Gå til innhold

Warcraft the Movie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid fulgt med Blizzard (siden Lost Vikings). Hver gang de kungjort at de skulle prøve seg på noe nytt, har jeg blitt skeptisk.

 

Ville de klare RTS bra? Ville Diablo bli bra? Hva med WoW? De hadde jo ingen erfaring med MMORPGs.

 

HVER eneste gang har de bevist at de gjør ting veldig bra. Først var jeg veldig skeptisk til en Warcraft-film, men nå er jeg sikker på at det vil bli bra.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid fulgt med Blizzard (siden Lost Vikings). Hver gang de kungjort at de skulle prøve seg på noe nytt, har jeg blitt skeptisk.

 

Ville de klare RTS bra? Ville Diablo bli bra? Hva med WoW? De hadde jo ingen erfaring med MMORPGs.

 

HVER eneste gang har de bevist at de gjør ting veldig bra. Først var jeg veldig skeptisk til en Warcraft-film, men nå er jeg sikker på at det vil bli bra.

9238302[/snapback]

 

Jeg tror at så lenge Blizzard får være med i lagingen av filmen (for kvalitetskontroll) vil dette kunne bli en episk film. Jeg tror heller ikke Blizzard er interessert i å slippe en middelmådig film på markede. Jeg tror også denne filmen har en høy risiko for å "måtte" bruke myyyye mer enn de budsjetterte 600 millionene.

 

Blizzard = kvalitet

Lenke til kommentar

jeg har stor tro på blizzard og det de lager. så lenge de har bestemmer historien til filmen trur jeg den blir bra. liker warcraft verden bedre en LORT verden. etter og ha lest noen timer på wowwiki så klart. og legendary pictures har jeg like stor tro på som Blizzard, eneste jeg ikke liker er at noen nuubs trur at det er wow film

Lenke til kommentar

Er trist at mange som leser her skriker WOW film med en gang.- Warcraft historien er mye mer en WoW! Er vel ca 10 bøker, mye bra historie fra warcraft 1,2 og 3. Spill gjennom disse og les bøkene.

Da ser dere at dette blir mye mer til film enn ringenes herre skvipet.

 

Har lest Ringenes herre bøkene og kjedet meg faktisk.

 

Noen månder etterpå leste jeg warcraft bøkene og klarte ikke legge dem fra meg! Det snakker vi kvalitet.

Ringenes herre klarte ikke engang og lage ett velykket online spill, selv om 200millioner har lest boken!

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Er trist at mange som leser her skriker WOW film med en gang.- Warcraft historien er mye mer en WoW!  Er vel ca 10 bøker, mye bra historie fra warcraft 1,2 og 3. Spill gjennom disse og les bøkene.

Da ser dere at dette blir mye mer til film enn ringenes herre skvipet.

 

Har lest Ringenes herre bøkene og kjedet meg faktisk.

 

Noen månder etterpå leste jeg warcraft bøkene og klarte ikke legge dem fra meg! Det snakker vi kvalitet.

Ringenes herre klarte ikke engang og lage ett velykket online spill, selv om 200millioner har lest boken!

9242359[/snapback]

 

Førs må jeg beklage at jeg lar meg dra ned til dette nivået, men et par øl påvirker fornuften.

 

Ja, Ringenes Herre må jo være noe skvip som ikke kan måle seg med de "sinnsykt populære" (NOT) WoW-bøkene som jo helt klart vil bli annerkjent som århundrets store literære kunstverk. LOL. Bøker som skriver seg helt tilbake til det herrens år 2001. Altså klassiske noveller! :rofl:

 

Over til noe mer seriøst.

 

Blizzard kan lage kvalitetsspill, det skal de ha. Selv likte jeg Warcraft 1 og 2 veldig bra. WoW er et bra skrudd-sammen-spill, men med litt for lite innhold for min del. Blizzard vet å tjene penger, så de fikk selvsagt Richard A. Knaak til å skrive noen noveller rundt spillene, da de så penger i dette såvel. Altså simpel spinnoff. Filmen kan bli bra, men jeg er stygt redd den kommer til å tryne som de fleste filmer som er basert på spill.

 

Men en må huske at WoW, Warhammer mm, er inspirert av Tolkiens verker.

Tolkien er den som virkelig satte fantasy-sjangeren på kartet. Fra han kommer Alver orker og dverger. Tolkien var en mann av utrolig kreativitet og han skrev sine verker som en sann forfatter.

Tørr garantere at hjernene bak Warcraft er store fan av Tolkien.

 

Da Ringenes Herre skulle bli filmatisert, var fallhøyden ekstrem. Ikke minst med en forholdsvis ukjent filmskaper som Peter Jackson var på det tidspunktet.

Men, Peter Jackson mestret oppgaven til de grader og skapte historiens mest episke filmer og verdens største kinosuksess.

 

Turbine fikk rettighetene til å lage en MMO ut av Ringenes Herre. Noe de ikke mestret godt nok, vil mange si. (Kansje noe Blizzard skulle hatt rettigheter til heller?)

Lenke til kommentar

Hvet at det er basert på tolkiens verker. Eller som jeg liker og si det. En STOR forbedrelse av tolkiens verker.

 

At bøkene ikke er på lagt nær så populære er greit. Men hadde folk vist om dem, og lest dem.- Så hadde det blitt andre boller her. Tolkien hadde god fantasi men han kunne godt spart oss for de bøkene

 

 

edit: skrivefeil

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Førs må jeg beklage at jeg lar meg dra ned til dette nivået, men et par øl påvirker fornuften.

 

Du er virkelig noe for deg selv. :nei:

9244283[/snapback]

 

Vel, du har sett noen av de andre postene hans.

 

Tolkien er den som virkelig satte fantasy-sjangeren på kartet. Fra han kommer Alver orker og dverger.

 

Idoliseringa flyr forbi mentale grenser? Jeg antar at tilogmed du kan skjønne at Tolkien har hentet inspirasjon fra diverse myter, legender og historier. Og alver, orker og dverger er ikke noe han har funnet opp. Han plasserte de i bøkene. Skapte sine egne figurer. Men god, enkelte tror at fantasy er oppfunnet av Tolkien. Alt som er kommet etter er rip-offs og han har funnet opp alle karakterer og det meste er plagiat.

 

Benekter ikke at han har skapt ett fantastisk univers. Men herregud.

 

Og det er ikke en film basert på spill. Det er faktisk basert på bøkene. Bøkene er ikke like til spillene. Blizzard krever kvalitet. Vi vet at de er perfeksjonister. De nekter å gi ut noe hvis de ikke er bra. Uansett om det blir litt tap av det. Og med de fantastiske inntektene de får fra MMORPG-et sitt. Har de litt å bruke på dette prosjektet.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Idoliseringa flyr forbi mentale grenser? Jeg antar at tilogmed du kan skjønne at Tolkien har hentet inspirasjon fra diverse myter, legender og historier. Og alver, orker og dverger er ikke noe han har funnet opp. Han plasserte de i bøkene. Skapte sine egne figurer. Men god, enkelte tror at fantasy er oppfunnet av Tolkien. Alt som er kommet etter er rip-offs og han har funnet opp alle karakterer og det meste er plagiat.

 

Benekter ikke at han har skapt ett fantastisk univers. Men herregud.

 

Selvsagt har Tolkien hentet inspirasjon fra folkesagn mm, men Alver og Dverger, slik vi kjenner dem fra Warhammer, Warcraft med mer, er et produkt av Tolkiens verker. Orker og skapningene de beskriver, er ene og alene Tolkins skapelse.

Tolkien er den som skapte fantasy-sjangeren i moderne litteratur.

 

Et annet univers Warcraft er sterkt influert av, er Warhammer som først kom som brettspill i 1983. Orkene i Warcraft er som snytt ut av nesa på en Warhammer-ork.

 

 

 

 

Og det er ikke en film basert på spill. Det er faktisk basert på bøkene. Bøkene er ikke like til spillene. Blizzard krever kvalitet. Vi vet at de er perfeksjonister. De nekter å gi ut noe hvis de ikke er bra. Uansett om det blir litt tap av det. Og med de fantastiske inntektene de får fra MMORPG-et sitt. Har de litt å bruke på dette prosjektet.

 

Og bøkene er basert på spillene. Warcraft oppsto som spill.

 

Om jeg forsto det rett, så har Blizzard solgt rettighetene til å lage en film basert på Warcraft til Legendary Pictures. Filmen blir utviklet i sammarbeid med Blizzard sine skribenter og Designere. Om filmen skulle bli helt etter Blizzard sine standarer ved ferdigstillelse, har neppe Blizzard evnen eller ønske om å bare stoppe filmen, da flere en dem vil ha penger i prosjektet. Slik at filmer kan bli et pengesluk som ikke ble så bra som ventet, men er pga økonomiske årsaker, blir nødt til å bli sluppet på markedet. Eksempel på dette er The Postman med Kevin Costner

Lenke til kommentar

De fleste film-til-spill floppene. Er de spillene som er laget på bakgrunn av en bestemt film og er, i 99% av tilfellene noe av det mest tragiske vi har sett. Det går samme veien med det meste jeg har vært borti.

