Gå til innhold

Warcraft the Movie?


Anbefalte innlegg

The Lord of the Rings I- $109,000,000

The Lord of the Rings II- $94,000,000

The Lord of the Rings III- $94,000,000

 

The total to make all three movies was $297 million dollars. World-wide, the move made about $2.9 billion dollars.

 

Blir nok en god del mer enn 300 millioner iallefall;)

 

kilde:http://www.answerbag.com/q_view/8712

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9248344[/snapback]

 

langtongting Du skriver at Ringenes herre var tidenes kinoskusess, Hvoror si sånt når det på langt nær stemmer? Er mange filmer oppgjennom tidene som har hatt mye mer besøkende:

 

fks Titanic.

 

Stemmer at Titanic er på topp når det gjelder 1 enkelt film. På andre plass ligger The Lord of the Rings: The Return of the King. Om man ser på triologien i en helhet, så topper nok Lotr.

List of highest-grossing films

 

 

Leste litt om Ringenes Herre triologien og den kostet ca 300 mil og lage. Her skall warcraft filmen ( som berre er en film) har et budsjet på mere en 600 millioner kroner.

Blizzard har nå ca 9mil registrerte kontoer. Og tipper at langt over halvparten av dem + endel som har spillt warcraft 2 og 3 kommer te og se filmen. Altså sikkert knuse Ringenes Herre.

 

LOTR-Triologien hadde et budsjett på 280 millioner dollar, som omregnet blir 1630 millioner kroner med dagens rekordlave dollarkurs. (var høyere i 2003).

 

Je forstår at du gleder deg til å få en film basert på Warcraft og den kan jo helt sikkert bli bra den, men jeg tror du skal være litt nøktern i forhåpninger om suksessen dette evt. blir.

En kan misslike Lotr så mye en bare vil, men en kommer ikke vekk ifra at Lotr er en enorm suksess, både som bøker og fimene. Warcraft når ikke til anklene her engang. Det er det heller ingen som forventer da Warcraft er et ganske nytt fenomen.

 

Om du skulle like filmen, gjør det ingenting for om "Warcraft the movie" skulle bli en fiasko i historisk perspektiv. På samme måte som Lotr er en suksess, men du liker det ikke.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Så mange som "vet" at filmen blir bra, og så mange som "vet" at filmen blir dårlig.. Hvorfor kan vi ikke bare se på faktaene som er:

1. De har MYE penger å bruke

2. De har en lore som mange kjenner til (type gamere ja)

3. LOTR satt fantasy-filmer på kartet, så en film om warcraft er i tiden!

 

Så la oss vente å se hva de klarer, i mellomtiden, la oss spille litt :)

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Warcraft historien har aldri satset på bøker. De lagde et spill å startet en historie utifra dette 1. spillet. Personlig har jeg spilt WoW siden betaen, jeg har gamet alle warcraft spillene + litt Diablo. Med et budsjett på ca 600 mill kroner, vil de lage en knall film, siden Blizzard er og blir perfeksjonister, kanskje ikke med Bug fixes og valg av GMer, men det har ikke noe med filmen å gjøre.

 

Therefor, grunnen til at warcraft bøkene ikke har gjort et godt salg er fordi, den ikke har vært godt reklamert, å den ikke har vært der lenge. Selvom WoW har over 9 millioner aktive accounter, betyr ikke at 9 millioner vil se denne filmen. Fordi fleste parten av WoW gamerne har såvidt jhørt en del av Warcraft - loren.

 

Personlig vil jeg 100% sikkert se Warcraft filmen, siden denne inneholder historien som jeg vet mye om og har spilt meg igjennom mang en gang.

 

Allikevel kan jeg ikke si at Warcraft loren er dårligere eller bedre enn LOTR loren. Siden LOTR har levd lenge har de mange som følger med på dem.

 

Warcraft historien er lagd etterhvert som den går.

 

Eneste jeg kan si JEG GLEDER MEG!!!!

Lenke til kommentar
Nå synes jeg Blizzard begynner å gå for langt.

Hvis dette skal ha noe suksess hos meg i det heletatt må det minst være en animasjonsfilm.

Hvorfor? Blir jo mest mennesker og dverger vi skal se på likevel. De klarte det i LOTR. Ikke at det er noen verdig sammenlikning, da.

 

Med LOTR hadde man ikke de samme sterke visuelle føringene som trailere/ingame grafikk har lagt. Joda, man hadde malerier og PJ gjorde en virkelig GOD jobb med å få følelsen av Midgard inn i kulissene (noe av det jeg likte aller best med LOTR filmene), men det måler seg ikke med "live action" sekvensene i introene til WoW/WC3 os.v...

Lenke til kommentar
Warcraft historien har aldri satset på bøker. De lagde et spill å startet en historie utifra dette 1. spillet. Personlig har jeg spilt WoW siden betaen, jeg har gamet alle warcraft spillene + litt Diablo. Med et budsjett på ca 600 mill kroner, vil de lage en knall film, siden Blizzard er og blir perfeksjonister, kanskje ikke med Bug fixes og valg av GMer, men det har ikke noe med filmen å gjøre.

 

Therefor, grunnen til at warcraft bøkene ikke har gjort et godt salg er fordi, den ikke har vært godt reklamert, å den ikke har vært der lenge. Selvom WoW har over 9 millioner aktive accounter, betyr ikke at 9 millioner vil se denne filmen. Fordi fleste parten av WoW gamerne har såvidt jhørt en del av Warcraft - loren.

 

Personlig vil jeg 100% sikkert se Warcraft filmen, siden denne inneholder historien som jeg vet mye om og har spilt meg igjennom mang en gang.

 

Allikevel kan jeg ikke si at Warcraft loren er dårligere eller bedre enn LOTR loren. Siden LOTR har levd lenge har de mange som følger med på dem.

 

Warcraft historien er lagd etterhvert som den går.

 

Eneste jeg kan si JEG GLEDER MEG!!!!

 

Skal innrømme at warcraft 1-3 ikke gir like utfyllende lore som å lese bøkene.. Jeg har da lest alle nå, og var mye jeg ikke viste fra før, etter å ha rundet 1-2-3 og tft, samt spillt wow i snart 3 år.

 

 

Dog jeg tror ikke at warcraft filmen blir en større suksess enn Lord of the Rings, ene og alene fordi de var mer hypet opp og fordi loren til Lotr er mer velkjent.

Endret av Amon Amarth
Lenke til kommentar
er den animert elelr slik som ringenes herre? altså `Èkte`

 

IRVINE, Calif. — May 9, 2006 — Blizzard Entertainment, Inc. and Legendary Pictures today announced that they have entered into an agreement to develop a live-action film based on Blizzard Entertainment®’s award-winning Warcraft® universe. Based on the terms of the agreement, Legendary Pictures has acquired the movie rights for the best-selling game universe, and both companies are now focused on translating the high-quality Warcraft entertainment experience to the big screen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...