Gå til innhold

Athlon 64 X2 blir billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prosessor er det nok liten sjanse for å få byttet uten å bytte hovedkort. 939 er vel i høyeste grad død/døende nå...

 

ellers er det nok ram som er muligheten, en så lenge.

9047883[/snapback]

 

Um, vi har akkurat hatt en diskusjon her oppe om at det er flust av 939 Opteron-prosessorer på markedet nå, så det er nok myth busted.

Lenke til kommentar
Hvilke alternativer har jeg til oppgradering av prosessor?

 

Kan noen med litt peiling være så elskverdig å liste disse i rangert rekkefølge etter hvor bra de er? Tips og råd?

9047652[/snapback]

 

Her er en liste over 939 cpuer som ligger i prisguiden

 

Til videoredigerning ville jeg valgt en dobeltkjerne. Dersom du ikke spiller, burde et 6600gt skjermkort holde.

Lenke til kommentar
Ligger ikke X2 6000+ i ca. samme ytelsesklasse som en Core 2 Duo E6600?

 

Noen som har en grei sammenligning på disse prosessorene (eventuelt andre i ca samme siktet)

9049672[/snapback]

Riktig, de ligger nogenlunde likt på standard hastighet. Begynner du å klokke vil nok E6600 dra i fra.

Lenke til kommentar

Jeg er en millimeter unna å sette en 6000+ i barebonen til dattern... men det er bare så utrolig unødvendig *ler*.... hun har en singlecore 3200+ nå som kostet 380,-.

 

Får man badge med 6000+? Om jeg skal ha det må jeg nesten sette på en badge.

 

EDIT:

Eneste jeg er usikker på med 6000+ er om den er meget slem på temps, med tanke på barebone osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

istedet nytt HK , nye ram nytt cpu og kjøler brukte jeg heller 1500.- på en opteron 185 og venter heller 1 år til det blir rimelig å kjøre 4 kjerner ..ensålenge holder det med med en cpu som gå nå på 3 ghz..holder for mitt bruk siden jeg ikke har behov for en NASA computer :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg ser det er ein del snakk om å oppgraderer til Opteron 185 på S939-system her. Eg har vore innom denne tanken sjølv. Per i dag så har eg ein Athlon 64 X2 4200+ (klokka opp til 2475 MHz frå 2200 MHz originalt).

 

Er det nokon her som har nokon erfaringar med tilsvarande oppgraderingar, og om det vil vere verdt det for meg ytelsesmessig å gjere dette? Eg brukar PCen ein del til speling (og då ofte tyngre, nyare spel), og elles til vanleg kvardagsbruk.

 

Utan at eg er heilt sikker så mistenkjer eg at det er prosessoren som held meg tilbake frå å klokke vidare, sidan det verkar som den eine kjernen vert veldig mykje varmare enn den andre. Ergo burde eg vel kunne få ein Opteron 185 opp til 2,8-3,0 GHz?

 

Trur de det vil gje meg ei merkbar auke i ytelsen viss eg går for denne løysinga? (Resten av systemet består av 2 GiB DDR-RAM, MSI K8N Diamond hovudkort og GeForce 8800 GTS 320 MiB skjermkort.)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Du vil nok merke noe forskjell, men om det kan forsvare pengebruken er en annen sak, og egentlig opp til deg :)

 

Du kunne jo forsøke å ta av IHS på 4200+'en du har hvis det er stor forskjell på kjernene. Kan jo være dårlig kontakt mellom en av kjernene og IHS. Kansje du vil kunne klokke den videre da.

 

Det er jo heller ingen garanti for at en 185 klokker noe som helst(skrekkscenarioet :) )

Lenke til kommentar
Hvilke alternativer har jeg til oppgradering av prosessor?

 

Kan noen med litt peiling være så elskverdig å liste disse i rangert rekkefølge etter hvor bra de er? Tips og råd?

9047652[/snapback]

Her er en liste over 939 cpuer som ligger i prisguiden

 

Til videoredigerning ville jeg valgt en dobeltkjerne. Dersom du ikke spiller, burde et 6600gt skjermkort holde.

9049539[/snapback]

Opteron-serien er utpekt tidligere i tråden som gode oppgraderinger. Særlig 185-modellen. (180 er også en god oppgradering i en litt lavere prisklasse)

 

Angående skjermkort så er det ingen vits å oppgradere spillegenskapene til skjermkortet fra en geforce 4 Ti 4600 til en geforce 6600GT. Uten spill vil ikke de bedre spillegenskapene komme til nytte. geforce 4 Ti 4600 holder i lange baner. Selv integrert grafikk holder i lange baner så lenge man holder seg unna spill/3D.

 

EDIT: Eneste jeg er usikker på med 6000+ er om den er meget slem på temps, med tanke på barebone osv.

9050013[/snapback]

125W TDP er ikke akkurat barebone-vennlig, men det kan jo hende det går greit uten å gi for mye støy eller ustabilitet grunnet begrenset PSU-kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg kliner til og bestiller en 6000+ i kveld... jooohoo til 1345,-. Klarer ikke motstå det lenger... selv om den kun skal erstatte en AM2 SC 3200+ i en Barebone maskin som dattern har på rommet sitt.

 

Man må jo ha skikkelig utstyr i alle rom? ehm..

 

Fra 512MB og SC 3200+ til 2GB og X2 6000+, må vel merke det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel, jeg ville blitt overrasket om du ikke merket noe.  :p

9083828[/snapback]

hehe, kanskje jeg må kapre pc'en hennes litt innimellom.. bare for å bruke den litt så det er verdt investeringen :p

 

"ja fin og rask ja... tja skal vi bruke den til noe tro... litt brenning kanskje"

 

Huff.. men jeg må bare ha :(. Men slik sett forlenger jeg jo levetiden til Barebone kassa hennes betraktelig vil jeg håpe.

 

Får man med en "AMD X2 6000+ Inside" badgde? Det må jo nesten skiltes...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...