Gå til innhold

Russ 2008, for vi som blir russ!


Espein

Russetreff 2008  

173 stemmer

  1. 1. Hvilke russetreff skal du på i år?

    • Lillehammer
      33
    • Stavanger
      48
    • Tryvann
      58
    • Tusenfryd
      27
    • Andre
      24
    • Ingen
      72


Anbefalte innlegg

Wehey, Lillehammer is teh cool.

Skuffende vær. Regn hele fuckings fredagen, og vi brukte to timer med å kuke rundt for å sette opp partytelt :!: . Må ha sett så bra ut for forbipasserende, i tillegg ble vi jagd bort fra plassen hvor han fyren på motorsykkel skulle akselerere :) . Men alt i alt, en bra dag. Lørdagen regnet det ikke, og det kom klar himmel rundt klokka 9 og ble iskaldt, var sånn at om man satt ute ble man jagd inn.

Vi skulle til og med ha "nasch", men ble ikke noe av pga det var for kaldt. Men en god dag det og :) .

 

Så godt å komme hjem :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man måtte betale 300 kroner for et såkalt "Green card" som gjaldt på campen også. Jeg slapp ikke inn, jeg prøvde en god del ganger. Såpass mange at vaktene kjente meg igjen. Jeg har kun Landstreff 08-bånd.

Spør du meg var å snike seg inn på camp-området det enkelste i verden. Vaktene stod konsentrert ved 'porten'. 5 m bortenfor dem var det et 1m høyr gjerdet...

Lenke til kommentar

Muligens, men jeg fikk høre om en som ble tatt for å snike seg inn uten å betale, og han fikk enten 2500 eller 5500 i bot. Jeg tenkte med lommeboken akkuratt denne helgen, fordi at forige måned og denne måneden har jeg altfor mange utgifter til å risikere slikt. Jeg hadde muligens prøvd meg hadde dette vært i Juni.

Lenke til kommentar
Pix or it didn't happen.

Haha. :p

 

Russ kommer ikke inn på utesteder, det er vanlig overalt. Russ skal feste ute eller i busser.

Fortsatt jævlig teit. Når jeg har betalt 500,- for å se verdens beste band, så forventer jeg faktisk å se de uten å måtte gå halvnaken. De gav oss ingen grunn for at vi måtte ta av oss buksene heller.

 

Lillehammer var jævlig morsomt, selv om det var dritt at det regna hele fredagen. Men jeg var så wasted at jeg ensa det ikke spesielt. På lørdag var det ganske kaldt, men så lenge man gikk inn i en ring, så ble man fort varm igjen. Men jeg ble litt skuffa alikevel, alle vaktene o.l. vi spurte hadde ikke peiling på hvor ting var, hvem som spilte når osv. Jeg hadde det morro læll. Og mange fete busser! Jeg holdt meg nærme den med pokemon-tema.

Lenke til kommentar
Var det mye liv på campingplassen i Kongeparken? Jeg trodde det bare var et dødt sted hvor folk bodde om natten. Burde vel ha tatt en tur bort for å sjekke stemningen, og kanskje revurdere overnattingen i RadioLounge.

Uansett var det et knallbra treff!

Trodde også det, gadd ikke å gå bort. Sov også i RadioLounge en liten time - rett på bakken med en slik Playboy-pute jeg vant i kastespill som pute. Full og jævlig.

 

Men det var grusomt kaldt å sove der rett på betonggulvet. :p

Lenke til kommentar

Sov noen timer i RadioLounge begge nettene (og i bilen fra torsdag til fredag) på et tynt underlag, men uten sovepose, stilongs eller noe som helst annet enn russebukse på beina. Beina skalv som bare juling om morgenen, men det gav seg etter 10-20 minutter gange rundt omkring på området.

Lenke til kommentar
Lillehammer var jævlig morsomt, selv om det var dritt at det regna hele fredagen. Men jeg var så wasted at jeg ensa det ikke spesielt. På lørdag var det ganske kaldt, men så lenge man gikk inn i en ring, så ble man fort varm igjen. Men jeg ble litt skuffa alikevel, alle vaktene o.l. vi spurte hadde ikke peiling på hvor ting var, hvem som spilte når osv. Jeg hadde det morro læll. Og mange fete busser! Jeg holdt meg nærme den med pokemon-tema.

