatt godt av noen kamper på benken der noen annen måtte bære ansvaret for å score målene. Jeg mener uansett han er en klart bedre spiss en Bendtner og det andre vrakgodset vi har sittende på benken.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Man kan si mye om Giroud og at han ikke putter mot topplagene, men skjønner ikke helt kritikken her basert på kampen i går. Synes han viste mer vilje enn de fleste Arsenal-spillerne, og han vant veldig mange hodedueller mot Vidic.

 

Han gjorde jobben sin godt med å vinne de høye ballene. Problemet var manglende løp rundt og lite offensivt fokus fra Arsenal. Han hadde jo noen saftige sjanser som han burde scoret på, men det hadde Van Persie også. Det er jo en grunn til at han ikke scorer mot topplagene, han får mindre hjelp av medspillerne og gir motforsvaret muligheten til å pakke han godt inn. Og i går var det Smalling, Vidic og Ferdinand, som ikke akkurat er smågutter. Men at han ikke akkurat er en Henry, det er jeg enig i.

Han scorer da ikke mot bunnlagene heller. Vært begredelig i 2 måneder og jeg(og flere) ønsket at vi ikke skulle spille med Giroud mot United, og hvorfor jeg ønsket det, fikk dere se.

 

Ja,han jobber hardt og er med defensivt som han skal ha all ære for, men det er faen ikke det vi har en spiss til. Spissen skal primært score mål, og når du gang på gang, sjanse på sjanse roter bort viktige mål så blir man straffet for det.

Lenke til kommentar

Det merkes nok bedre enn jeg trodde at Walcott ble skadd.

 

Ramsey er det største tapet, men Walcott er også er helvetes stort tap. Vi har 2 spillere i hele laget som gjør løp som ingen andre gjør og begge de to blir langtidsskadd på kritiske tidspunkt i sesongen. Er jo så erketypisk Arsenal.

 

Når det gjelder Giroud så føler jeg det meste har blitt sagt om han. Ja han gir 100% og er nok inne i en periode med manglende selvtillit, men som det har blitt påpekt hele sesongen: Til og med når han var i god form. Så er han rett og slett under det kaliberet en spiss for Arsenal burde være. Og det kommer man ikke rundt uansett hvor mye man elsker Giroud.

 

En god spiller, men han kommer aldri igjen til å være førstevalg i en klubb som er i nærheten av Arsenal sitt nivå vil jeg tippe. At Wenger slo seg til ro med Giroud som førstevalg både forrige sesong og denne var nesten forskjellen på CL plass og trolig det vi taper ligagullet på i år.

Lenke til kommentar

Seriøst, Tottenham?

Greit nok de har fått en lille boost 2-3 kamper men de vet knapt hvor målet står.

De har hva, 40 mindre en City, 30 mål mindre en Liverpool, 20 mål mindre en dere?

Tviler på de holder hele veien inn, større sjanse for at United snur skipet.

 

De har vært veldig, veldig bra siden Sherwood overtok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...