 

Men her er det snakk om å lage en film av en fantastisk lore om warcraftuniverset og de har masse historie å ta fra. Dette er ikke en typisk spill-til-film film. Jeg tror ikke jeg har sett noe som sier noe spesifikt om filmen. Men jeg tviler STERKT på at Blizzard har solgt rettighetene til å lage warcraftfilmer til Legendary Pictures. Det ville jo bare egentlig vært en kjempetabbe. Blizzard har vel sikkert alle rettighetene på sin side. Og har sikkert full kontroll på filmen. The Postman med Kevin Costner hadde ikke et multimillardselskap med en gigantisk fast inntekt til å backe seg.

 

 

Forøvrig. wikipedialinker er alltid koslig. Jeg leser litt nedover. Tolkien har tilsynelatende hentet ordet orc fra gammelengelsk som var et ord for en demon/troll/ogrer eller liknende. Og fra dette skapte han en figur. Og kanskje warcraft sine orcer er inspirert av warhammer, som er inspirert av Tolkien som igjen er inspirert av det jeg nevnte ovenfor. Myter, sagn, gamle historier om troll og demoner. Ergo, han oppfant ikke orcen. Han lagde en figur basert på noe som allerede var der. Og så er det blitt laget nye figurer igjen basert på det han har laget. Alltid er det en flott fin linje der det er hentet inspirasjon fra andre verk/historier.

Lenke til kommentar
Forøvrig. wikipedialinker er alltid koslig. Jeg leser litt nedover. Tolkien har tilsynelatende hentet ordet orc fra gammelengelsk som var et ord for en demon/troll/ogrer eller liknende. Og fra dette skapte han en figur. Og kanskje warcraft sine orcer er inspirert av warhammer, som er inspirert av Tolkien som igjen er inspirert av det jeg nevnte ovenfor. Myter, sagn, gamle historier om troll og demoner. Ergo, han oppfant ikke orcen. Han lagde en figur basert på noe som allerede var der. Og så er det blitt laget nye figurer igjen basert på det han har laget. Alltid er det en flott fin linje der det er hentet inspirasjon fra andre verk/historier.

9245149[/snapback]

 

 

Bestrider ikke dette, men slik vi kjenner en skapelse fysisk med navnet orc kommer fra Midgard.

 

Jeg spesifiserer at jeg ikke synes det er noe negativt med at Warhammer og Warcraft har skapt sine univers influert av Tolkien. Noen setter alltid en standard først.

Lenke til kommentar
Tegnet egentlig Tolkien noen skisser av orcs eller er det faktisk noen helt andre som bare har tegna orcs i ettertid utfra egen fantasi og dermed satt standarden for hvordan orcs ser ut?

9245411[/snapback]

 

Og jeg lurer litt på hvordan orcene blir fremstillt av Tolkien. De har ikke noe klassesystem, ære, venner, familie og verdier? De er bare ondskapsfulle litt større gobliner som er egentlig bare dyr på bein?

 

På den måten så har jo warcraft (eller warhammer) laget en helt ny karakter. En rase med menneskelige faktorer, med følelser, familie og generell intelligens. Og da er det jo noe HELT annet enn det tolkien lagde. Selv om det henter inspirasjon i en figur som tolkien har "laget".

Lenke til kommentar
Tegnet egentlig Tolkien noen skisser av orcs eller er det faktisk noen helt andre som bare har tegna orcs i ettertid utfra egen fantasi og dermed satt standarden for hvordan orcs ser ut?

9245411[/snapback]

 

De fleste artwork vi kjenner fra Lord Of The Rings, er fra Pauline Baynes og John Howe så vitt meg bekjent. Disse er igjen skapt av beskrivelser fra bøkene.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

langtongting Du skriver at Ringenes herre var tidenes kinoskusess, Hvoror si sånt når det på langt nær stemmer? Er mange filmer oppgjennom tidene som har hatt mye mer besøkende:

 

fks Titanic.

 

Leste litt om Ringenes Herre triologien og den kostet ca 300 mil og lage. Her skall warcraft filmen ( som berre er en film) har et budsjet på mere en 600 millioner kroner.

Blizzard har nå ca 9mil registrerte kontoer. Og tipper at langt over halvparten av dem + endel som har spillt warcraft 2 og 3 kommer te og se filmen. Altså sikkert knuse Ringenes Herre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...