Gå til innhold

Jeg har ingen LDT/HTT multiplier - what to do?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er n00b på dette med overklokking, men har bestemt meg for å klokke min AMD dualcore 4200+ fra 2.2Mhz helst opp mot 2.6Mhz. Hovedkortet mitt er et K8N Diamond Plus.

 

Jeg har lest forskjellige guider som alle refererer til en setting jeg ikke har i min BIOS, nemlig "LDT/FSB frequenzy ratio", også kalt "HTT multiplier". Slik jeg har forstått det så skal denne multiplieren ganges med "FSB bus frequency" for å gi meg LDT/FSB bussens totale frekvens, som bør være under 1000Mhz.

 

Jeg har som sagt ikke denne multiplieren, men jeg kan manuelt sette LDT/DSB bussens frekvens til det jeg måtte ønske. Den står i utgangspunktet til 1000Mhz. Vil det å sette denne manuelt erstatte bruk av multiplier? Hvor lavt bør jeg isåfall sette den?

 

Videre så er jeg litt forvirret av dette med RAM divider. For å finne maks prosessorhastighet bør denne settes lavt. Med lavt forstår jeg at jeg skal sette den divideren som deler "på mest", noe som hos meg er 1/2, dvs. deler minnet i to. Stemmer dette?

 

Et siste spørsmål for denne gang. Jeg har bare usselt PC3200 DDR1 minne. Er dette en betydelig begrensende faktor, eller kan jeg fremdeles håpe og tro på en betydelig reell ytelsesforbedring ved overklokking av mitt system?

 

Takk for innspill!

 

Mvh

EirikX

Endret av Erikx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du tatt noen bilder fra overklokkingsmenyen i BIOS? Altså, av de sidene som har med overklokking å gjøre.

 

"Med lavt forstår jeg at jeg skal sette den divideren som deler "på mest", noe som hos meg er 1/2, dvs. deler minnet i to. Stemmer dette?"

 

Ja, det stemmer. Da bruker CPU 100% av HTT (FSB) mens RAM bruker 50% av HTT (FSB).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...