Kjipt med regnet på fredagen ja, jeg priset meg lykkelig over at jeg hadde vanntette sko. :p

Og i går (i natt) var det kaldt, var frost på lavoen da vi la oss. :hm: Var nok 2-3 kuldegrader ja... Men overlevde da det også, digg med vintersovepose. :)

 

Jeg så deg forresten så vidt i går. ;) Men det var så mye folk mellom oss, og vanskelig å få kontakt, så plutselig var du vekk. :(

 

Da vi kom til Lillehammer på fredagen, bestemte vi oss for å gå opp til Olympiaparken. :p Kan diskuteres om det var noen god ide. Vi trodde først ikke det var så langt som det etterhvert viste seg å være... Ettersom veien går i en lang sving oppover, var det mye kortere å gå rett opp. Vi gikk derfor inn på en skogsvei ved et jorde, og etter å ha rotet litt fram og tilbake, befant vi oss plutselig i bunnen av hoppbakken. Da var det bare å gyve løs på trappene, i konstant frykt for å falle bakover og rulle nedover helt til bunns. Styggbratt bakke ass! :confused:

Dette var altså med all bagasjen (for min del inkluderende en lavo, kokeapparat (med gassboks), sovepose (seff, men den er tung), litt mat, klær, samt en ukjent mengde øl). En grei treningsøkt med andre ord. Det positive er at jeg sikkert forbrant nok kalorier til å kunne drikke øl med god samvittighet hele helgen. :wee:

 

Togturen hjem i dag var også en anelse minneverdig. Etter at vi hadde rotet fram og tilbake i hele det fulle toget på jakt etter et sted å være, ble konduktøren lei av oss, og låste opp godsrommet helt bak i toget til oss. Dermed satt det 20 russ og hadde nachspiel i en godsvogn hele veien fra Lillehammer til Lillestrøm. Var ganske koselig i grunnen. :wee:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Sov noen timer i RadioLounge begge nettene (og i bilen fra torsdag til fredag) på et tynt underlag, men uten sovepose, stilongs eller noe som helst annet enn russebukse på beina. Beina skalv som bare juling om morgenen, men det gav seg etter 10-20 minutter gange rundt omkring på området.

Eg hadde valet mellom RadioLounge eller baksetet i bilen. Eg droppa radio'n sidan eg ikkje hadde liggjeunderlag. Likevel merkes det på kroppen når ein har sove oppå jævla setebeltefesteting 3 netter. Ting tok i alle fall skikkelig av natt til i dag. Fy søren, trur eg var inne i samtlige bussar og helste på folk. Insame var rå inni btw.

Lenke til kommentar
Da vi kom til Lillehammer på fredagen, bestemte vi oss for å gå opp til Olympiaparken. :p Kan diskuteres om det var noen god ide. Vi trodde først ikke det var så langt som det etterhvert viste seg å være... Ettersom veien går i en lang sving oppover, var det mye kortere å gå rett opp. Vi gikk derfor inn på en skogsvei ved et jorde, og etter å ha rotet litt fram og tilbake, befant vi oss plutselig i bunnen av hoppbakken. Da var det bare å gyve løs på trappene, i konstant frykt for å falle bakover og rulle nedover helt til bunns. Styggbratt bakke ass! :confused:

Haha! Det fant vi også på, møtte en kar i bunn som skulle løpe opp og spurte han om veien fra toppen til birkebeinerstadion. Vi gikk oss skikkelig vill i skogen bak bakken og til sammen brukte vi 2 timer fra Rica Hotel til Russeland. Når vi kom til gjerdet gikk vi først feil vei, så når vi fant en litt lavere del bare hoppet vi over og løste ut biletten fra innsiden. Ikke rart det ikke var utsolgt, var jo sykelig lett å snike seg inn.

 

Digga Jesus-Teltet, de hadde boller! Hvis dere så en god-full kar som delte ut boller å chilla med kristenrussen var det trolig meg.

