Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

Endret av tor88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

Ser ingen problemer med det

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

Fortsatt så ser jeg ingen problemer

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Tenk om det var ditt barn.

Jeg har barn, og barnebarn, så det kan jeg levende forestille meg ja.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Den tanken har jeg som alle foreldre tenkt, ja. "Hva hvis jeg faller fra...?"

 

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

9117000[/snapback]

Rent bortsett fra at jeg etter at jeg hadde falt fra neppe ville hatt mye jeg skulle sagt, så ja, det hadde jeg ikke hatt noe som helst problem med. Gitt at de ellers var skikket, selvsagt. Hvorfor skulle jeg det?

 

Edit: En annen sak hadde vært om jeg ble fratatt foreldreretten fordi jeg selv ikke var skikket. Da hadde jeg antagelig hatt problemer uansett hvem som overtok, uansett legning. Men det er en annen sak.

 

Jeg har sett adoptivforeldre som aldri burder vært det, akkurat som jeg har sett biologiske foreldre som ikke burder vært det, men det har ingen verdens ting med legning å gjøre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Når moderator sier "Diskuter saklig" er det ikke noe sjakktrekk å komme med poster som strider mot det rett etterpå. En post er slettet. Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Edit: Og siden den posten forsvant, fjernet jeg en post som svarte på den også, selv om det ikke var noe galt med sistnevnte.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kunne aldri ha tengt meg og adoptere barna mine hverken til homser eller lesber.

Har ingenting med at jeg har noe i mot disse gruppene men tenk på de problemene som ligger og brygger for barnet med den kombinasjonen.

Tror ikke skolekameratene blir nådige mot gutten med homseforeldre.

Småbarn er som dyr og angriper hverandre med mobbing både fysisk og psykisk bare de får muligheten, så jeg ville ikke lagt enda en last til den lille håpefulles byrde ved å gi han homofile/lesbiske foreldre.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg syns det er latterlig om du mener at du ikke har noen form for fobi.

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

 

 

Her sier du ikke noe som helst om hva som skulle være galt om noen som blir tiltrukket av noe andre som er av samme kjønn skulle oppdra et barn. Som om du mener at jeg automatisk skal relatere homofile med noen som kommer til å mishandle barn. Jeg oppfatter jo også at "Homsegubber" var et ganske negativt ord, men det gjør ikke dine meninger noe mer ordentlig.

 

Hvis du ikke har noen flere argumenter for hvorfor homofile eller lesbiske ikke skulle oppdra et barn, så vil du sannsynligvis bli oppfattet som en homofob, noe som av vanlige folk blir sett på som mye mer lavstående enn en homofil person. Så jeg vil nok i deg et tips om å komme med grundigere argumenter til neste gang du starter en anti-homofilsk diskusjon

Endret av Varen
Lenke til kommentar
Kunne aldri ha tengt meg og adoptere barna mine hverken til homser eller lesber.

Har ingenting med at jeg har noe i mot disse gruppene men tenk på de problemene som ligger og brygger for barnet med den kombinasjonen.

Tror ikke skolekameratene blir nådige mot gutten med homseforeldre.

Småbarn er som dyr og angriper hverandre med mobbing både fysisk og psykisk bare de får muligheten, så jeg ville ikke lagt enda en last til den lille håpefulles byrde ved å gi han homofile/lesbiske foreldre.

9120799[/snapback]

Takk for svar som setter barna i fokus
Lenke til kommentar

Homser og lesbiske er like gode foreldre som alle andre, det finnes unntak, også hoss de hetrofile foreldrene..

 

 

Skjønner ikke hva problemet er jeg..

 

Kommende generasjon har ingen ting imot homser, det er bare dere gamlinger som ikke følger med i tida og som har vanskelig for og tollerere att alle ikke er like..

 

 

 

Hilsen hetro gutt på 16..

Lenke til kommentar

Hva med denne foreldregenerasjonen?

Tror ikke du vi kommer til å ha innvirkning på våre barn.

Homofobi henger altfor godt fast i folket enda til at dette blir noen god løsning for barnet.

Tenk deg hele bibelbeltet på sørlandet.

Konservative vestlendinger.

Og fordomsfulle nordlendinger.

Det er et langt lærret og bleke og barna bør ikke bli offer i den homofile frigjøringen før tiden er moden nok, noe den definitivt ikke er pr. dags dato.

