Gå til innhold

Kan jeg bruke dette for å rense cpu'n?


LordErr

Anbefalte innlegg

må bare tilføye at i min søken etter isopropanol i huset (som jeg har klarte å rote bort), måtte ta til takke å bruke vanlig whitespirit. Renset alt som skulle renses, la merke til at det lå en tynn tynn hinne rundt core med fettbelegg, smelte på et tynt lag arctic silver på core og satt på kjøleribbe.. funket utmerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv aceton (neglelakksfjerner).

 

Acceton spiser plastmaterialer til frokost, så det ville jeg IKKE brukt i PC'en. Gudene veit om ikke den guffa som ligger rundt kjerna som skal ta seg av varmeekspansjon i kjerna, er plastbasert. Er det det så kan du vel si farvel til cpu'n ... eller om du søler ?

 

Nei ... isopropanol er tingen, evt så skal vel teknisk sprit funke?(for de av dere som har foreldre i helsesektoren :D ). Rødsprit, whitesprit, hjemmebrent, såpe, parafin, bensin, sitrusoljer osv osv legger igjen ett-eller-annet og bør da ungåes så langt det er mulig.

 

Jeg har veldig vanskelig for å tro at rødsprit etterlater seg noe som helst. Har du noe dokumentasjon på det? Rødsprit er 95% denaturert etanol og brukes som avfettingsmiddel.

Personlig har jeg brukt whitespirit først og deretter fuktig tørkerull, det har fungert veldig bra

Lenke til kommentar

Tror nok Isopropanol (propan-2-ol) er det beste! Kan kjøpes på Vinmonopolet som isopropanol (Arcus: Blå Isopropanol) og på besinstasjoner som kondensfjerner... Kjøper du på bensern får man vel kanskje litt mere enn bare propan-2-ol på kjøpet... Poenget med å bruke ren isopropanol er jo at væsken fordamper veldig lett, og ikke etterlater seg noen rester....

Lenke til kommentar

Isopropanol eller hexapropanol er det beste. Rødsprit ineholder mange forskjellige denaturereingsmidler for at folk ikkje skal drikke det.

 

Til dei som seier at rødsprit ikkje etterlater rester, ta på bunnen av ein kjele som du har brukt over eit rødspritapparat.....

 

Aceton bør ein være forsiktig med siden det løser opp enkelte plasttyper.

 

96% går og bra.

 

Har terminert ein del fiberkabel, og isopropanol/96% er det einaste som er brukandes. Det burde gjelde for prosessorer og.

Lenke til kommentar

Er nok enig med ufo på side 1. Blå isopropanol fra bensinstajonen er det som duger best, alt annet har oljer eller tilsetnings stoffer som legger seg som en hinne. Isopropanol er kjemisk rent (untatt fargestoffer).

Ren aceton er like bra.

 

P.s. Rødsprit er tillsatt brekningsmiddel som kan siles bort ved å tømme den gjennom en formloff (det er dette som legger seg som en hinne + fargestoffet). Anbefales ikke av nybegynnere, men er du god på flaska, kan det prøves. Loffen serveres med servelat eller salami. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...