Gå til innhold

Hvorfor velge Wii foran PS3/Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Hvorfor velge Wii?

 

Jeg er sulten på en av de 3 nye konsollene, men hvorfor bør jeg velge Wii? Jeg vil ha gode argumenter, å ikke bare "Fordi Wii eier." Linker til gode tilbud med Wii tar jeg også gledelig imot. :)

 

Legg også gjerne til upsides og downsides.

Endret av Uchiha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode spill som kommer om du liker Nintendo spillene.

Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Paper Mario, Super Smash Bros Brawl, Pokemon Battle Revolution, Mario Kart Wii, Zelda Wii, Wii Fitness, Rayman Raving Rabbids 2, Fifa 08 (med Wii mini games) osv ...

Som sagt mange gode spill :)

Kontrollene er ganske artige i mange spill, spessielt Wii Sports.

Wii er også billigere enn PS3, da har du kanskje råd til mere utstyr/spill når du kjøper den. Virtual Consolle er også genialt, mange gamle gode spill som Zelda, Super Mario 64 osv ..

Wiien kan også brukes til å surfe på internett, se Youtube videoer osv.. med en god Opera Browser.

 

Og sist men ikke minst, jeg er ikke noen stor fanboy, ville bare ramse opp alt det positive om Wii jeg hadde i hodet.

Lenke til kommentar

Vi har en eksisterende tråd liggende som har tatt opp det samme:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=746961

 

Men siden du muligens har andre interesser, så kan tråden fint fortsette. Om da ikke trådstarter får nok informasjon der.

 

 

Uansett finnes det mange grunner til å velge Wii.

 

Du får en mer involverende måte å spille på som du ikke får noen andre steder. Skytespill passer veldig bra (selv om få er i toppklasse ennå) og Wii Sports som følger med er noe man egentlig bare må oppleve. Ingenting slår det å spille Wii tennis med 3 venner. Tror det er noe av det morsomste jeg har opplevd innen spill på mange mange år.

 

Ellers har du jo det som kjennetegner Nintendo; Mario, Metroid, Zelda, Smash Bros., Pokemon og mye annet. Også tredjepartsstøtte har blitt langt bedre og blir bedre for hver dag. Følg med på E3-messen for å vite mer om hva Nintendo har planer for framover.

 

Spill som du bør se på er:

- Metroid Prime 3: Corruption

- Mario Galaxy

- Smash Bros. Brawl

- Mario Kart Wii

- Forever Blue (Endless Ocean)

- Soulcalibur Legends

- Boogie

- No More Heroes

- Zack & Wiki

- Resident Evil Umbrella Chronicles

 

Og dette er vel bare toppen av isberget, om du da ikke har andre spillinteresser.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg ikke med meg hva som ble sagt før det ble rensket, men at Wii har dårligere grafikk enn PS3/Xbox 360 må da være en saklig nok grunn da det er rene fakta.

 

Derimot hvis du skal ha Wii så bør du virkelig like Nintendo sine spill, da de som oftest er de beste spillene du får på Nintendo sine konsoller. Du bør muligens også like minispill og spill som er mer i sjangeren brain training, wii sports osv.

 

Selv fikk jeg et veldig bra første inntrykk av Wii etter å ha prøvt spill som Wii play, wii sports, Zelda, wario og Trauma center, men etter at jeg fikk min Wii i desember 2006 så har den vel stått urørt siden februar 2007, rett og slett grunnet at etter en stund så ble kontrolleren kjedelig og spillene føles ikke nye på noen som helst måte. Derimot så kommer det seg nok når spill som Mario Galaxy kommer, da dette er det spillet jeg ser mest frem til på Wii.

 

Kjempeminuset med Wii er prisen på ekstra utstyr da du må kjøpe nun-chuck og fjernkontroll hver for seg og det blir ganske dyrt.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
Derimot hvis du skal ha Wii så bør du virkelig like Nintendo sine spill, da de som oftest er de beste spillene du får på Nintendo sine konsoller.

 

Erm, ikke vondt ment, men det er nå jammen ta slik for de andre konsollene og. De beste spillene til MS og Sony kommer nå grangivelig fra deres egene inhouse utviklere, så den "grunnen" faller i god fisk må jeg si.

 

Hvorfor skal du velge Wii? Det må du selv svare på, eneste jeg kan si er at det er en sabla morsom konsoll å spille på, og som for meg har vart en stund. Og med spennende titler på vei som Galaxy, Mario Kart, Brawl, Prime 3, No More heros og Red Steel 2, vil jeg si at det er nok av gode spill på vei eller allerede ute på Wii.

 

Samt, Zelda til Wii (ikke Twilight Princess) som kommer om noen år, er og en grun til å velge Wii fremfor X360/PS3.

