Gå til innhold

Forskjellen på 25 min. grøt og 5 min. grøt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en evig fan av grøt. Jeg har alltid spist 5-minutters grøten, men i dag kjøpte jeg 25-minutters grøten. Det er veldig lang tid å stå å jobbe med grøten det! Smaker den best, den som tar lengst tid? Hva er egentlig forskjellen?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei,

Jeg er en evig fan av grøt. Jeg har alltid spist 5-minutters grøten, men i dag kjøpte jeg 25-minutters grøten. Det er veldig lang tid å stå å jobbe med grøten det! Smaker den best, den som tar lengst tid? Hva er egentlig forskjellen?

Takk!

9191137[/snapback]

den som tar lengst tid er best... 5-minutter'n er ikke så fast og smaker litt anderledes....

NB: henger meg på grøt klubben... spiser altid 2-3 store porsjoner ;)

edit: spiser altid 5-minutter'n, med mindre noen andre lager den...

Endret av 2badle
Skrevet (endret)
Spiller opp ALT jeg...

Kan ikke la sånt ligge igjen.

Men hvordan annerledes...? Er så redd jeg blir skuffa...

Er den søtere?

9191204[/snapback]

nja.... kommer litt ann på hvilket merke.... men den pleier å vere litt søtere, ja. "5-minutter'n" er litt bløtere, da det ikke fordamper like mye veske som på 25min( den "grøter" seg lenger). personlig syntes jeg at "times grøten" er best, spiser denne på julaften....

PS: spiser lett opp en pose med "5-minutter" den regnes som 1,5 porsjoner... :thumbup:

Endret av 2badle
Skrevet

20 minutter ? ;)

Som sagt er det litt konsistens, men du må nesten prøve de forskjellige for å se hva du like best. Veldig individuelt hvordan man liker grøten sin.

Skrevet (endret)
Finnes det da?

9195430[/snapback]

Ja=) Pakkene er litt større, en liten pappeske med ris, og diverse sukker/annet. Bare og tilsette Melk!, og inneholder mange fler porsjoner :)

Endret av Lilja4ever
Skrevet
25 minutter? Mener da å huske at modern bruker en drøy time på risgrøt?

9199997[/snapback]

ja. man får en som bruker en time 25 min 15 min og 5 min.

Skrevet

Et hett tips til dere som ikke gidder å lage 1 times-grøten:

Kok opp og skru ned til det bare bobler litt forsiktig og sett hele greien inn i stekeovnen. Da ordner den seg selv i løpet av et par timer.

Skrevet

Jeg har alltid likt å ha en stor kladd rømme oppi risgrøt. En halv boks f.eks. Får litt syrlig smak og det gjør konsistensen litt annerledes også.

Skrevet

Hurtiggrøt er ikke godt. Det skal ta en time å lage grøt, ferdig med det. Og det er mange mennesker ute i verden som ikke kan lage skikkelig grøt. Husker at grøten vi fikk på skolen ved juletider aldri smakte godt. Hva de gjorde for å få den så utrolig ekkel, aner jeg ikke.

Skrevet

Vet at mamma setter på grøten på morran også står den og putrer til vi skal spise. Ho har oppi mere melk 5 min før eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...