Gå til innhold

Det spøker her!


Anbefalte innlegg

Butthead600: Har fått inn det samme selv over høytalere i din kommune. Dog var det i de tider "Rogaland radio" var aktiv på Nærbø, noe jeg mistenker var årsaken i de tider.

 

Dog var jo det kuleste å kunne få inn tyske og danske kanaler på fjernsynet uten satelitt om sommeren. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Butthead600: Har fått inn det samme selv over høytalere i din kommune. Dog var det i de tider "Rogaland radio" var aktiv på Nærbø, noe jeg mistenker var årsaken i de tider.

 

Dog var jo det kuleste å kunne få inn tyske og danske kanaler på fjernsynet uten satelitt om sommeren. :)

9237079[/snapback]

 

De TV-signalene nådde vel fram takket være ducting i atmosfæren, radiosignalene følger varme luftlag osv. noe lignende en optisk fiber.

Er visst vanlig på Sørlandet det der.

Lenke til kommentar
In Soviet Russia, speakers play YOU!

9236562[/snapback]

Du har sett Family guy du og? :p In Russia the cars drive YOU! haha..

9237489[/snapback]

 

Eller...

 

Russian reversal ("In Soviet Russia...")

 

Russian reversal is a type of joke popularized by Smirnoff. The general form of the Soviet Russia joke is that the subject and objects of a statement are reversed, and “In Soviet Russia”, or something equivalent, is added. For example:

 

In the US, you catch a cold. In Soviet Russia, cold catches you! All of Smirnoff's original “In Soviet Russia” jokes made use of wordplay that carried Orwellian undertones. For example, one well known joke of this type runs “In the US, you watch television. In Soviet Russia, television watches you!” The first joke alludes to video screens that both reproduce images and monitor the citizenry, as in Nineteen Eighty-Four.

 

The joke form has become a trademark of Smirnoff's, and is widely referenced in television parodies and references as well in many online communities, including Slashdot, Digg, Totse, and Uncyclopedia.

 

Vi fikk inn russisk radio på billige walkie talkier i Orkdal/Sør-Tr. da jeg var mindre.

In the US, you listen to the radio. In Soviet Russia, the radio listens to you..

Lenke til kommentar

Littegrann off topic nå, men kom på en morsom historie når jeg leste om dette.

I 10. klasse skulle vi ha en avslutning (husker ikke om det var sommer eller vinter) som jeg og noen jenter skulle danse på. Så vi var nede i skolens aula og øvde mens de andre hadde time. Klasserommet vårt lå rett over aulaen og de hadde norsk med en veldig streng lærer. Så har det seg slik at en i klassen var døv, så alle hadde mikrofoner som vi skulle snakke i, slik at han kunne være med i undervisninga. Så plutselig strømmet det kjefting fra den strenge læreren ut fra høytalerene i aulaen. Gjett om vi fniste når vi hørte at hun skjellte ut medelevene mine, sånn at alle i aulaen hørte det. Til og med lærerene :D

Lenke til kommentar
Littegrann off topic nå, men kom på en morsom historie når jeg leste om dette.

I 10. klasse skulle vi ha en avslutning (husker ikke om det var sommer eller vinter) som jeg og noen jenter skulle danse på. Så vi var nede i skolens aula og øvde mens de andre hadde time. Klasserommet vårt lå rett over aulaen og de hadde norsk med en veldig streng lærer. Så har det seg slik at en i klassen var døv, så alle hadde mikrofoner som vi skulle snakke i, slik at han kunne være med i undervisninga. Så plutselig strømmet det kjefting fra den strenge læreren ut fra høytalerene i aulaen. Gjett om vi fniste når vi hørte at hun skjellte ut medelevene mine, sånn at alle i aulaen hørte det. Til og med lærerene :D

9237998[/snapback]

 

 

Om eleven er døv så er det vel lite poeng med mikrofoner? :innocent:

 

__

 

Har desverre ingen erfaringer med russere på høyttalerne :( Hadde en periode høyttalerne rett ved senga og. Litt skuffa, i grunn :(

Lenke til kommentar

Ja husker når jeg var mindre, jeg og søskenbarnet mitt sprang rundt å lekte soldater.. Så kunne man trykke på knapp så kom det opp radio, der hørte vi mye tysk av og til.. Litt rart at vi faktisk klarte det med billige walkie talkier..

 

Nærbø? Jeg var på varhaug :) Stygge logitech, vi trenger ikke høre på noe russiske ting :!: :nei:

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar

Jeg kan også gjøre dette. Setter min 27MHz Walkietalkie på AM modulasjon så kan jeg få lyden min til og gå i høyttaleren (kompisen sitt mini-annlegg (sony).

 

Har også hørt at viss man bruker høytaleren som "antenne" på feks en radio så kunne man også høre AM sendinger på lavere frekvenser (seff lavere enn 27MHz mener nå jeg)... Jeg tror gubben sa at annlegget (rør-radio) hans var på da. (er ikke sikker).

 

Bare en AM modulert sending er sterk nok så tar annlegget det til deg.

 

For de som vet hvordan AM-modulasjon fungerer, så skjønner dere at det er fult mulig at et annlegg (høyttaler) kan ta det til seg.

Frekvensen som sendes (lyden) blir lakt opp på en bærebølge. Når det er en bakketopp (lyd) så blir senderen til og sende ekstra sterkt i forrhold til lav-lyd (ingen lyd)...

Lenke til kommentar
Jeg har også fått besøk av Russerne på mitt Logitech X530, og jeg bor mye nærmere dem en dere i Oslo. Kansje det er noe på gang i Oslo siden flesteparten har hørt det der :p Etter jeg hadde hørt det første gangen, spurte jeg kona om hun hadde hørt stemmer når hun satt ved datamaskinen. Hun trodde da at jeg snakket om stemmer i løse luften, og ikke slike ulyder fra høytalerne og ble litt hysterisk før jeg fikk forklart det skikkelig. Hehe, morsom misforståelse :!:

En annen ting jeg sliter litt med er at det smeller skikkelig i høytaleren når jeg slår av og på lys rundt om i huset. Er det noen flere som er plaget med det?

Kansje Russerne har vært å guffa mere spenning på generatoren i nabolaget mitt....

9235573[/snapback]

 

jeg har også problemer med lys "SMELLINGEN", fy den er sterk...

men har ikke hørt noen stemmer enda :thumbdown:

Lenke til kommentar

Haha, er noe med PC'n min trur jeg...

Har "KYSSE/SMATTE" lyder som kommer innimella ! 2 stk etter hverandre er det altid..

Skifta til CreAtivE F-Fi ExtremeMusic etter at jeg hadde mye støy inkludert "KYSSE/SMATTE" lyder fra pc :!:

Har skifta høyttalere noen ganger også, så må være PC'n (Shuttle SB61G2 v.3.0)

Er bare noe som ("smak" der datt en mygg :p) skjer da jeg har på PC'n..

 

Rare greier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...