Gå til innhold

Unge Venstre vil gi heroin på resept!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, slik jeg ser saken finnes det to løsninger på narkotikaproblematikken.

Enten går man for full legalisering. Det vil knekke kartellene, sparre oss masse penger på tiltak mot smugling osv. Med økt og lettere tilgang på narkotika, og dersom det er lovlig, kan vi regne med at vi får flere ødelagte liv. Bør staten regulere dette?

 

Eventuelt kan vi gå til krig mot kartellene. Eneste måten å gjøre dette på er å fjerne brukerne. Vi greier aldri å knekke de som produserer og selger. Det er vel mer en utopi, men jeg mener vi på prinsipielt grunnlag bør velge denne løsningen. Selvsagt min mening, basert på mine normer og verdier. Jeg mener at staten har et visst ansvar her.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Slutt å bland alkohol inn i hver eneste narkotikadiskusjon. Det er heroin vi diskutere her. Ikke alkohol.

9212966[/snapback]

Dette er høyst relevant når man tar med i betraktningen at det kun er tilfeldigheter som i sin tid gjorde narkotika ulovlig, mens alkohol fortsatt er lovlig.

 

Alkohol er ikke mindre skadelig enn mange narkotikum, tvert imot. Hvorfor skal du da måtte tilbringe tid bak murene hvis du har tatt et stoff som er mindre skadelig kjøpt med lovlig opptjente penger, mens du kan kjøpe et farligere stoff på dagligvarebutikken?

Lenke til kommentar
Vel, slik jeg ser saken finnes det to løsninger på narkotikaproblematikken.

Enten går man for full legalisering. Det vil knekke kartellene, sparre oss masse penger på tiltak mot smugling osv. Med økt og lettere tilgang på narkotika, og dersom det er lovlig, kan vi regne med at vi får flere ødelagte liv. Bør staten regulere dette?

9213044[/snapback]

Er du sikker på at det vil bli flere ødelagt liv sammenliknet med hvor mange som blir drept i narkotikarelaterte (se gategjenger i amerika) konflikter og antall brukere som blir puttet i fengsel i dag?

 

Eventuelt kan vi gå til krig mot kartellene. Eneste måten å gjøre dette på er å fjerne brukerne. Vi greier aldri å knekke de som produserer og selger. Det er vel mer en utopi, men jeg mener vi på prinsipielt grunnlag bør velge denne løsningen. Selvsagt min mening, basert på mine normer og verdier. Jeg mener at staten har et visst ansvar her.

Dette har vært strategien de siste 60-70 årene minst, det har ikke hjulpet bitte litt en gang. Narkotika har blitt mer tilgjengelig og billigere enn noen gang på verdensbasis. Det er på tide å få opp øya og skjønne at denne krigen er nytteløs og skaper mer harme enn godt.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Det er på tide å få opp øya og skjønne at denne krigen er nytteløs og skaper mer harme enn godt.

9213382[/snapback]

Nettopp.

 

Så lenge det er folk som har kunnskapen og råvarene til å framstille narkotika vil det også være folk som ruser seg. Det er naivt å tro at problemet vil forsvinne bare man straffer hardt nok.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Heroin på resept er også en kraftig provokasjon mot brukere av lettere stoffer. Skal en person få flere tusen kroner i forelegg for å ha røyket en joint, mens andre kan dra på apoteket og kjøpe og bruke heroin helt lovlig? Nå bruker jeg ingen av midlene, men hva om man drar en parallell til alkohol: Ulovlig med lettøl mens Vodka og Cognac selges på resept?

Lenke til kommentar
Heroin på resept er også en kraftig provokasjon mot brukere av lettere stoffer. Skal en person få flere tusen kroner i forelegg for å ha røyket en joint, mens andre kan dra på apoteket og kjøpe og bruke heroin helt lovlig? Nå bruker jeg ingen av midlene, men hva om man drar en parallell til alkohol: Ulovlig med lettøl mens Vodka og Cognac selges på resept?

9213457[/snapback]

Enda en grunn til å legalisere lettere stoffer. Noe Unge Venstre også er for.
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp. Problemet med heroin er ikke hva de gjør med heroien. Problemet til heroin er hva de gjør for å få penger til heroinen.

9212966[/snapback]

Så legaliser heroin. Da vil prisen gå ned og så godt som vinningskriminaliteten forsvinne(I allefall synke til nivået for vinningskriminalitet begått av alkoholikere for å få råd til misbruket sitt).

 

Dagens lovverk stigmatiserer og skader brukere, skaper vinningskriminalitet, og støtter internasjonal kriminalitet. Så såre enkelt er det.

Lenke til kommentar
Lovverk hjelper lite når det ikke blir håndhevet. Kaller du det virkelig verdens strengeste når politiet står passivt og ser på at narkotika åpnelyst blir omsatt på norges  mest sentrale bygate? Det vi trenger er ikke ekstra paragrafer, men å begynne å håndheve de vi har.

Hvor har du isåfall sett dette? Politet slår utrolig hardt ned på sånt.

 

Forskjellen er om det er forbudt eller ikke. Du har tydeligvis en personlig kriminalitetsfilosofi som går på tvers av norges lover.

 

Du har enda ikke sagt hvorfor man ifølge din logikk ikke også skal gjøre det samme med biltyver og dele ut biler til dem:

-Det vil kunne minske tyveri av biler

-Det vil kunne minske uhell som følge av at biltyver prøver å stikke av

Forskjellen er at det ikke er forbudt lengre om det blir lovlig, smartass. Man skader bare seg selv, mens i et tyveri stjeler man fra andre og i trafikkuhell skader man andre.

 

Narkotika er ikke forbudt uten at det er gode grunner til det. Bruk av narkotika er skadelig både for individet og samfunnet og har ingen positive sider.

Forbudet har INGENTING med skadevirkningene å gjøre, hvertfall ikke reele skadevirkninger. Dessuten er det din egen kropp. Hvordan er det skadelig for samfunnet? Og hvorfor skal det isåfall være lovlig med alkohol? Foresten kan man jo helle ned på av alt fra bensin til white spirit om man bare vil.

 

Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp. Problemet med heroin er ikke hva de gjør med heroien. Problemet til heroin er hva de gjør for å få penger til heroinen.

Ja, da burde du vel være FOR dette forslaget.

 

Er foresten flott å se så mange som er for full legalisering her.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

En lei tendens som har utviklet seg i denne kategorien er at man går tom for motargumenter og går rett på person, istedet for sak. Dette skal vi ikke ha noe av, da personangrep er både unødvendig og skaper en dårlig stemning i debatten.

 

Det er også unødvendig å poste meninger som er veldig provoserende, kun for å se reaksjonen av det. Et innlegg av nevnte type er slettet samt et personangrep.

 

Husk retnlingslinjene, folkens. Reaksjon på moderering tas på PM, ikke i tråden som ble moderert.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp. Problemet med heroin er ikke hva de gjør med heroien. Problemet til heroin er hva de gjør for å få penger til heroinen.

Ja, da burde du vel være FOR dette forslaget.

 

 

Nei, tunge stoffer som Heroin har ingenting i våre barns blodårer og gjøre. Legalisering vil gi økt og lettere tilgang.

 

I enkelte tilfeller må vi ta opp kampen, og ikke bare godta nederlaget. Det beste hadde vært en vaksine som gjør at man rett og slett ikke får noe som helst rus av heroin. Da er det ingen som vil ta det. Heroin ødelegger mennesker. Skaper kun faenskap.

Lenke til kommentar
Nei, tunge stoffer som Heroin har ingenting i våre barns blodårer og gjøre. Legalisering vil gi økt og lettere tilgang.

 

I enkelte tilfeller må vi ta opp kampen, og ikke bare godta nederlaget. Det beste hadde vært en vaksine som gjør at man rett og slett ikke får noe som helst rus av heroin. Da er det ingen som vil ta det. Heroin ødelegger mennesker. Skaper kun faenskap.

 

Dette er så feil som det går an å ta. Om heroin gjøre tilgjengelig på resept vil det si at tilgjengeligheten går drastisk ned. En lege vil ha legetimasjon, men det er ikke en person som står på hjørnet og selger dop spesielt interessert i

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp. Problemet med heroin er ikke hva de gjør med heroien. Problemet til heroin er hva de gjør for å få penger til heroinen.

Ja, da burde du vel være FOR dette forslaget.

 

 

Nei, tunge stoffer som Heroin har ingenting i våre barns blodårer og gjøre. Legalisering vil gi økt og lettere tilgang.

 

I enkelte tilfeller må vi ta opp kampen, og ikke bare godta nederlaget. Det beste hadde vært en vaksine som gjør at man rett og slett ikke får noe som helst rus av heroin. Da er det ingen som vil ta det. Heroin ødelegger mennesker. Skaper kun faenskap.

9215364[/snapback]

Nå forandrer du helt tonen. Først sier du at det er hva mennesker på heroin gjør for å få tak i penger som er problemet, så sier du at det fordi det ødelegger mennesker og har ingenting i våre barns blodårer å gjøre.

 

Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar

Litt off topic: Det fins en rot som heter iboga-roten som har blitt brukt i tusener av år av bwitti-stammen i Gabon som inneholder det psykedeliske stoffet ibogain. Dette stoffet fjerner abstinenssymptomene til heroin samt sender deg på en intens introspektiv 36 timers tripp hvor man går gjennom hele livet sitt. Når trippen er ferdig har du ikke abstinenser lenger, ei heller lyst til å ta heroin igjen fordi du nettopp har brukt 36 timer på å analysere alt som har gått galt i livet ditt og hvor det kommer til å ende. Dette stoffet er selvfølgelig ulovlig i nesten alle vestlig land, bortsett fra Canada og Mexico hvor de har ibogain-klinikker med stor suksess.

 

ibogain.se har de mye informasjon om stoffet og behandlingen og linker til masse dokumentarer, artikler, forskning, nyhetsinnslag og erfaringer fra tidligere heroinister. Kan anbefale dokumentaren Rite of passage - Ibogaine (man må spole et minutt inn i filmen hvis ikke stopper den etter 30 sekunder), hvor de følger en heroinist når han går gjennom en ibogain-behandling, for de som er interessert i den slags.

 

Ved å legalisere får man også med de psykedeliske rusmidlene, som er det nærmeste et "anti-drug" man kommer.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp. Problemet med heroin er ikke hva de gjør med heroien. Problemet til heroin er hva de gjør for å få penger til heroinen.

Ja, da burde du vel være FOR dette forslaget.

 

 

Nei, tunge stoffer som Heroin har ingenting i våre barns blodårer og gjøre. Legalisering vil gi økt og lettere tilgang.

 

I enkelte tilfeller må vi ta opp kampen, og ikke bare godta nederlaget. Det beste hadde vært en vaksine som gjør at man rett og slett ikke får noe som helst rus av heroin. Da er det ingen som vil ta det. Heroin ødelegger mennesker. Skaper kun faenskap.

9215364[/snapback]

Nå forandrer du helt tonen. Først sier du at det er hva mennesker på heroin gjør for å få tak i penger som er problemet, så sier du at det fordi det ødelegger mennesker og har ingenting i våre barns blodårer å gjøre.

 

Hva mener du egentlig?

9215412[/snapback]

 

Hva med at det er begge deler?

Lenke til kommentar
Hva med at det er begge deler?

9215725[/snapback]

Da har du vel forandret mening:

 

Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp.

9212966[/snapback]

 

Driter ennå i hva folk gjør med sin kropp?

 

Eller mener du plutselig at Staten skal bestemme hva du gjør med deg selv, din egen kropp, din egen helse?

Lenke til kommentar
Nei, tunge stoffer som Heroin har ingenting i våre barns blodårer og gjøre. Legalisering vil gi økt og lettere tilgang.

 

I enkelte tilfeller må vi ta opp kampen, og ikke bare godta nederlaget. Det beste hadde vært en vaksine som gjør at man rett og slett ikke får noe som helst rus av heroin. Da er det ingen som vil ta det. Heroin ødelegger mennesker. Skaper kun faenskap.

9215364[/snapback]

Hvorfor ikke ta kontroll over salget selv siden vi ikke vil bli kvitt det uansett? Vi bruker milliarder på "krigen mot narkotika" og det eneste vi oppnår er mer narkotika. Det vil heller ikke gi økt forbruk om vi legaliserer.

 

Alkohol ødelegger også mennesker og er et hjelpemiddel til utrolig mye faenskap.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Hva med at det er begge deler?

9215725[/snapback]

Da har du vel forandret mening:

 

Jeg vil gjerne gjenta meg selv. Jeg driter fullstendig i hva folk gjør med sin egen kropp.

9212966[/snapback]

 

Driter ennå i hva folk gjør med sin kropp?

 

Eller mener du plutselig at Staten skal bestemme hva du gjør med deg selv, din egen kropp, din egen helse?

9216172[/snapback]

 

Det var vel skrevet mer for å forsterke poenget om at heroin pr dags dato fører med seg kriminaliet og stjeling, noe som går ut over meg. Hadde du quotet hele innlegget hadde du vel sett det mer i sammenheng.

Ja, jeg driter egentlig i hva folk gjør med sin egen kropp, det angår ikke meg, men alike vel så syntes jeg det er forjævlig å se så mange liv gå til helvete. Har selv en kamerat som tok overdose.

Men sant, det at folk sulter ihjel angår jo heller ikke meg, så vi kan jo egentlig bare drite i det heller?

 

Staten bør enten trappe opp krigen voldsomt, eller kan de bare la være. Pr dags dato virker det ikke det de holder op med. Pengesløsing.

 

ArmenMinAU: Hvor mange som drikker alkohol er alkoholmisbrukere? Tenker da i forhold til hvor mange som "nyter" heroin som er narkomane. Narkotikakrigen er så og si umulig å vinne. Men vi har egentlig aldri prøvd heller.

Lenke til kommentar
ArmenMinAU: Hvor mange som drikker alkohol er alkoholmisbrukere? Tenker da i forhold til hvor mange som "nyter" heroin som er narkomane. Narkotikakrigen er så og si umulig å vinne. Men vi har egentlig aldri prøvd heller.

9216752[/snapback]

 

Man trenger ikke å være i gruppa "misbruker" fr å gjøre alkoholrelatert skade, nå er jeg klar over at dette ikke er så vitenskaplig, men prøv å se på tauma på discovery en gang, og tell hvor mange av de som kommer inn som har skader som er relatert til alkoholbruk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...