Lenke til kommentar
Haha! Det fant vi også på, møtte en kar i bunn som skulle løpe opp og spurte han om veien fra toppen til birkebeinerstadion. Vi gikk oss skikkelig vill i skogen bak bakken og til sammen brukte vi 2 timer fra Rica Hotel til Russeland. Når vi kom til gjerdet gikk vi først feil vei, så når vi fant en litt lavere del bare hoppet vi over og løste ut biletten fra innsiden. Ikke rart det ikke var utsolgt, var jo sykelig lett å snike seg inn.

Vi brukte vel noe sånt som to timer vi også. :p

Men vi rota mest i bunnen, før vi fant skogsveien opp til hoppbakken. Skjønner ikke hva dere rota med på oversiden av bakken, der var det jo bare å følge veien. :p

 

Vi gikk ned i går da, og da tok det vel bare en halvtime eller noe. Fant en annen vei som var ganske bra, og når man går nedover og uten bagasje, så går det ganske greit så lenge man ikke roter seg bort.

Lenke til kommentar
Haha! Det fant vi også på, møtte en kar i bunn som skulle løpe opp og spurte han om veien fra toppen til birkebeinerstadion. Vi gikk oss skikkelig vill i skogen bak bakken og til sammen brukte vi 2 timer fra Rica Hotel til Russeland. Når vi kom til gjerdet gikk vi først feil vei, så når vi fant en litt lavere del bare hoppet vi over og løste ut biletten fra innsiden. Ikke rart det ikke var utsolgt, var jo sykelig lett å snike seg inn.

Men vi rota mest i bunnen, før vi fant skogsveien opp til hoppbakken. Skjønner ikke hva dere rota med på oversiden av bakken, der var det jo bare å følge veien. :p

Vi gikk rett på bakken, men på toppen var det jo 40 veier...

Lenke til kommentar
Herregud så mange tullinger det var på Tryvann. Bussen vår streika så vi ikke kunne rulle hjem med den og måtte dermed ty til taxi. Da vi gikk nedover og hadde passert Holmenkollen møtte vi en gjeng på 5-6 folk i russebukser (ikke etnisk norske) som tydeligvis hadde det travelt med å rane og banke opp folk. Heldigvis for oss var de på jakt etter en annen gjeng med folk som de hadde forsøkt å rane, men stakk av. Likevel presterte han ene kødden å ta løpefart og sparke meg i huet mens jeg satt langs veien. Håper de får seg en alvorlig lærepenge av noen, men jeg følte meg ikke så høy i hatten der jeg satt med 3 kamerater som absolutt ikke er noen slosskjemper, mens de er dobbelt så mange og kommer løpende med brekkjern og jernstenger. =/

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/01/534127.html

Mot slutten av feiringen fikk politiet imidlertid melding om at en gjeng hadde sett sitt snitt til å rane noen ungdommer i Holmenkollen, ikke langt unna. Ungdommene ble fraranet både jakker og mobiltelefoner.

 

Det der kan jeg bekrefte. Kom hjem klokken 5 på morgenen etter at bussen vår hadde sluppet meg av, stod i en kø ved Statoil, Smestad for å få meg litt mat - klein og våt. Deretter kom politiet som spurte oss om noen av oss hadde hørt om et ran. Kjøpte omsider en pølse, og på vei opp til huset mitt ser jeg faen meg 8-10 pakz som står og leter etter bråk. Ikke en bra kombinasjon med pølse i hånda når jeg i tillegg er mørkhudet og fra nabolandet deres :roll:. Det var ikke før i ettertid at jeg forstod at de stod der for å rane rike vestkantungdommer, selv om mediene har omtalt lignende saker tidligere.

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar
Stavanger var konge. Morsomt å ha en buss stående oppå parkeringsplassen og ha mye mer liv der enn en hel bussring til sammen. :)

 

Turboneger og Postgirobygget var også helt sykt bra.

Hvilken buss var du på?

 

Turboneger var dritbra, Kaizers òg ... synes ikke Postgirobygget var sååå bra, hadde liksom forventet mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...