Gå til innhold

Unge Venstre vil gi heroin på resept!


Anbefalte innlegg

Hvor skal legene få heroinen fra.. sansylig hvis kommer den fra en bonde i afganistan som bruker pengene til å finansiere krig og terror

9222224[/snapback]

Legemiddelindustrien bruker allerede blant annet morfin, og har tilgang på opium til produksjon av også heroin. Med lovlig produksjon og handel av opium kan alle leddene i prosessen stilles til ansvar for å drive på en etisk måte, i motsettning til slik situasjonen er nå hvor illegale krefter involvert i langt verre ting enn de kan tenke deg ofte får en god del av pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyllekjøring er noe som også er farlig for andre og innbrudd er å stjele fra andre. Ved bruk av heroin er det kun ens egen kropp det går utover.

 

I tillegg til at det har meget positive sider å legalisere.

 

Hvor skal legene få heroinen fra.. sansylig hvis kommer den fra en bonde i afganistan som bruker pengene til å finansiere krig og terror

Det er slik det foregår idag. Kjøper man ulovlige stoffer på gata finansierer man nettopp krig og terror, mens dersom man legaliserer vil produksjonen være noe vi har kontroll over selv.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Fyllekjøring er noe som også er farlig for andre og innbrudd er å stjele fra andre. Ved bruk av heroin er det kun ens egen kropp det går utover.

 

I tillegg til at det har meget positive sider å legalisere.

9222839[/snapback]

Det er det du tar fryktelig feil. For å ta et eksempel. Hvordan starter man med f.eks. alkohol eller cannabis? Jo, det er andre mennesker som er cluet her. Driver man meg heroin har man kontakt med et miljø som driver med heroin. Jo større miljøet blir, jo raskere vokser det. Heroin er skadelig, om det er noen pappskaller som vil argumentere mot akkurat det.. go ahead. Det å gi heorin på resept blir å bagatelisere det mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kor mange årsverk kan ein heroinmisbrukar skryte på seg å ha gjort?

 

red: etter avhengiheita.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvorfor er dere som er imot dette forslaget så aggressive i innleggene deres? Dere svarer med sinne uten særlig begrunnelse, dere ser heller ikke på de positive resultatene andre europeiske land har hatt med dette, hvorfor skal det da være så annerledes her i Norge enn utenfor?

 

Glad jeg ikke omgås slike empatiløse mennesker som dere i hverdagen min...

Lenke til kommentar
Fyllekjøring er noe som også er farlig for andre og innbrudd er å stjele fra andre. Ved bruk av heroin er det kun ens egen kropp det går utover.

 

I tillegg til at det har meget positive sider å legalisere.

9222839[/snapback]

Det er det du tar fryktelig feil. For å ta et eksempel. Hvordan starter man med f.eks. alkohol eller cannabis? Jo, det er andre mennesker som er cluet her. Driver man meg heroin har man kontakt med et miljø som driver med heroin. Jo større miljøet blir, jo raskere vokser det. Heroin er skadelig, om det er noen pappskaller som vil argumentere mot akkurat det.. go ahead. Det å gi heorin på resept blir å bagatelisere det mer.

9222893[/snapback]

 

Vil ikke å gi folk det på respet føre til at de faktisk har mulighet til å sosialisere med folk som er utenfor "heroinmiljøet"? Herin er skadlig, men det er langt mindre skadlig når man slipper å bo på gata, får rene stoffer og sprøyter, og slipper å drive kriminalitete for å få tak i det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Vil ikke å gi folk det på respet føre til at de faktisk har mulighet til å sosialisere med folk som er utenfor "heroinmiljøet"? Heroin er skadelig, men det er langt mindre skadlig når man slipper å bo på gata, får rene stoffer og sprøyter, og slipper å drive kriminalitete for å få tak i det.

 

AtW

9223679[/snapback]

Hør, hør! :thumbup:

 

I tillegg kan man nevne at overdoser skjer som oftest av en av to grunner: Ene er selvmord, ofte på av de sosiale omstendighetene misbrukerne blir tvunget ut i, og det andre er feildosering fordi heroinen er blandet ut med diverse andre midler og det ikke er mulig å si hvor kraftig gateheroin er. Begge to er ting som vil reduseres kraftig med heroin på resept.

Lenke til kommentar
Det er det du tar fryktelig feil. For å ta et eksempel. Hvordan starter man med f.eks. alkohol eller cannabis? Jo, det er andre mennesker som er cluet her.

9222893[/snapback]

Både alkohol og cannabis bærer preg av å være "sosiale" rusmidler, det vil si rusmidler man tar i hovedsak med andre mennesker. Uten å ha stort kjennskap til narkomiljøet vil jeg allikevel påstå at heroin er noe man i mye større grad tar alene, og ikke i sosiale settinger. Derfor vil nok også smitteeffekten være mindre. Hvis man hadde fått det på resept hadde man jo uansett måttet ta den alene i et sprøyterom. Dessuten er det et mye større tabu rundt det å ta heroin enn å innta både cannabis og alkohol. Tviler sterkt på at at man kommer til å se en eksplosjon i heroinbruken bare fordi det blir mulig å få det på resept.

