Gå til innhold

Sony saksøkt igjen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg vet trenger man ganske så detaljerte tekniske tegninger for å få patenter, også i USA. Tror ikke man uten videre får ta patent på en ide uten å kunne underbygge den teknisk.

9179866[/snapback]

 

 

En skulle nesten tro det. Men jeg leste gjennom ca 60 sider av patentpapirer for rumblefunksjonen til playstation, og ble helt oppgitt over hvor enkelt det er å ta patent på en abstrakt ide.

 

Jeg hadde ikke blitt overrasket om hele "synkronisert parallell prosessering med delt minne"-patentet bare består av en teoretisk utledning av potensielle fordeler en oppnår med parallell prosessering, uten noen realistiske tekniske detaljer.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet trenger man ganske så detaljerte tekniske tegninger for å få patenter, også i USA. Tror ikke man uten videre får ta patent på en ide uten å kunne underbygge den teknisk.

9179866[/snapback]

 

 

En skulle nesten tro det. Men jeg leste gjennom ca 60 sider av patentpapirer for rumblefunksjonen til playstation, og ble helt oppgitt over hvor enkelt det er å ta patent på en abstrakt ide.

 

Jeg hadde ikke blitt overrasket om hele "synkronisert parallell prosessering med delt minne"-patentet bare består av en teoretisk utledning av potensielle fordeler en oppnår med parallell prosessering, uten noen realistiske tekniske detaljer.

9180368[/snapback]

 

Dette vi ser nå er resultatet av den alt for slappe patentlovgivningen i usa. At man kan ta patent på en idè er egentlig hele problemet i dag.

Lenke til kommentar
IBM har også laget servere basert på Cell, om de er prototyper eller om de faktisk er i produksjon er jeg usikker på.

9180688[/snapback]

Helt riktig... IBM selger blad-servere med 2 stk. Cell-prosessorer per blade.

 

De har også flere versjoner av Cell under utvikling.

Lenke til kommentar

Det er ingen som eiger ideer sjølv om dei er gode eller dårlege.

 

Om eg skriver ein super funksjon til ein webapplikasjon så er den ideen public domain.

 

Amazon har f.eks patent på handlekurven som me finner på internett. Tenk på alle dei kan saksøke for same grunnlaget som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Litt morsomt å lese slike tråder synes jeg. Det ender opp med krangling over pris, Blu-Ray eller ikke, Cell eller ikke og annet pjatt.

 

Førsteklasses underholdning folkens, keep em comming :thumbup:

 

Anyway:

 

Med fare for å bli upopulær i sammenhenget våger jeg å faktisk svare på selve topicen. Vet det er som å bannes i kirka men men, får bare våge seg.

 

Slike patenttroll (Trollus patentus) er meget nær i slekt med forumtrollet (Trollus Kvervolantus forumus) og man finner mange likheter mellom dem. Men de bruker forskjellige taktikker. Patenttrollet venter i buskene til konsollen er ute før de saksøker. Det skjer med alle konsoller en gang i blant.

 

Jeg synes det er forbaska irriterende at patenttrollene får herje fritt rundtomkring som de vil, er det ingen som kan enten sette båndtvang på dem eller lage jaktsesong på dem?

Lenke til kommentar
Ok, med fare for å leke moderator: dette er ikke en tråd eller artikkel som omhandler verken pris på, funksjonalitet på eller hvorvidt vi liker eller hater PS3...

 

Jebus..

9180066[/snapback]

Og derfor forsvann ein del innlegg frå denne tråden. Så kan vi prøve å halde oss til saka frå no av.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se om dette faktisk har noe for seg. Men det ender vel med det vanlige forliket, og en stor pengesumm, som andre allerede har påpekt. Noen som greier å finne denne patenten online forresten?

9180505[/snapback]

Etter hva jeg leste i gamespot-linken i artikkelen, så har de ikke kommet med noen konkrete referanser til brutte patenter enda. Når det skjer vil det mest sannsynlig være med et patentnr som du kan slå opp på www.uspto.gov

 

Forøvrig, så tror jeg ikke firmaet som saksøker sony er veldig store. Hjemmesidene deres er iallefall veldig enkle.

Endret av frankpettersen
Lenke til kommentar

Er jo forferdelig teit at de saksøker Sony etter at PS3 er kommet ut. Sony annonserte jo konsollen og dens enheter godt før releasen, de kunne jo sagt der og da at de trodde de hadde patent på noe Sony brukte i sin konsoll.

 

Men men, er bare slik verden er blitt. Her saksøker vi det som saksøkes kan og jo mer penger vi klarer å tyne ut av selskapene jo bedre er det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...