Gå til innhold

Hvorfor velge Wii foran PS3/Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Personlig ser jeg på Wii som et supplement til X360 (eller PS3 for den saks skyld). Morro kontrollscheme og den begynner å få noen gode spill også. Men synes den er blitt alt for vinklet inn mot casual og nongamers, føler selv på at storparten av biblioteket er minispill "spill" og andre "light" spill.

 

Man kan også se tendensen når hovedfokusen på E3 til Nintendo var WiiFit, altså den trenings og helse "spillet".

Poenget blir nå at hvis du i hovedsak liker slike spill, og ønsker også å få involvert resten av familien så er Wii et meget godt valg.

 

Skal selv også ha en Wii når den evt synker litt i pris, for jeg synes at den er litt overpriset.

 

Selv ville jeg heller ha lagt pengene i en X360 hvis de overnevnte punktene ikke er av interesse for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk må bruke wii til det de måtte ønske. Men har du en wii og en ps3 eller xbox360 bør du ihvertfall alle dine behov være bra dekket.

 

I bunn og grunn må du selv finne ut av hva du ønsker med maskina. Hva slags type spill er du ute etter? Bare ikke glem at wii har såvidt startet. Det kommer vanvittig mange fete spill i nær fremtid ( i alle sjangre)

Lenke til kommentar

Eneste jeg har er en PS2. Så jeg tenkte at Wii kunne bli morsomt. Så når 360 kommer med Assasin's-pack så kjøper jeg det, men spiller enda Wii, fordi det er en genial maskin! Hadde jo vært utrolig kult med noen Naruto-spill til Wii, eller noe slossespill som Mortal Kombat, eller Prince of Persia...

Endret av Uchiha
Lenke til kommentar

Kan kort og godt sette opp fordelene/ulempene til konsollene slik (I grove trekk) :

 

Wii :

 

Fordeler :

- Nyskapende kontroller

- Relativt billig

 

Bakdeler :

- Svak hardware

- Foreløpig lite utvalg i spill, og med mest fokus på causal spillere

 

Oversikt over spill (lansert/ikke lansert) : Link

 

 

 

 

Xbox 360

 

Fordeler :

- Kraftig hardware

- Billig

- Størst utvalg av spill (current gen)

- Foreløpig best online tjeneste (Men Sony's Home kan forandre det på sikt)

 

Bakdeler :

- Støy

- Byggkvalitet (kan risikere å må sende inn til reparasjon)

- DVD har lavere kapasitet enn Blu-ray (men leser raskere)

 

 

Oversikt over spill (lansert/ikke lansert) : Link

 

 

 

 

Playstation 3

 

Fordeler :

- Kraftig hardware

- Blu-ray disc har mer kapasitet enn DVD

 

Bakdeler :

- Relativt dyr sammenlignet med de andre to

- Foreløpig lite utvalg i spill sammenlignet med X360

- Foreløpig er spill lite optimalisert til PS3, noe som resultere i at multiplattformspill er bedre på X360.

 

Oversikt over spill (lansert/ikke lansert) : Link

 

 

 

 

Disclaimer : Dette er mitt syn på konsollenes fordeler og ulemper, men jeg har prøvd å være så upartisk som mulig.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Personlig ser jeg på Wii som et supplement til X360 (eller PS3 for den saks skyld). Morro kontrollscheme og den begynner å få noen gode spill også. Men synes den er blitt alt for vinklet inn mot casual og nongamers, føler selv på at storparten av biblioteket er minispill "spill" og andre "light" spill.

 

Man kan også se tendensen når hovedfokusen på E3 til Nintendo var WiiFit, altså den trenings og helse "spillet".

Poenget blir nå at hvis du i hovedsak liker slike spill, og ønsker også å få involvert resten av familien så er Wii et meget godt valg.

 

Skal selv også ha en Wii når den evt synker litt i pris, for jeg synes at den er litt overpriset.

 

Selv ville jeg heller ha lagt pengene i en X360 hvis de overnevnte punktene ikke er av interesse for deg.

9065540[/snapback]

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kan kort og godt sette opp fordelene/ulempene til konsollene slik (I grove trekk) :

 

Wii :

 

Fordeler :

- Nyskapende kontroller

- Relativt billig

 

Bakdeler :

- Svak hardware

- Foreløpig lite utvalg i spill, og med mest fokus på causal spillere

 

Oversikt over spill (lansert/ikke lansert) : Link

 

 

 

 

Xbox 360

 

Fordeler :

- Kraftig hardware

- Billig

- Størst utvalg av spill (current gen)

- Foreløpig best online tjeneste (Men Sony's Home kan forandre det på sikt)

 

Bakdeler :

- Støy

- Byggkvalitet (kan risikere å må sende inn til reparasjon)

- DVD har lavere kapasitet enn Blu-ray (men leser raskere)

 

 

Oversikt over spill (lansert/ikke lansert) : Link

 

 

 

 

Playstation 3

 

Fordeler :

- Kraftig hardware

- Blu-ray disc har mer kapasitet enn DVD

 

Bakdeler :

- Relativt dyr sammenlignet med de andre to

- Foreløpig lite utvalg i spill sammenlignet med X360

- Foreløpig er spill lite optimalisert til PS3, noe som resultere i at multiplattformspill er bedre på X360.

 

Oversikt over spill (lansert/ikke lansert) : Link

 

 

 

 

Disclaimer : Dette er mitt syn på konsollenes fordeler og ulemper, men jeg har prøvd å være så upartisk som mulig.

9066040[/snapback]

 

Helt enig her. Selv har jeg en 360 og en Wii.