 

Driver man meg heroin har man kontakt med et miljø som driver med heroin. Jo større miljøet blir, jo raskere vokser det. Heroin er skadelig, om det er noen pappskaller som vil argumentere mot akkurat det.. go ahead. Det å gi heorin på resept blir å bagatelisere det mer.

9222893[/snapback]

Hvis man får heroin fra legen sin ville man kunne bryte med det skadelige miljøet.

 

Og det er forresten latterlig å skrive "Ikke gidd" når noen andre kritiserer innlegget ditt. Du har fått lov til å si din mening, da må du la andre få si sin.

Lenke til kommentar
Flott! Vi legaliserer fyllekjøring, da blir vi kvitt litt kriminalitet.

Så kan vi jo med det samme legalisere innbrudd, for da blir vi også kvitt litt kriminalitet.

9222744[/snapback]

 

Som jeg har påpekt, så handler ikke dette om å pynte på statistikk angående kriminalitet. Forslaget kommer som et forsøk på å bedre levekårene for dine medmennesker. Statistikken kommer inn når noen prøver å forsvare håpløse tunge lover mot narkotika som viser seg å virke mot sin hensikt.

 

Fyllekjøring er noe som også er farlig for andre og innbrudd er å stjele fra andre. Ved bruk av heroin er det kun ens egen kropp det går utover.

 

I tillegg til at det har meget positive sider å legalisere.

9222839[/snapback]

Det er det du tar fryktelig feil. For å ta et eksempel. Hvordan starter man med f.eks. alkohol eller cannabis? Jo, det er andre mennesker som er cluet her. Driver man meg heroin har man kontakt med et miljø som driver med heroin. Jo større miljøet blir, jo raskere vokser det. Heroin er skadelig, om det er noen pappskaller som vil argumentere mot akkurat det.. go ahead. Det å gi heorin på resept blir å bagatelisere det mer.

9222893[/snapback]

 

Her argumenterer du faktisk mot din egen sak. Hvis heroin kommer på resept, så må brukeren fortsatt innom en tredjepart, men i stedet for en tilfeldig langer på gata så får han gå til en person med ~7 års utdanning og mange års erfaring (altså en lege). Du ønsker å sende brukeren til en langer som er opptatt av å tjene penger (og de tjener skammelig mye penger på noe som er så utrolig billig å produsere) i stedet for å sende han til legen.

 

Når brukerene må gå til legene så forsvinner dette "heroinmiljøet" styrt av langere på gaten. Heroin på resept har faktisk vist seg (i Tyskland f.eks.) å stoppe nyrekrutering til heroin, og det er noe vi trenger her i Norge, når vi allerede har ufattelig mange overdoser på heroin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Etter å ha lest mange innlegg her må eg ærleg innrømme at om dette kan få NED talet på heroinmisbrukarar så må det jo vere positivt... Men legalisering av dop er eg ikkje for.

Lenke til kommentar
Narkotika er ikke forbudt uten at det er gode grunner til det. Bruk av narkotika er skadelig både for individet og samfunnet og har ingen positive sider.

Dessuten er det din egen kropp. Hvordan er det skadelig for samfunnet?

 

Fordi du da går fra å være en ressurs i samfunnet til en belastning. Når du sier "Din kropp, ditt valg" høres det greit ut, men om nok mennesker velger å ødelegge sin kropp, hva skjer da med samfunnet? Vil ikke samfunnet bli skadelidene da?

 

Forslaget er bra det, så lenge det "nytes" under oppsyn og i trygge omgivelser.

Lenke til kommentar
Narkotika er ikke forbudt uten at det er gode grunner til det. Bruk av narkotika er skadelig både for individet og samfunnet og har ingen positive sider.

Dessuten er det din egen kropp. Hvordan er det skadelig for samfunnet?

 

Fordi du da går fra å være en ressurs i samfunnet til en belastning. Når du sier "Din kropp, ditt valg" høres det greit ut, men om nok mennesker velger å ødelegge sin kropp, hva skjer da med samfunnet? Vil ikke samfunnet bli skadelidene da?

 

Forslaget er bra det, så lenge det "nytes" under oppsyn og i trygge omgivelser.

9226341[/snapback]

Hva hvis jeg bare velger å ikke jobbe. Ingen rusproblemer, ingen helseproblemer, ingen mentale problemer. Skal det være ulovlig, fordi samfunnet da ikke får skatteinntekten sin etter det har investert så mye i min påtvungne skolegang?

Lenke til kommentar
Hva hvis jeg bare velger å ikke jobbe. Ingen rusproblemer, ingen helseproblemer, ingen mentale problemer. Skal det være ulovlig, fordi samfunnet da ikke får skatteinntekten sin etter det har investert så mye i min påtvungne skolegang?

Jeg har ikke skrevet et ord om lovlig/ulovlig, men velger du å ikke jobbe kan du fort gå fra å være en ressurs til en belastning ja. Det ville vært svært skadelig for samfunnet om mange velger å ikke jobbe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Skal det være ulovlig, fordi samfunnet da ikke får skatteinntekten sin etter det har investert så mye i min påtvungne skolegang?

9226377[/snapback]

Ja. Du skal vere glad for at du faktisk har tilgang til skole og får ein utdanning. Noreg treng ikkje unnasluntarar som berre lev etter rus og rusmidlar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...