Gå til innhold

Hvilket actionspill har best AI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Far Cry har ganske god AI. Soldatene reagerer på hvor du fyrer av skudd fra og prøver hele tiden å flanke deg. Ofte ved at noen er synlig rett foran deg, samtidig som noen andre går en omvei rundt og kommer fra siden.

 

God AI er når du føler spilelt bruker litt spesielle triks du selv ville gjort og man føler en utfordring i hvordan man skal slå motstanderen utover det at de bare er mange fler enn deg...

Lenke til kommentar

FEAR har en herlig AI, de både roper kommandoer til hverandre, krangler om hvem som går først, prøver å flanke, går aldri alene nesten, osv :)

 

Far Cry har også herlig AI, men merker noen ganger at den sliter litt, spesielt når du kommer nærme på soldatene gjennom busker.

 

Nå har jo faktisk bottene på Battlefield 2 og nyere ganske bra AI og :)

Lenke til kommentar
FEAR har en herlig AI, de både roper kommandoer til hverandre, krangler om hvem som går først, prøver å flanke, går aldri alene nesten, osv :)

 

Far Cry har også herlig AI, men merker noen ganger at den sliter litt, spesielt når du kommer nærme på soldatene gjennom busker.

 

Nå har jo faktisk bottene på Battlefield 2 og nyere ganske bra AI og :)

9200184[/snapback]

 

At botene nå har har god AI i Battlefield 2? Det har aldri vært utgitt noen forbedringer til botene etter at spillet ble lansert, annet enn mulighet for COOP. Men du har rett i at botene i Battlefield 2 er ganske undervurderte. Stalker har etter min mening den beste AI per i dag, men den er ganske frustrerende. Unreal Tournament serien sine boter er også verdt å teste ut.

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har spilt noe actionspill. Men syns å huske Half life 2 hadde noen zombier med et par triks i ermet. Som å bryte opp dører og dvs.

9200251[/snapback]

 

Alt det var scriptet og hadde ikke noe med AI å gjøre ;)

9201497[/snapback]

 

Alt var ikke forhåndsbestemt, men alt i alt er ikke folkene i Half-Life 2 blant de smarteste.

Lenke til kommentar

Ja jeg likte i farcry at de prøvde å overbemanne deg, men jeg synes at spillet var litt dårlig på når de kunne se deg og ikke, og at du skjøt en fyr som var ganske nærme en annen uten at han merket det. Half life 2 var ikke så veldig bra, men hadde fantastiske scripted events.

 

Synes at AIen i Halo var fantastisk på sin tid.

 

Jeg synes at en Ai er bra i et spill når den er uforutsigbar og at bottene reagerer ulikt når du gjør noe om igjen, og at den har realistisk godt syn, sikte og hørsel. Og at den kan utnytte situasjonen og samarbeide med andre. Jeg ble også overrasket av AIen i battlefield 2 da de kunne kjøre biler og alt mulig uten problemer. Eneste var når du kom i en kjeller, da var de ofte dumme. Eller det at de hadde latterlig respawning.

Lenke til kommentar
Jeg synes at en Ai er bra i et spill når den er uforutsigbar og at bottene reagerer ulikt når du gjør noe om igjen, og at den har realistisk godt syn, sikte og hørsel. Og at den kan utnytte situasjonen og samarbeide med andre.

 

AIen på de datastyrte i Oblivion er både herlig og forferdelig. Det herlige er at de går rundt, prater med folk, gjør forskjellige ting fra dag til dag, og reagerer forskjellig på deg. Men det forferdelig, og så forferdelig, er at når du dreper noen inni et hus, med lukket dør, så "hører" eller "ser" vaktene langt uttafor huset dette, og kommer stormende inn, så forferdelig dumt!!

Lenke til kommentar
Jeg synes at en Ai er bra i et spill når den er uforutsigbar og at bottene reagerer ulikt når du gjør noe om igjen, og at den har realistisk godt syn, sikte og hørsel. Og at den kan utnytte situasjonen og samarbeide med andre.

 

AIen på de datastyrte i Oblivion er både herlig og forferdelig. Det herlige er at de går rundt, prater med folk, gjør forskjellige ting fra dag til dag, og reagerer forskjellig på deg. Men det forferdelig, og så forferdelig, er at når du dreper noen inni et hus, med lukket dør, så "hører" eller "ser" vaktene langt uttafor huset dette, og kommer stormende inn, så forferdelig dumt!!

9202943[/snapback]

 

AI`en i Oblivion byr ofte på mange frustrerende opplevelser. Husker at utviklerne ga oss en snutt av gameplayet før spillet var lansert. Det var en skikkelig a-ha opplevelse, og AI`en var til de grader bedre der enn i selve spillet.

Lenke til kommentar

Akkurat det kan jeg være enig i, enten det gjelder å drepe en vakt eller stjele litt varer. Her passer jeg på at vakten er på motsatt side av kvartalet før jeg bryter meg inn i en butikk. Jeg dirker forsiktig opp døren og sniker meg rolig inn. Så plutselig kommer vakten stormene, som var på motsatt side av kvartallet og langt utenfor syns- og hørselsvidde. :\

 

Men ellers er AI-en i Oblivion relativt god når det kommer til relasjoner og hva de gjør fra dag til dag. Men i kamp er den noe dårlig. Folk løper på deg uten å tenke seg om. Noen ganger står de der en stund og ser på deg før de løper mot deg for å angripe deg. Slike hendelser er bare ikke helt gode. Så AI-en i Oblivion er grei, men kunne vært langt bedre.

Lenke til kommentar

Pac-Man....de tar meg alltid! Pokkers Pinkey! :!:

 

 

Men FPS messig overrasket S.T.A.L.K.E.R. meg, de kom ikke springende etter og stormet rom som alle andre spill. Her ventet dem på meg! Og kom rundt bak dører og greier! Veldig tøft.

 

"FarCry"? Er dere seriøse? De er jo som sauer jo! Kom en etter en, inn i fast mønster. Samme med F.E.A.R og alle FPS egentlig.

 

Stalker er det enaste som har imponert meg så langt.

Lenke til kommentar
"FarCry"? Er dere seriøse? De er jo som sauer jo! Kom en etter en, inn i fast mønster. Samme med F.E.A.R og alle FPS egentlig.

 

Spiller man på easy gjør de helt sikkert det, men ellers så flanker de, og prøver å omringe deg. Og S.T.A.L.K.E.R. sin AI er heller ikke veldig bra, enkelte ganger fungerer den ypperlig, men flesteparten av gangene er det bare å stå i ei døråpning og skyte når de kommer gjennom.

Lenke til kommentar

Det vi har sett av Crysis lover jo bra, men jeg kan ikke si at det finnes et spill med *god* AI. Det fungerer ofte til sitt formål, men spessielt imponerent har jeg til gode å bli.

 

På hvilken måte kan dere si at UT eller BF spillene har god AI? Det eneste de kan er å løpe og skyte. Utfordrende kan de være, men det har ingenting med god AI å gjøre.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...