Rebel-Rider Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Hadde en kjempedag i går, mange flotte biler og folk, ble dog en smule solbrent. Er med på ivertfall med 3 bildene, linselus? http://www.ht.no/bildeserie/article160791.ece Endret 8. juni 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Denne bilen er/blir utrolig bra, stå på Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Ser ut til at jeg må skrinlegge planene for Rancho RS9000X demperene. 1. Det finnes ikke TUV papirer til Rancho demperene 2. Bare frakten kom på 1000AUD noe jeg uansett ikke kunne forsvare, TUV or not. Så det blir nå et komplett OME (Old Man Emu) sett til 4Runnern, med nitro dempere og HD spiraler ++ Regner med at jeg får dette i begynnelsen av august (om alt går etter planen) Lenke til kommentar
Linnerun Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Bg nor selger deg Rancho- demperne, snakk med Hoelern og si du er blitt tipset av Linnerun Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Fantastisk prosjekt Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) UPDATE Da hadde jeg fått en ny pakke fra USA, en "full size" gaugepod for a stolpen. er en del ting jeg må gjøre før jeg monterer den opp (deriblandt lakkere den) og finne ut hvilken målere jeg skal montere i de 2 øverste hullene, turbotrykksmåler skal i det nederste. Det kommer flere bilder etter hvert. Skal prøvemontere den og ta et nytt bilde, bildet ble litt dårlig. Endret 21. juni 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Oljetemp og oljetrykk er vel greit å holde styr på.. Uten å ha peiling på dieselmotorer da.. Men i 200sx'n hadde jeg oljetemp/trykk samt turbotrykk. Ellers så er jo eGT og A/F målere populært, på bensinbiler iallfall.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Oljetrykksmåler og voltmåler er det fra før av i instrumentpanelet, tror det blir Turbotrykk, EGT og en temperaturmåler (muligens dobbel). Blir nok neppe å bruke den turbotrykksmåleren jeg har i dag da den er laget for bensinbiler. Den fungere selvfølgelig men jeg vil heller ha en som starter på 0 og ikke fra -1 (dieselbiler produserer som kjent ikke vakum) Var bare å finne ut hvor jeg skal hente de i fra, er så mange å velge mellom. Edit: Utrolig hvordan svaret på en ting kan dukke opp når du leter etter andre ting. Var oppe på arbeid en liten tur og letet etter en passende lakk til den nye gauge poden da en Wema vanntankmåler dukket opp i skapet (Wema er faktisk Norsk, og utstyret de lager har god kvalitet) Syntes måleren hadde et fint og klassikst utseende så tok for morro skyld å sjekket om de lager det jeg var ute etter.. Har sendt en forespørsel til dem for å høre hvor jeg kan få tak i disse målerene. Turbotrykksmåler 0-2bar EGT måler 0-800grader C Ampermeter -80 til +80 Ampere Endret 1. juli 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Nå skal feriepengene brukes Skal se om jeg får tak i disse 2 under, er ikke avklart enda pga at jeg må få en "qoutation" først siden firmaet jeg ønsker å bestille fra i utgangspuntet ikke leverer til addresser utenfor England. *x fingerene* Formstøpt "Bootliner" i plast. Fullt sett med vind avisere Update Har nå fått bestilt WEMA instrumentene, så forhåpentligvis er de her til helga. Fikk tips fra en som driver med båter om at der var en nettbutikk som solgte disse. Instrumentene er noe dyrer en de vanlige, men så er de laget for maritime forhold. Endret 23. juni 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 Lover godt dette Rebel-Rider Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 Pluggen: Vi får satser på det UPDATE: Nå som målerene snart er på vei, så tenkte jeg at det var like greit å få gjort klar instrumentholderen. Vi har heldigvis godt utvalg i lakk på jobb som går på både stål og plast/vinyl, så her trengs det ingen spessiel grunning. Ble dessverre mobilbilder da jeg glemte kameraet hjemme. Her er den ferdiglakkert, den ble vasket med plastrens først for å fjerne ev. smuss og fett. Her er lakken som ble brukt, for de som lurer på hva jeg jobber som så skulle boksen gi et godt hint. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Piss... 1. Nå viser det seg at en av målere jeg har bestillt er gått ut av sortemanget, så ble nødt til å kanselere hele orderen.... 2. Lakken jeg benyttet var en god del lysere en bilens innredning, så måtte kjøre 20mil for å få tak i rett lakk (bare for å få servert punkt 1 via e-post). Bah!.... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) UPDATE: Gode nyheter i dag faktisk, har nå bestilt meg Trailmaster 2" hevesett fra BGNord. Satser på at jeg får det i neste uke. Gauge poden og andre ting får bare ligge intill videre, måtte legge om planene litt. Grunnen til at jeg gjør det nå er at jeg ønsker å ha dette i boks når bilen skal på EU kontroll i august. Random bilde. Her har gauge poden fått rett farge. får se om den blir montert til høsten. Kjøpte meg en 4gb USB stick for å ha musikk i bilen siden den gamle tok kveld. Endret 25. juni 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Den bilen din har vel ikke sjans til å få så mye som en 1`er på EU`n engang Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Vel hadde jeg beholdt de orginale demperene så hadde den nok ikke gått igjennom EU uten feil. De orginale demperene/fjærene har fått 215.000km med juling på dårlige veier her oppe i nord, og det merkes veldig godt, bilen er ganske så geleaktig og sporer en del. Å kjøpe nye orginale dempere var ikke aktuellt, en får veldig lite igjen for pengene.(statiske oljedempere og fjærer som siger) Nå får jeg proggresive gassdempere og fjærer med skikkelig stål i til en hyggelig pris, og som er laget for å tåle seriøst med juling. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Det jeg mener Du fikser å skifter ut alt som er Bare det at bilen din har vært så nært vrak, mens du står på ditt sier jo endel Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Å ha ting på stell er noe jeg setter høyt, bare synd at Toyotaeiere flest har samme forhold til sin egen bil som til offentlig transport, noe som i mye mindre grad er tilfelle for folk som eier eurpoeiske/amreikanske biler. Det går fint ann å ha en Toyota som hobby, men har måttet tåle litt spydige kommentarer fra enkelte fordi jeg driver på å "mekker" på den, er liksom ikke "normalt" det... Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Sitter du her å sier at det er "unormalt" å mekke på japser?! Ikke kom her å si at det er unormalt. Sjekke TS-ogn og 200sx-ogn f.eks.. Men å drive å skru på en Nissan MICRA som jeg gjør. DET er uvanlig.. Er vel av de få som faktisk har planer om å kompressormate en 1.3 micra motor.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 JEG sier det ikke, føler ikke noe mindreverdighetskompleks (trekke pusten) når jeg flikker og fikser på japsen min. Jeg spør bare de som prøver seg om hvor mye de har vært på verksted og hva det har koster dem... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Update: Det tikket inn en hyggelig e-post i fra Wema i dag, fikk tips om en nettbutikk som hadde de målerene jeg var ute etter så regner med at i.l denne mnd så blir jeg å kunne montere opp gaugepoden. Av andre ting som står på lista i denne omganger er nye Hovedlykter og en Husky cargo liner til bagasjerommet, har ikke fått hevesettet enda men regner med at det karnsje kommer i morgen eller på torsdag. Lyktene og demper/fjærer får førsteprioriteten da bilen skal på Eu kontroll i august, (sidejustering venstre lykt er gåen og som sagt er fjærene/demperene noe tvilsom) Nye lykter Husky cargo-liner (lik den som på bildet) Wema målere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg