Gå til innhold

Russ 2008, for vi som blir russ!


Espein

Russetreff 2008  

173 stemmer

  1. 1. Hvilke russetreff skal du på i år?

    • Lillehammer
      33
    • Stavanger
      48
    • Tryvann
      58
    • Tusenfryd
      27
    • Andre
      24
    • Ingen
      72


Anbefalte innlegg

"He du tøymt ryggen, he du ... he du sjøsatt en svartruss fra brunbryggen"

 

Husker ikke helt. :p

 

 

Så 2-3 svartruss der borte. Hehe.

Hehe.. Var noko slikt ja. Stakkars blåruss som vart dregen opp på scena. :p

 

Nei men og så? Hvorfor kan da andre bli russ som ikke har gått på videregående i det HELE tatt?

 

det er da ikke noe forskjell på dem og meg egentlig, bare at de søkte tidlig om det og har mere penger enn meg..

Eg lurer vitterleg på kor du har høyrt at det går an å søkje om å bli russ? I så fall må du blande det med å ta opp igjen fag som privatist (som Oddvar seier).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet dette med russelappen, men ifølge en god venn av meg har han venner som ikke går på skole og ikke har søkt særskilt om å bli russ heller. (Altså sånne folk som meg) Som er født i 1989, og det eneste de behøvde å bevise for å få en midlertidig russelapp + tilgang til Tryvann var å vise frem bevis for at han er født i 89..

 

Er derfor jeg prøver å finne ut av dette, om dette virkelig er sant, så jeg kan dra selv.

 

Ikke få svar at jeg "ikke tilhører å være der og sånt" prøver å finne bevis for det på en måte, eller noen jeg kan kontakte for å finne ut av det. Prøver å google hardt for å finne ut av det, men finner ingenting =/

 

Beste hadde vært om jeg hadde fått vite hvor eller hvem jeg ka spørre om dette!

Fikk vite noe om at jeg skulle ringe de som holder arrangementet på Tryvann, men aner ikke hvem det er :s

Lenke til kommentar
"He du tøymt ryggen, he du ... he du sjøsatt en svartruss fra brunbryggen"

 

Husker ikke helt. :p

 

 

Så 2-3 svartruss der borte. Hehe.

Hehe.. Var noko slikt ja. Stakkars blåruss som vart dregen opp på scena. :p

 

Nei men og så? Hvorfor kan da andre bli russ som ikke har gått på videregående i det HELE tatt?

 

det er da ikke noe forskjell på dem og meg egentlig, bare at de søkte tidlig om det og har mere penger enn meg..

Eg lurer vitterleg på kor du har høyrt at det går an å søkje om å bli russ? I så fall må du blande det med å ta opp igjen fag som privatist (som Oddvar seier).

Ja, "en kjemperuss". :p

 

Vurderer å blir russ neste år òg - skal ta opp matte og fysikk. :p

 

Føler ikke det er så mange av oss fra Stavanger som skal til Tryvann, skal du?

 

_____

 

Vekterne i Kongeparken bedrev jo NM i latskap. Kjenner flere som tok på seg refleksvest og gikk rett inn, for vaktene trodde dem jobbet der. Mange kom seg over gjerdet, og han ene kameraten min som ble stoppet bommet en røyk og drøset litt med den ene vakten før han ble vist beste veien inn. :p

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Nei. Eg bur sånn midt mellom Bergen og Haugesund, så Tryvann blir litt vel langt for meg. Eg hadde det utruleg gøy i Kongeparken då, men no er det som om eg føler at "høgdepunktet" i russetida er over. Vel vel. Russebryllaup på laurdag, så eg har i alle fall noko å sjå fram til. :p

 

Eg vart faktisk overraska over kor mykje russ frå austlandet som kom til Stavanger. 80% av folka eg snakka med var sikkert frå austlandet.

Lenke til kommentar

Er mann av 89-årgang og har hatt noe videregående opplæring skal man etter min mening selvfølgelig være russ! Velkommen, samme om du er rød, blå, svart eller grønn!

 

Men jeg tror du må ha søkt om russelappen for å kunne få midlertidig, vaktene har bare lister over hvem som går på videregående skole i Akershus/Oslo.

Endret av G.Julius
Lenke til kommentar
Einig. Ikkje at det øydelegg for oss andre russ, men du må no føle deg umåteleg utanfor. Vi feirar tross alt 3 års skulegang som snart er ferdig.

 

Det var ein bekjent av meg som var russ i fjor som sneik seg inn i Kongeparken. Du kan tru han fekk høyre det av alskens venninner osv som er russ. Han kan neppe ha følt seg høg i hatten.

