Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Runar,

Det er sterkt ønskelig å legge ved kilder til nyhetsartikler, innlegg, bilder og lignende man poster, gjerne i form av en lenke direkte til der informasjonen stammer fra. Innlegg med spesielle påstander uten kilde kan bli slettet uten forvarsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet
wampster skrev (12 minutter siden):

Dette var jo et informativt og nyttig innlegg uten å svare på de to spørsmålene jeg stilte.
Fint at du holder orden på når og med hvilken frekvens jeg har vært innom tråden

Takker og bukker

Var det noen spesielle deler av tabellen du reagerer på?

Er det noe mer du lurer på som du ikke har fått svar på i tidligere runder vi har hatt om dette?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne pausen er jo bare noe piss. 

Dagen angrepene starter igjen så renner det ett overveldende antall droner i fanget på Ukraina. 

Og er latterlig å se at Europa no har latt Ukraina falle. Hva skal de no gjøre? 

Og hva er neste mål for Putin, og hva gjør vi da? 

• Liker 1
Skrevet
Villfaren skrev (10 minutter siden):

Denne pausen er jo bare noe piss. 

Dagen angrepene starter igjen så renner det ett overveldende antall droner i fanget på Ukraina.

Ja, det regner jeg med, men hvis alt går etter planen så faller de bombene når det er moderate vintertemperaturer i stedet for nå under kuldebølgen, så skadeomfanget vil nok reduseres noe.

Villfaren skrev (10 minutter siden):

Og er latterlig å se at Europa no har latt Ukraina falle. Hva skal de no gjøre? 

Og hva er neste mål for Putin, og hva gjør vi da? 

Hva? På hvilken måte? Hvor har du den påstanden fra?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Simen1 skrev (9 minutter siden):

Ja, det regner jeg med, men hvis alt går etter planen så faller de bombene når det er moderate vintertemperaturer i stedet for nå under kuldebølgen, så skadeomfanget vil nok reduseres noe.

Hva? På hvilken måte? Hvor har du den påstanden fra?

Eg ser for meg ett land uten strøm i vinterkulden går på en real smell og har 1.5 arm på ryggen. 

Synst du vi gjør det vi kan? Bare lille Norge tjener fortsatt mer penger på krigen enn vi gir tilbake.

Støtten går generelt ned og det ser ikkje ut til at Usa vender tilbake med det første. 

Så er bare ett spørmål om tid før Ukraina kapitulerer tror eg.

Skrevet
Simen1 skrev (1 time siden):

Er det noe mer du lurer på som du ikke har fått svar på i tidligere runder vi har hatt om dette?

Ettersom jeg ikke har vært aktiv i denne tråden på MINIMUM 2 år (februar 2024 var så lang tilbake søkefunksjonen på profilen min går), men jeg tror ikke jeg har vært særlig aktiv en stund før det heller. Det vil si omtrent 2000 sider siden, kan ikke du friske opp minnet mitt da? Du som åpenbart husker "de tidligere rundene (flertall?) vi har hatt om dette. 

Du kan for enkelhetens skyld også kanskje linke til de "tidligere rundene" vi har hatt om dette?

På forhånd takk

Skrevet
Villfaren skrev (43 minutter siden):

Så er bare ett spørmål om tid før Ukraina kapitulerer tror eg.

Det tror Putin også.

Spoiler

For et tilfeldig sammentreff .. :roll:

Skrevet

5 og 10 rubel seddel skal tydeligvis tilbake igjen. Dem har allerede mynter i 5 og 10. Mynter holder jo som regel lenger, men sedler er jo billigere å produsere. Så kan man jo lure på hva årsaken er. 

• Innsiktsfullt 4
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (1 time siden):

wampster skrev (41 minutter siden):

Ettersom jeg ikke har vært aktiv i denne tråden på MINIMUM 2 år (februar 2024 var så lang tilbake søkefunksjonen på profilen min går), men jeg tror ikke jeg har vært særlig aktiv en stund før det heller. Det vil si omtrent 2000 sider siden, kan ikke du friske opp minnet mitt da? Du som åpenbart husker "de tidligere rundene (flertall?) vi har hatt om dette. 

