Gå til innhold

Adin Brown sitt mål mot RBK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder ikke med noen spesielle lag i tippeligaen, men Ålesund er et av de jeg følger med på. Fantastisk entusiasme rundt laget.

Det er kjempemorsomt at Brown scorer, men uheldigvis skulle det vært frispark i Rosenborgs favør. Hadde vært morsomt å sett hvem som hadde vunnet duellen. Så i dagens VG (tror jeg), at Hauge hadde blikket rettet mot Brown, som var i lufta, og dermed så han ikke alt som foregikk rundt Hirschfeld.

Lenke til kommentar

I henhold til overbeskyttelsen av keepere: Ja det burde vært frispark.

 

Men generelt sett ellers, hvis man tar av seg de jævla keeper-brillene og forestiller at Hirschfeldt hadde vært utespiller, så hadde det aldri vært frispark. I tillegg ser man at Hirschfeldt er med på å skape situasjonen selv. Han "vet" at hvis han "spiller litt med" så kommer han til å få frispark, og derfor gjør han det. Men Hauge dømte ikke, noe jeg synes er veldig bra. Det må faen bli slutt på å behandle keepere som guder. Keepere skal være akkuratt som alle andre. De har jo tross alt en stor fordel allerede: De er de eneste innenfor 16-metersfeltet som kan bruke hendene. At ikke det er nok..

 

Det er i disse situasjonene Hirchfeldt skal vise autoritet, bruke kroppen og heller dytte litt i Kibebe, for det er faen ikke rare greiene Kibebe kommer med. Han løper ikke, han går. Og dulter såvidt borti Hirschfeldt. En god keeper her klarer lett å ta den ballen. Noe Hirschfeldt normalt sett er.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende spørsmål til deg, Nattreven: Er du keeper? Veit du hvor jævlig vanskelig det egentlig er? Alle forventer at du skal redde alt, og slipper du inn et mål du kaaanskje kunne tatt, ja da får du høre det. Keepere blir faen ikke behandlet som guder. :ermm:

 

Det er så sjukt enkelt for folk å si det du sier på slutten, at Hirschfeld må vise autoritet og dytte litt tilbake. Du har mest sannsynlig sett det på TV, du stod ikke inne i den klynga foran målet. Da kanskje du ville funnet ut at det ikke er så enkelt allikevel...

Endret av vanquish
Lenke til kommentar
Jeg har følgende spørsmål til deg, Nattreven: Er du keeper? Veit du hvor jævlig vanskelig det egentlig er? Alle forventer at du skal redde alt, og slipper du inn et mål du kaaanskje kunne tatt, ja da får du høre det. Keepere blir faen ikke behandlet som guder. :ermm:

 

Det er så sjukt enkelt for folk å si det du sier på slutten, at Hirschfeld må vise autoritet og dytte litt tilbake. Du har mest sannsynlig sett det på TV, du stod ikke inne i den klynga foran målet. Da kanskje du ville funnet ut at det ikke er så enkelt allikevel...

9007250[/snapback]

 

Da har jeg et spørsmål til deg: Er du keeper?

 

Og forresten: Ja, jeg har vært keeper. Og det er fullstendig lavmål å komme med den kommentaren, og for din skyld synker jeg ned på ditt nivå. Hallo? Det er ikke en "klynge". Det er ÉN spiller som rygger LITT i Hirschfeldt, og Hirschfeldt "spiller med" fordi da vet han at han i 9 av 10 situasjoner får frispark. Synd for Hirschfeldt at han dreit seg ut her. Det hadde aldri blitt straffe om han hadde dytta Kibebe vekk. Alle ser at Hirschfeldt faller utrolig lett.

 

Jeg kunne skjønt det hvis Kibebe kom joggende / løpende og braste inn i Hirschfeldt, noe ala Geir Ludvig Fevang gjorde på Heinz Müller når han ble skadet forige serierunde, men når Kibebe GÅR, nei da synes jeg ikke litt synd på Hirschfeldt engang. Da står han bare frem som en klovn på tv. Akkurat som Årst og Steinar Nilsen.

 

Men for all del... i henhold til hva det faktisk blir dømt på så kunne det sikkert vært blåst, men fy faen for en skandale det ville vært. Dette sier jeg TIL TROSS for at jeg ville vunnet over 20 000 kroner hvis RBK hadde vunnet, så ikke kall meg partisk!!

Endret av Nattreven
Lenke til kommentar

Hvis det der er frispark til RBK må man også være enig i at det ville vært straffe hvis Hirschfeld hadde hindret en AAFK-spiller på samme vis. Hvis det skulle blitt dømt etter slike retningslinjer hadde man sett langt fler straffespark.

 

Komplett ubrgripelig at ingen bryr seg om at man knapt kan være borti en keeper før det blir frispark, mens keeperne selv kan hoppe inn med full styrke uten at det skal dømmes straffespark. i det øyeblikk det blir motsatt er det ramaskrik. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Npr Terje Hauge sier i etterkant at det er frispark, er vell ikke dette noe å diskutere?

9024922[/snapback]

 

Man kan fortsatt diskutere hvorvidt det er rett at keeperne har en mye lavere terskel for å få frispark enn andre spilelre (da spesielt angrepsspillere i feltet)

9025039[/snapback]

 

Syntes det er rett jeg, hvor skal ellers terskelen gå?

Det må være en grense et sted og nulltoleranse er det som er lettest og dømme mot, selv om det i enkelte tilfeller da som her blir feil dømt

Lenke til kommentar
Det er lett for oss som sitter her og si ditten og datten om dømmingen til Hauge, men det kan ikke være lett :no:

9084619[/snapback]

 

Hauge er virkelig verre enn de fleste andre dommere i Tippeligaen, men det var egentlig ikke det som skulle diskuteres her. Sorry for off-topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...