 

Vi skal i grunnen ikke lengere en til denne tråden for å finne homofobi blant dagen ungddom.

Lenke til kommentar
Homser og lesbiske er like gode foreldre som alle andre, det finnes unntak, også hoss de hetrofile foreldrene..

 

 

Skjønner ikke hva problemet er jeg..

 

Kommende generasjon har ingen ting imot homser, det er bare dere gamlinger som ikke følger med i tida og som har vanskelig for og tollerere att  alle ikke er like..

 

 

 

Hilsen hetro gutt på 16..

9127214[/snapback]

Jeg er 19 altså ingen gamling og ingen tid i verden kan gjøre det normalt at to av samme kjønn får barn. Det er absurd.

Lenke til kommentar

Hva med det å ha et mannlig og kvinnelig forbilde/rollemodell ?

 

Det blir for Macho med to fedre, spør du meg. Selv om den ene homofile gjerne påtar seg "damerollen" i parforholdet. (Ikke nødvendigvis.)

 

Jeg hadde ikke hatt så store motforestillinger mot at barnet hadde hatt to mødre.

Lenke til kommentar
Hva med det å ha et mannlig og kvinnelig forbilde/rollemodell ?

 

Det blir for Macho med to fedre, spør du meg. Selv om den ene homofile gjerne påtar seg "damerollen" i parforholdet. (Ikke nødvendigvis.)

 

Jeg hadde ikke hatt så store motforestillinger mot at barnet hadde hatt to mødre.

9127775[/snapback]

 

macho lesbe som farsfigur ? eller som mor ? er det det du mener?

for ikke kan du vel mene at en homofil mann er maskulin.

Lenke til kommentar

Trådstarter sier det hele på en feil måte, men jeg er delvis enig i det han sier. Jeg synes at en kvinne og en mann skal oppdra et barn under normale forhold. Slik samfunnet er nå vil ikke et homofilt ekteskap/samboerskap med barn være et normalt forhold, og det kan slå tilbake på barnet.

 

edit:

Altså er jeg mot sånn pga barnet, ikke de homofile. Homofile har jeg intet imot.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

9117000[/snapback]

Ja, ja og ja.

Ingen problemer med det, så lenge de er skikket som foreldre :)

Lenke til kommentar
Hva med det å ha et mannlig og kvinnelig forbilde/rollemodell ?

 

Det blir for Macho med to fedre, spør du meg. Selv om den ene homofile gjerne påtar seg "damerollen" i parforholdet. (Ikke nødvendigvis.)

 

Jeg hadde ikke hatt så store motforestillinger mot at barnet hadde hatt to mødre.

9127775[/snapback]

 

 

du sier at "ene homofile gjerne påtar seg "damerollen"

Kvinne og mor er ingen "damerolle"

Jeg blir helt febrilsk av tanken på en gubbe som mamma.

 

"damerollen" det er helt vilt

Lenke til kommentar
Trådstarter sier det hele på en feil måte, men jeg er delvis enig i det han sier. Jeg synes at en kvinne og en mann skal oppdra et barn under normale forhold. Slik samfunnet er nå vil ikke et homofilt ekteskap/samboerskap med barn være et normalt forhold, og det kan slå tilbake på barnet.

 

edit:

Altså er jeg mot sånn pga barnet, ikke de homofile. Homofile har jeg intet imot.

9137782[/snapback]

Denne setningen kunne likegodt vært min.

"Altså er jeg mot sånn pga barnet, ikke de homofile. Homofile har jeg intet imot."

Lenke til kommentar

Kjønnsrolleargumentet er verdiløst uten at dere forsøker å forklare hva som er så gale med to fedre eller to mødre. Antakeligvis så vil dere ikke klare å forklare det siden det ikke er noe gale med det.

 

Mobbeargumentet er også verdiløst siden den forskningen vi har på barn som lever i en homofil familie viser at disse barna ikke blir mer mobbet enn andre barn. Kanskje noen kommentarer mer, men hva så? Tror dere ikke adoptivbarn fra Asia og Sør-Amerika fikk slengt kommentarer etter seg de første årene? Man kan ikke la mobberne styre dette, da måtte vi ha forbudt mennesker med dårlig syn, hudsykdommer, liten pikk eller lav forbrenning å få barn. TENK PÅ BARNET SOM VIL BLI MOBBET!1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...