Du kan for enkelhetens skyld også kanskje linke til de "tidligere rundene" vi har hatt om dette?

På forhånd takk

@Simen1
Nå har jeg manuelt gått helt tilbake til juni 2023 (side 2150) og ikke funnet et eneste innlegg av meg i denne tråden siden da. Litt av en hukommelse du må ha og litt av "noen runder" vi må ha hatt for at du skal huske det så klart så langt tilbake i tid.
Imponerende

Fint om du kan friske opp minnet mitt med når disse "rundene" vi hadde tok sted og hvordan de utspilte seg.  Så kan du jo velge om du faktisk har lyst til å svare på det jeg spurte om etterpå eller om du vil at en/noen voksne skal ta seg av den biten.

Endret av wampster
Skrevet

TU.no:

Sitat

Politiet oppdaget kameraovervåking av Melkøya – utenlandsk firma skal stå bak

Et utenlandsk firma skal ha satt opp avansert kamerautstyr som kontinuerlig filmet mot gassanlegget i Hammerfest. Ifølge politiet gikk bildene til et italiensk selskap.

Sitat

Ifølge regionavisen Nordlys er det snakk om kameraer som koster over 100.000 kroner stykket av typen FLIR FC-304-O. Det er et termisk sikkerhetskamera laget for fastmontert overvåking og perimeterbeskyttelse. Det betyr at det får gode resultater i mørke, røyk, tåke og dårlige lysforhold der vanlige kameraer sliter.

https://www.tu.no/artikler/politiet-oppdaget-kameraovervaking-av-melkoya-utenlandsk-firma-skal-sta-bak/567661

Det virker lite sannsynlig at Italia skal ha hatt noe interesse av å overvåke et norsk anlegg oppe i Barentshavet, så det kan tenkes at det kommer flere avsløringer av hvem dette firmaet jobbet på vegne av. Det er jo ikke akkurat utenkelig at pilene peker i retning Russland. Det er derfor jeg nevner det her, selv om det er ren spekulasjon fra min side så langt. Får håpe sannheten rulles ut fortløpende. En klar bekreftelse eller avkreftelse hadde vært fint. Som alltid: det er den objektive sannheten som teller!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 7
Skrevet
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

@Simen1 snakker ikke spesifikt om runder med deg, men de diskusjonene som har oppstått rundt dette over siste årene, som har oppstått ekstremt mange ganger.

Ufattelig dårlig kommunisert/skrevet av personen i så fall. 
Åssen F skal jeg som ikke har vært aktiv her skjønne et dirkete svar til meg samt betegnelsen "du" ikke betyr meg?

Uansett, om det er noen som har en link til stedet/twitter/siden/whatever som postet bildet som ble lagt inn her så del gjerne det.

Skrevet
wampster skrev (27 minutter siden):

Nå har jeg manuelt gått helt tilbake til juni 2023 (side 2150) og ikke funnet et eneste innlegg av meg i denne tråden siden da.

Det må da finnes en enklere måte..

Skrevet
wampster skrev (Akkurat nå):

Ufattelig dårlig kommunisert/skrevet av personen i så fall.

Nei jeg synes ikke det, temmelig klart og tydelig, aldri ble det nevnt noe diskusjon med deg, bare at det er blitt diskutert opp og ned og opp igjen osv. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Nei jeg synes ikke det, temmelig klart og tydelig, aldri ble det nevnt noe diskusjon med deg, bare at det er blitt diskutert opp og ned og opp igjen osv. 

agree to disagree
Men jeg har fått svar og legger denne død, ikke vits å fortsette OT med finger-peke-leken

• Liker 1
Skrevet

Eg les det slik at Russland allereie har øydelagt så mykje av det ukrainske straumnettet at ein mellombels stans ikkje "kostar" noko for Russland. Med den mellombelse stansen oppnår ein at Ukraina avstår frå å angripe russisk straumnett, og i mellomtida kan ein gå laus på andre mål som f.eks. den ukrainske jarnbanen som har vore svært viktig for alt frå sivil passasjertrafikk til transport av krigsmateriell.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...