Lenke til kommentar

Jeg fant noen ganske gode argumenter her, men jeg har aldri prøvd Wii. Jeg skal se om jeg får gjort det før jeg kjøper, prøvde 360 i dag, må si jeg ble ikke imponert. Og jeg har blitt en liten tennis-fantast og siden Wii har "Wii Sports" i butikken så frister det jo litt, og så hører jeg Wii Fitness kommer! Tren samtidig som du spiller, hvor kult er ikke det? :D Men jeg har aldri spillt noen Zelda spill, så jeg ha spillt de første spillene? Jeg liker også Mario.

Endret av Uchiha
Lenke til kommentar
Mange gode spill som kommer om du liker Nintendo spillene.

Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Paper Mario, Super Smash Bros Brawl, Pokemon Battle Revolution, Mario Kart Wii, Zelda Wii, Wii Fitness, Rayman Raving Rabbids 2, Fifa 08 (med Wii mini games) osv ...

9058102[/snapback]

Er ikke 8 av disse first party titler eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Jeg fant noen ganske gode argumenter her, men jeg har aldri prøvd Wii. Jeg skal se om jeg får gjort det før jeg kjøper, prøvde 360 i dag, må si jeg ble ikke imponert. Og jeg har blitt en liten tennis-fantast og siden Wii har "Wii Sports" i butikken så frister det jo litt, og så hører jeg Wii Fitness kommer! Tren samtidig som du spiller, hvor kult er ikke det? :D Men jeg har aldri spillt noen Zelda spill, så jeg ha spillt de første spillene? Jeg liker også Mario.

9061364[/snapback]

 

Angående Zelda spillene:

 

Et vært spill i serien har en "lukket" slutt, slik at du kan begynne å spillet Twilight Princess vis du vil det. Trenger ikke begynne en spesiell plass :)

 

En litt annen sak mens jeg er i skrivingen:

 

Er det noe negativt med first party spill?

Lenke til kommentar

Wii blir for meg kun et suplement til PS3. Grafikk og ytelse kombinert med intuisjon og kreativitet er fremtiden. Wii er og blir for meg kun en "ekstragreie". Og som Nintendo viser på ny med Wiifit, er det det den fortjener å være :nei:. Dog kunne jeg ikke klart meg uten Wii da spill som Zelda, Mario og Supersmash er obligatoriske her i gåren.

Lenke til kommentar
Jeg fant noen ganske gode argumenter her, men jeg har aldri prøvd Wii. Jeg skal se om jeg får gjort det før jeg kjøper, prøvde 360 i dag, må si jeg ble ikke imponert. Og jeg har blitt en liten tennis-fantast og siden Wii har "Wii Sports" i butikken så frister det jo litt, og så hører jeg Wii Fitness kommer! Tren samtidig som du spiller, hvor kult er ikke det? :D Men jeg har aldri spillt noen Zelda spill, så jeg ha spillt de første spillene? Jeg liker også Mario.

9061364[/snapback]

 

Virker som Wii er for deg da ja. Så lenge du ikke bryr deg om at du ikke styrer figurene i tennis men bare slår ballen.

Lenke til kommentar
Hvorfor sier alle at Wii er så billig? Man får jo en premium 360 til omtrent samme prisen eller faktisk billiigere. For ikke snakke om Core 360.

9065029[/snapback]

 

Fordi du får en "alt i 1 pakke" med alt du trenger (innklusiv spill) til under det du får en X360 med "alt i 1 pakke" (AKA Premium).

 

Det faktum at Wii som ny konsoll koster tett over 2 lapper er ikke dårlig.

 

@zappy: Det både TCi og Alastor vil frem til er at hundrevis av slike diskusjoner ender opp med "grafikk til wii suger" på slutten, og ødelegger hele tråden. Trenger ikke diskutere det åpenbare, når man vet at X360 og PS3 har bedre grafikk enn Wii. Det blir som å krangel på størrelsen på fisken selv om alle i krangelen ser klart å tydelig hvor stor fisken er. Diskusjon kun for diskusjons grunn er ingen grunn i det hele og det store.

 

Anyway:

 

Jeg har liksom aldri angret noe over mitt kjøp av Wii, t.o.m prisen på 3300 var overkommelig på release dagen, siden jeg fikk med Twilight Princess på kjøpet. Har storkoset meg med både Wii spill og klassiske spill, i tillegg til NGC spill. Meget mye underholdning i den lille maskinen til Nintendo.

 

Så hvorfor velge Wii fremfor X360/PS3? Det er et vanskelig spørsmål uten noe lett svar. Jeg mener at Wii's unike styremetode og litt "spesielle" spill, gjør konsollen mer unik enn stereotypene til MS og Sony. Der Sony og MS satser på det tradisjonelle og kjente, satser Wii på noe helt nytt og annerledes som man ikke har sett før, annet enn små hint på DSen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...