 

Selv om det ofte blir pekt på at Wii ofte har flest spill for "casual gamers", vil jeg si meg litt uenig i dette. Det er etterhvert blitt mange simple spill på Xbox Live Arcade tilgjengelig. Wiis Virtual Console er jo noe av det samme, faktisk hovedgrunnen til at jeg plukket opp en Wii på launchdagen.

 

Det du må gjøre er å sette spillene opp mot hverandre:

 

Nintendo har Zelda og mario-spillene, samt en del enkle spill, og en ny spennende kontrollmåte. Metroid må vel også nevnes her. (De to første savnes på VC :p ) Elendig på online spilling.

 

Xbox har også en del ekslusive titler, samt en del enkle spill. Liker du sportspill, bilspill og skytespill bør denne velges. Tradisjonell kontroll. Veldig bra for online spilling.

 

Sony har vel egentlig ikke så mye spill enda, men den får mange ekslusive titler som Heavenly sword, Metal Gear IV, Final Fantasy XIII etc. Den har også Blu Ray. God på online.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hadde litt av det samme dilemmaet jeg også.

 

Hvem skulle jeg velge? Med tanke på tidligere spill jeg har prøvd så ble det til at Wii må jeg jo uansett ha. Så jeg kjøpte den :) Er meget fornøyd med det kjøpet.

 

Men, det holder liksom ikke med en konsoll - altfor mange gode spill man går glipp av da.

 

Men hva jeg skal velge som "andre" konsoll - det blir verre.

 

Her betyr grafikk, blueray, harddisk osv ingenting - det er intressante spilltitler som gjelder.

 

Tror Halo 3 blir veldig vanskelig å gå glipp av...... Men tiden får vise.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme dilemma. Jeg kjøpte meg en Wii rett etter lansering, spilte gjennom zelda og begynte og kikke etter nye titler for framtida og da fant jeg ut at jeg like godt kunne selge den med fortjeneste og heller kjøpe en PS3. Det gjorde jeg og jeg har ikke angra. PS3 har mange gode titler nå og flere kommer. Det som gjorde at jeg solgte Wii-en var ikke bare mangel på titler, men jeg følte virkelig det manglet en hel del. Ikke var det noe DVD-avspilling, online-spilling til tider jeg kjedet meg, nedlasting av demoer osv. Så da ble jeg fornøyd med PS3-kjøpet. Men som mange andre sier så tror jeg at jeg kommer til å ende opp med en Wii utenom etterhvert pga pris og de få gode (men UTROLIG gode) titlene som er/kommer på den. Klarer jeg å holde meg unna Halo 3 så har ikke 360 noe interessant for meg i nær framtid.

Lenke til kommentar

Wii er nok et bra kjøpt sett i forhold til 360 og PS3. For min del bruker jeg PC fremfor 360 og PS3, og med prisen på PS3 i dag er det ikke noe problem å rettferdigjgøre det heller. Verdien av å ha en solid spill PC fremfor PS3 og 360 er udiskutabel i mine øyne.

 

Selv har jeg en solid spill-PC og Wii. I mine øyne utfyller disse hverandre perfekt og etter E3 messen og det som ble presentert der føler jeg at jeg fikk bekreftet nettopp det, mye artig på til Wii, mens det meste av det som er av interesse til 360 og PS3 før eller seinere mest sannsynlig finner veien til PC også. Da har man både grafikken som PC'en og "high-end" konsollene tilbyr, samt den litt "barnslige" og morsomme spillopplevelsen og styremåten Wii tilbyr.

 

Du vil sikkert ha det fett med en 360 og PS3, men sett i forhold til pris og mange andre argumenter som er nevnt tidligere så er det kun en ulempe med Wii og det ergrafikken, men om du klarer deg med litt dårligere grafikk, så vil alt det andre positive med Wii'en overskygge dette! Som sagt, ønsker du god grafikk så booter du bare PC'en din ;-)

Lenke til kommentar
Du vil sikkert ha det fett med en 360 og PS3, men sett i forhold til pris og mange andre argumenter som er nevnt tidligere så er det kun en ulempe med Wii og det ergrafikken, men om du klarer deg med litt dårligere grafikk, så vil alt det andre positive med Wii'en overskygge dette! Som sagt, ønsker du god grafikk så booter du bare PC'en din ;-)

9125501[/snapback]

PC blir alt for dyrt for meg. Må oppgradere med en del tusen i året skal jeg kunne ha en spill-pc til en enhver tid. Dessuten har PS3 så mange eksklusive spill som IKKE kommer til PC. 360 er det kanskje litt verre med siden det er MS og mye av first party/second party titler kommer til PC.

Lenke til kommentar
Akkurat nå.. dvs.. siden jul er det kun dama som har brukt wii'en. Men jeg synes ikke grafikken er problemet.. heller den nyskapende kontrollen.

9126178[/snapback]

 

Hehe, la nå dama få leke seg med Wii'en ;)

Kan faktisk si at problemet mitt etter at jeg har spilt Wii, er at jeg ikke vil røre en 'normal' kontroll. Derfor har jeg heller ikke behov for noen andre konsoller :)

Lenke til kommentar

Har jeg først fått en konsoll gidder jeg ikke selge den, den er kommet for å bli. Om konsollen så står og støver ned en stund venter jeg heller litt og sparer opp på penger jeg ikke bruker til spill på konsollen, og kjøper en annen konsoll når råda kommer over meg.

 

Vips jeg har 2 konsoller, og når det begynner å hagle innpå med gromtitler til begge enhetene, sitter jeg med en vinn vinn gevinst nærmest.

 

Et spill koster jo opp mot 500 spenn, skal ikke mange "ikke spillkjøp" før du har "tjent" opp nok til å i det minste kjøpe en X360. PS3 blir det værre med dog, siden det må bra mange ikke spillkjøp til for å "tjene" inn et kjøp til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...