 

Jeg har slitet meg gjennom skolen jeg og, og har tenkt til å fortsette med det, men da vil jeg være 21+ før jeg får vært russ.. så jeg må feste med folk som er MYE yngre enn meg, noe som ikke frister noe særlig. Jeg gjør ikke det her for fyll og damer, jeg vil ha det gøy med venner og oppleve det hele!

 

Har ikke tenkt å snike meg inn, jeg vil komme meg inn på en ærlig måte!

 

(Og ikke alle feirer 3 år, mange feirer kun 2år)

 

Bare drit i å dra. Du er ikke russ. Nei, du fortjener det ikke. Du kan ikke forvente at du skal få være med på de gøye tingene når du ikke har slitt deg gjennom de kjedelige. Russetiden er for dem som er ferdig på skolen og har fullført sitt videregående studieløp. Du hoppet av, og det er ditt tap. Så drit i det. Gøy kan du ha med venner siden.

 

Noen som har gode hotell-anbefalinger mens man er i Tryvann?

 

Hotel Continental :)

 

Men det var vel ikke din prisklasse, eller?

 

Ja, var liksom det. Russtiden begynner 1. mai ... så er det Kongeparken, så er det ingenting, så er det 16. mai. Var derfor vi tenkte Tryvann. Stiller mannsterkt med 5 stykker i hvert fall. :p

 

Møtte kun østlandsfolk i Kongeparken jeg. :p

 

Det var jo din feil. Vi satt rett på siden av Amfiet, der ved parkeringsplassen hvor man går bort mot campingplassen. Der slo vi oss ned med campingstoler og alt.

Lenke til kommentar
Reglane i Kongeparken om ein ikkje hadde russelapp, var å vise studentbevis samt gyldig legitimasjon. Om desse reglane blei overhaldt av portvaktene veit eg ikkje. Om det er same reglar for Tryvann veit eg heller ikkje :)

På Tryvann gjelder det samme; du må vise legitimasjon og skolebevis for å få midlertidig russelapp, samt at du må være registrert i databasen over de som har bestilt russelapp.

 

Du kan evt. ringe ROK på tlf. 23 68 12 00 og spørre, men jeg har mine tvil på at du kommer inn...

 

Nei, russ er avgangselever - så om du er født 1989, eller 1979, er ravende likegylidig. At du sluttet skolen er synd for deg, for da er du ikke avgangselev.

Amen, brother! Dessuten syntes jeg mye av russegleden er å henge med klassen den siste tiden. Mye interne greier liksomrussen ikke skjønner.

Sant nok. :)

Lenke til kommentar
Hørte at det kun gjaldt for Tryvann, dette med midlertidig russelapp ting. Ikke de store landstreffene :p

 

Ja, og hva gjør dem som ikke har fått russelappen da? Skal de bare stå utenfor og se på at den dyre billetten de hadde kjøpt brenner opp, på grunn av at noen har kuka i systemet?

 

Tror ikke det ass. Jeg kom inn på Tryvann med sertifikatet, ingenting annet.

De sjekker deg opp på en pc, så mulig de har et register med navn over hvem som har bestilt eller ikke.

Lenke til kommentar

ROK må være tidenes mest useriøse organisasjon. Jeg fikk svar på en mail den 28. april der det stod følgende:

Hei, og takk for din henvendelse til ROK

Russelappen skal nå være sent ut til alle som er russ i 2008.

Dersom du ikke har mottatt din russelapp enda, så skal den dukke opp i løpet av kort tid i din postkasse.

Og så dumpet russelapp-brevet ned i postkassen min i dag, 8. mai, og det er jammen meg stemplet 6. mai. Hvordan i helvete går det an nå alle ble "sendt ut" den 28. april?

Lenke til kommentar
Det er jo svindel da. Jeg kjenner maaange som ikke har fått russelappen enda. Var til og med oppslag om det i si:D i aftenposten.

 

Jeg tror personlig ROK har overvurdert sin kapasitet til de grader. Forstår godt at folk blir forbannet, han som postet i si:D virket ikke særlig glad. :whistle:

 

Tror jeg skal holde meg hjemme istedenfor å dra på Tryvann 9 og 10 forresten, har blitt nokså syk og var ikke på skolen i dag. ;)

Lenke til kommentar
Det er jo svindel da. Jeg kjenner maaange som ikke har fått russelappen enda. Var til og med oppslag om det i si:D i aftenposten.

Har ikke fått den enda jeg heller. :hm:

Fikk vite at jeg skulle få den på Tryvann neste gang, så er spent på om de har den der til helgen. Jeg har dog mine tvil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...