Gå til innhold

Kan jeg bruke dette for å rense cpu'n?


LordErr

Anbefalte innlegg

heisann.

 

Jeg skulle kline på litt AS3 på cpu så fant jeg ut at jeg var tom for både isoproanol og rød spirit. Er det noen som vet om jeg kan bruke CRC Elektronikk rens. Det står på den at det ikke etterlater seg noe rester av noe slag men jeg føler meg ikke helt trygg på å bruke den.

 

Innhold:

Lett white spirit 60-100%

Drivgass kullsyre 1-5%

 

Noen tips hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
beklager for feilaktid kommentar tidligere, men jeg mener bestemt at det er et eller annet med white spirit som ikke er så sunt for cpu'n.. ps kan hende jeg tar feil :oops:

Nei du har ikke feil Whitesprit er meget fettholdig, vi bruker det stoffer blant annet da vi malte leilighetene våres til kostene. Rødsprit og lynol er fettfrie, men lynol er meget sterkt stoff så det ville eg ikke brukt på pc komponenter. Eg bruker rødsprite er ikke den reneste spriten men er bra nok til pc'en din?

Lenke til kommentar
beklager for feilaktid kommentar tidligere, men jeg mener bestemt at det er et eller annet med white spirit som ikke er så sunt for cpu'n.. ps kan hende jeg tar feil :oops:

Nei du har ikke feil Whitesprit er meget fettholdig, vi bruker det stoffer blant annet da vi malte leilighetene våres til kostene. Rødsprit og lynol er fettfrie, men lynol er meget sterkt stoff så det ville eg ikke brukt på pc komponenter. Eg bruker rødsprite er ikke den reneste spriten men er bra nok til pc'en din?

 

tjo.... :roll: det var godt å høre :)

Lenke til kommentar
Prøv aceton (neglelakksfjerner).

 

Acceton spiser plastmaterialer til frokost, så det ville jeg IKKE brukt i PC'en. Gudene veit om ikke den guffa som ligger rundt kjerna som skal ta seg av varmeekspansjon i kjerna, er plastbasert. Er det det så kan du vel si farvel til cpu'n ... eller om du søler ?

 

Nei ... isopropanol er tingen, evt så skal vel teknisk sprit funke?(for de av dere som har foreldre i helsesektoren :D ). Rødsprit, whitesprit, hjemmebrent, såpe, parafin, bensin, sitrusoljer osv osv legger igjen ett-eller-annet og bør da ungåes så langt det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...