reds Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 (endret) Hei! Jeg er i første omgang ute etter et batch-script som endrer oppløsningen på skjermen uten å måtte reboote. Noen som vet om noe? Det andre som også hadde vært det beste, er om det finnes/noen kunne lagd et script som skur på kloning av skjerm over på tv og endrer skjermoppløsningen til 1024x768. Jeg har ikke kunnskapene som trengs for å lage noe slikt, så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg. Et script som reverserte endringene ønskes også hvis det finnes slike scripts. Jeg er ikke sikker på hvor denne posten hører hjemme, så evt. feilposting må bare unnskyldes. - Marius E Endret 14. august 2007 av Marius E
geir__hk Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Det er nok ikke mulig å gjøre dette ved bruk av script (hverken vbs eller bat) i windows. Eneste muligheten er at du finner et program som kan ta argumenter som kan endre skjerminstillingen som du kan kalle opp i et script. Eneste minus er at det ikke ser ut til å eksistere noe slikt program, i hvertfall ikke som jeg kunne finne.
reds Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg har da funnet noe som visstnok kan utfør det jeg ønsker, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke programmet. Jeg fant det via Google, og det heter ResSwitch. ResSwitch Introduction. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg kan få brukt det, og om det passer for mitt formål. Endret 15. august 2007 av Marius E
Rikky Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg ser i profilen din at du har GF-skjermkort. Jeg bruker hotkeys (Switch to next display device) til å bytte mellom skjerm og projektor, da blir også oppløsningen riktig. Denne funksjonen finner du med vanlige skjermkortdrivere, kanskje du finner noe her som kan hjelpe deg. Endret 15. august 2007 av Rikky
backup Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 På Internett finnes mange kildekoder for å endre skjermoppløsninga som f.eks. denne: http://www.vbfrance.com/codes/CHANGER-RESO...WINDOWS_54.aspx Merk at dette er vb6 kode, som derfor må hentes inn i vb6 for å få det til et exe-program. På nederste linje ser du at skjermoppløsninga settes til 640, 480, men for å få det mer generelt kan du rett ovenfor call-instruksjonen sette inn: dim x as single, y as single x = inputbox("Tast inn bredde") y = inputbox("Tast inn høyde") og så bytter du ut call'en med: Call ResolutionEcran(x, y)
reds Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 Jeg ser i profilen din at du har GF-skjermkort. Jeg bruker hotkeys (Switch to next display device) til å bytte mellom skjerm og projektor, da blir også oppløsningen riktig. Denne funksjonen finner du med vanlige skjermkortdrivere, kanskje du finner noe her som kan hjelpe deg. 9282537[/snapback] Dæven, så enkelt som det? Jeg trodde jeg var en dreven bruker av det kontrollpanelet, men har aldri aktivert Deskop Managing-alternativene. Takk for responsen, nå fikk jeg som som jeg ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå