Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du problemer med vifta du å? Noen ganger bråker den som faaaaaen.

 

Av og til henger vifta mi seg opp fra start, den går på 110% konstant. Har kun hendt et par ganger. Apropo bråk, cd-rom-en hadde en tendens til å bråke kraftig før. Den fikk full ressonans med alle deler i siden på maskinen. Ble et vannvittig hurhulmelhej :)

Lenke til kommentar
Man kjøper ikke en HDX for å få en stillegående notebook ;) Såpass bør en se ut fra specs. Og med mindre Intel bestemmer seg for å skjerpe seg litt, er det lite man får gjort med CPU også.

Sant som du sier, men et par ganger blåser vifta veldig mye iblant og ikke gir seg. Ellers er den ikke plagsom :)

Lenke til kommentar

hei, jeg har bestilt en HDX 9200, har lest mye positivt om den.Håper den er like stille som en 9000.

 

 

her er en review av en HDX 9000

 

"Noise-wise, this machine is absolutely silent. It’ll be hard to believe me when I say this, I don’t even believe it myself, but I can’t tell the difference between when this machine is on or off. Only when you lie your head on the keyboard, you can hear a slight noise of some fans spinning but at sitting distance it’s pure bliss. Even when I run graphics benchmarking software, both the GPU and CPU don’t seem to create any more noise. I don’t know what sort of cooling magic they’ve got going under the hood, but it’s one of the best I’ve heard so far. Absolutely perfect for movies."

 

http://www.istartedsomething.com/20070921/...dx-9000-review/

Lenke til kommentar

Nei, jeg fikk bluescreen under Bios oppdateringen da jeg skulle oppdatere. Det var da evnt noe feil med driveren, ikke BIOS oppdateringen. HP går gjennom alt det de legger ut gjennom nettet, det skal testes osv før. Så det er helt trygt å oppdatere hvis du ikke har hatt problemer med den :)

Lenke til kommentar

takk for rask svar...har hatt hdx9200 i 2 timer nå...fantastisk pc,mega stille pc :)

en annen ting jeg lurer på, HDX 9200 skal ha 4 GB RAM, men når jeg går på egenskaper til min datamaksin står det " Minne(RAM):3071 MB"

 

Jeg er ingen dataekspert så jeg spør dumme spørsmål :D

Lenke til kommentar

Som en generell regel bør en bruke "if it ain't broke, don't fix it". For BIOS-oppdatering bør du sjekke om du har behov disse fixene:

 

*Fixes issue where notebooks that are running a Microsoft Windows Vista Operating System report the wrong processor speed in the System Properties page if the notebook contains an Intel Core 2 Duo T9300 2.5-GHz Processor.

 

* Sets the system fans to always on.

 

Dersom du ikke har behov for noen av de to, trenger du ikke oppdatere BIOS :)

 

takk for rask svar...har hatt hdx9200 i 2 timer nå...fantastisk pc,mega stille pc :)

en annen ting jeg lurer på, HDX 9200 skal ha 4 GB RAM, men når jeg går på egenskaper til min datamaksin står det " Minne(RAM):3071 MB"

Du har 4 GB med RAM installert, men maskinen leveres med et 32-bits OS, og klarer derfor ikke bruke mer enn opptil 3,3 GB av den. Hvis du installerer SP1 for Vista vil den vise hvor mye fysisk minne som er installert, hvor mye OS'et klarer å bruke og hvor mye som er ledig :)

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg fikk svar fra HP ang den bluescreen feilen jeg hadde starten på denne 9350. Det kunne være noe "under enkelte omstendigheter" som gjorde noe med WLAN-driveren og IR driveren elns som skapet litt krøll. Men dem var ikke 100% sikre på det, så vil nok få svar siden når dem har tatt å testet litt mere. Dem jobber eller skal jobbe med en fix for dette her. Flott HP :D

Lenke til kommentar

Jeg har den gamle 9050 og har faktisk overraskende lite problemer med den iforskjell til hva andre her har med forskjellige modeller. Men jeg lurer på om det er muligheter for å kjøpe deler og få oppgradert den litt.

For eks kjøpe 2gb ekstra minne og sette inn selv så jeg får 4 gb.

Noen som vet om det går?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på min erfaring fra denne pcen. Kjøpte meg selv en hp pavillion 9500 i oktober i fjor, og har hatt den nå i en ca 8 måneder. Jeg har som mange andre hatt mine probelemer med denne.

 

Problem 1: Touchpad. Får av og til at scrollen blir deaktivert når jeg bruker touchpadden. For min del er dette pirk og noe jeg ikke egentlig bryr meg om.

 

Problem 2: Cd rommen låste seg så jeg ikke fikk den ut av pcen. Fikk den ut til slutt med intens testing på ditt og datt. Var klar til å sende den inn. Hatt litt av samme problemet i senere tid, og det viser seg at det kan være lurt å ta den sakte innover å så smelle den litt mer igjen når den nesten er satt tilbake. Jeg har ingen problemer med dette enda.

 

Problem 3: MS visual studio. Når jeg kjører en applikasjon laget der og avslutter den, så blir bildet forvrengt i visual studio så hvis jeg begynner å skrive et sted i teksten på bildet, så viser det seg at jeg skriver et helt annet sted. Har oppdatert service pack og oppdateringer. Ikke sett dette problemet på mine andre maskiner. Gjelder alle forskjellige developers jeg har prøvd. Mulig denne forvrenginga skjer pga at jeg har en 17 tommer widescreen og at dette på et hvis skaper problemer. For å få bildet på plass igjen på web developeren så må jeg resize programmet to ganger. Dette problemet kan jeg leve med.

 

Problem 4: Pcen låser seg når den ikke er i aktivitet. Før når han gikk over i hvilemodus, så får jeg den ikke ut av dette uten å ta en hard reboot. Ctrl+alt+delete reagerer den ikke på i det hele tatt. Prøvde å deaktivere alt som hadde med sleepmodus osv, men problemet til min forbauselse vedvarte. Hvis jeg lot pcen stå på i ca 30 min ++ uten at jeg gjorde nå begynte den å henge seg opp slik at når jeg vente tilbake til den så var det ingen muligheter for å få liv i denne. Dette problemet er for min del helt uutholdelig. Jeg må kunne forlate pcen min i mer enn 30 min uten at jeg må ta en hard reboot og miste eventuelle data jeg ikke har fått lagret. Jeg forsøker å bruke denne pcen som arbeidspc.

 

Problem 5: Pcen begynner å pipe villt i oppstarten. Ikke særlig gøy på universitets kantine å få all oppmerksomheten i det du starter maskinen. Har derimot alltid funger bra igjen etter at jeg har slått av pcen, tatt ut og inn batteriet fra pcen. Ikke sikker på hva som kan ha medført denne skrikinga, men kanskje dårlig kontakt mellom batteri og pc? Dette kan egentlig sjekkes med å høre sekvens på pipelyd, men har ikke skjedd på ei lita stund nå og var ikke klar over dette da det skjedde. Ikke noe gøy problem.

 

Hvis en ser generelt på pcen med ytelse osv så er jeg veldig fornøyd. Den er veldig stillegående, og det er bra software og muligheter for å bestemme strømsparing osv. I tillegg synes jeg meny systemene er veldig bra på denne pcen. Veldig enkelt å bruke f.eks dvd spiller, skifte lyststyrke osv. I tillegg er jeg veldig fornøyd med egen numpad på pcen. Et irritasjonsmoment derimot er at shift tasten til høyre er bitteliten, og helt intil piltastene. Til tross for bruk i 8 måneder så sliter jeg fortsatt med at jeg piler oppover mens jeg skriver istedet for å skrive en stor bokstav. Dette er derimot ikke noe problem om en ikke sitter mye på forskjellige pcer med forskjellige tastaturer ettersomdu blir vant til dette.

 

Hvis jeg skulle gi anbefaling på mine erfaringer, så ville jeg valgt å anbefale å kjøpe annen pc. Jeg har gått IT studie selv der de fleste av studentene har hatt bærbare pcer. Av de på studiet er det stort sett meg og en til som har hatt problemer. Ironisk nok har begge HP pavilion. Han andre har derimot en mye nyere utgave. Mitt forslag om du skal kjøpe bærber: Sjekk tester på nettet. Les forumer. Sjekk gjerne også hvordan support mulighetene er på pcen. Personlig synes jeg det er utrolig synd at det er så mye problemer med denne pcen, fordi den generelt sett utseende messig, ytelse og oppsett er en utrolig flott pc. Kan derimot ikke se utfra erfaringer fra andre at disse problemene er blitt løst.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

I går fikk jeg min HDX 9350, og må si jeg var begynnt å bli mer enn litt skeptisk til kjøpet pga alt jeg har lest her inne...så langt har jeg kun innstallert alle oppdateringer fra windows/hp og alt ser greit ut foreløpig.

 

Min maskin sier forresten at den heter 9200 også, dette tyder jo på at hp kjører inn "systemet" sitt fra den klassen, og ikke engang gidder å redigere navnet til 9350.

Ikke at dette har noe å si for maskinen sånn sett, men det er litt irriterende.

Tanken som slår meg er jo at den er spekka med utdaterte drivere o.l.

 

Skal teste litt spill og video på den i dag og se hvordan det går, jeg er litt utskjemt med både specs og skjermstørrelse på min stasjonære...så jeg syntes jo skjermen egentlig kunne vært enda større =) Men så langt ser det jo ut til å være en grei skjerm da, selv om den er liten.

 

For å trøste meg litt satt jeg den på siden av min Packard Bell EasyNote SB88-P-002D Limited Edition m/ 17" skjerm, da så den noe grommere ut likevel =)

 

http://www.packardbell.no/products/bærbare...00191-1222.html <--- For dem som måtte være interresrt i specs på den maskinen.

 

Og Packard Bellen er nå donert til samboer, må jo ha noe hun også stakkar...

Ettersom den klarer full hd video o.l. må jeg si jeg har en viss forventning til hp nå også da.

 

Håper at jeg ikke får noen problemer med maskinen, da ryker den rimelig kjappt i retur i tilfelle...

Endret av JanErik28
Lenke til kommentar
Heisann,

 

I går fikk jeg min HDX 9350, og må si jeg var begynnt å bli mer enn litt skeptisk til kjøpet pga alt jeg har lest her inne...så langt har jeg kun innstallert alle oppdateringer fra windows/hp og alt ser greit ut foreløpig.

 

Min maskin sier forresten at den heter 9200 også, dette tyder jo på at hp kjører inn "systemet" sitt fra den klassen, og ikke engang gidder å redigere navnet til 9350.

Ikke at dette har noe å si for maskinen sånn sett, men det er litt irriterende.

Tanken som slår meg er jo at den er spekka med utdaterte drivere o.l.

 

Skal teste litt spill og video på den i dag og se hvordan det går, jeg er litt utskjemt med både specs og skjermstørrelse på min stasjonære...så jeg syntes jo skjermen egentlig kunne vært enda større =) Men så langt ser det jo ut til å være en grei skjerm da, selv om den er liten.

 

For å trøste meg litt satt jeg den på siden av min Packard Bell EasyNote SB88-P-002D Limited Edition m/ 17" skjerm, da så den noe grommere ut likevel =)

 

http://www.packardbell.no/products/bærbare...00191-1222.html <--- For dem som måtte være interresrt i specs på den maskinen.

 

Og Packard Bellen er nå donert til samboer, må jo ha noe hun også stakkar...

Ettersom den klarer full hd video o.l. må jeg si jeg har en viss forventning til hp nå også da.

 

Håper at jeg ikke får noen problemer med maskinen, da ryker den rimelig kjappt i retur i tilfelle...

 

Hvis det er noen trøst, så kjører den utrolig bra på spill. Bare sørg for når du har strøm tilkoblet at du velger strømplan som ikke sparer på strøm OG ytelse. Sørg for at den heller er et strømsluk med max ytelse :) Ellers når det gjelder problemer, så er det vel egentlig bare å håpe. Av problemene jeg har hatt, så er det egentlig kun ett av de som virkelig har vært uutholdelig, og det er det at den klikker etter ca 30 min om jeg ikke beveger på f.eks musa. Med dette innebærer det faktisk at når jeg kjører en antiv virus scan som kanskje tar 3-4 timer, så må jeg innom pcen å bevege musa hvert 25 min etc for at ikke pcen skal crashe og måtte rebootes. Andre problemene jeg har hatt har vært irriterende, men ikke på langt nær så ille som dette med at pcen cvrasher.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen trøst, så kjører den utrolig bra på spill. Bare sørg for når du har strøm tilkoblet at du velger strømplan som ikke sparer på strøm OG ytelse. Sørg for at den heller er et strømsluk med max ytelse :) Ellers når det gjelder problemer, så er det vel egentlig bare å håpe. Av problemene jeg har hatt, så er det egentlig kun ett av de som virkelig har vært uutholdelig, og det er det at den klikker etter ca 30 min om jeg ikke beveger på f.eks musa. Med dette innebærer det faktisk at når jeg kjører en antiv virus scan som kanskje tar 3-4 timer, så må jeg innom pcen å bevege musa hvert 25 min etc for at ikke pcen skal crashe og måtte rebootes. Andre problemene jeg har hatt har vært irriterende, men ikke på langt nær så ille som dette med at pcen cvrasher.

 

Jeg sitter nå og overfører Mass Effect fra den stasjonære til HDXen, er ganske spent ettersom dette krever litt av maskinen. Tenkte også å overføre Grid, Assassins Creed, Two Worlds og nfs Pro Street blandt andre. Ellers må jeg vel ha litt film og musikk tenker jeg, kommer ikke til å kjøre benchmarks på den da. Men skal fortelle litt om hvordan den takler diverse spill o.l. når jeg får testet det.

 

Jeg kjøpte med et Logitech Z.4 2.1 høytaler sett også i samme slengen, et naturlig valg ettersom jeg enda har til gode å bli skuffet av deres høytalere (har Z-5500 5.1 thx, Z-10, og X-230, 2.1 system. Og ut ifra pris må jeg si alle er meget gode i sin klasse).

 

Så langt må jeg jo selvfølgelig være ærlig å si at de ikke akkurat river ned huset slik Z-5500 gjør, men de spiller ganske så bra med tanke på størrelse og prisklasse. En ekstra pluss er jo at de passet veldig godt til HDXen med tanke på utseende, slikt er digg når en ikke har lagt merke til det før en fikk det på døra =)

 

tvi tvi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...