Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er det noen som vet hvor mye varme en E6750 avgir sammenlignet med en AMD Athlon 3000+?

Har en Zalman 7000B-Cu som jeg hadde på den AMD prosessoren før, og jeg vil gjerne få litt bedre enn stock kjøleren på min E6750. :)

Har funnet en overgang så den kjøleren kan gå på et socket 775 HK.

 

Den burde kunne kjøle den ganske bra, for stock kjøleren virker mye dårligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig svaret på mitt spm står i denne tråden. Men se meg i nåde siden jeg ikke gidder lese gjennom 45 sider ;)

Jeg kjøpte en Q6600 i dag. Men jeg får ikke klokket den lengre enn 300FSB. Min gamle E6600 fikk jeg bootet på 400FSB. Jeg har akkurat samme innstillinger i BIOS som med E6600'n. Har prøvd å satt opp spenningen på CPU til 1.5v uten at det hjelper. Den kommer til Vista loade bilde, så restarter den seg. Er det noe jeg har oversett i klokkingen min her? Hva er det som hindrer meg i og få den over 300? Hvor mye spenning kan jeg mate på den uten at det er kritisk?

Lenke til kommentar
Hi, jeg vurderer å oppgradere til Q6600 for å kjøre Crysis =) Men lurer på om ytelsen blir mye bedre enn det jeg hadde? Har en E6600.

 

Takk for svar =)

Crysis krever mer et raskere skjermkort enn raskere CPU. Jeg har en Q6600 @ 3.4 Ghz og ett 8800GTX kort. Uten tvil skjermkortet mitt som er flaskehalsen i dette spillet!

 

Hvis du ikke har allerede gjort det, så bør du heller overklokke din E6600 til rundt 3.0 Ghz. Spar så penger til neste generasjon GPU fra nVidia kommer i første kvartal neste år.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hi, jeg vurderer å oppgradere til Q6600 for å kjøre Crysis =) Men lurer på om ytelsen blir mye bedre enn det jeg hadde? Har en E6600.

 

Takk for svar =)

Crysis krever mer et raskere skjermkort enn raskere CPU. Jeg har en Q6600 @ 3.4 Ghz og ett 8800GTX kort. Uten tvil skjermkortet mitt som er flaskehalsen i dette spillet!

 

Hvis du ikke har allerede gjort det, så bør du heller overklokke din E6600 til rundt 3.0 Ghz. Spar så penger til neste generasjon GPU fra nVidia kommer i første kvartal neste år.

 

Jeg hater Dell når det gjelder overklokking. Kommer hovedkortet mitt til å støtte den neste generasjonen? Vet bare at jeg har 680i elr noe :/

Lenke til kommentar
Jeg er hvertfall en av de som går til innkjøp av quad core, noen som har erfraing med den egentlig, hørt lite om den sånn praktisk,mye skryt på core 2 modellen, men noen som vet hvordan den fungerer i spill? Flyter det bra? :D

 

Dumt spørsmål for det gjør den helt sikkert ;)

 

Det kan du være sikker på at den gjør :D

Suser igjennom alle spill som fins :p Har ikke hatt 1 lag enda, (har jo helt greie andre deler også :p )

Har fått den opp i 32 Grader :D får den ikke høyere :p Er velldig god og kjølig ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tok HK'et ut av (XFX 680i) kabinettet nå når jeg skulle montere vifta på, og tok av Thermaltake festet bakpå HK'et, men i den prosessen skrapte jeg litt på PCB'en slik at noe av kobberunderlaget under kom frem.

 

-har noen andre gjort det samme og eventuelt, lakket dere over dette? -har ikke kjørt test av kortet pga. manglende PSU.

Lenke til kommentar

Fikk så lyst til å klokke litt i dag jeg, men så har det seg sånn at jeg har et P5N-E SLI hovedkort, og det liker ikke min Xeon X3210 spesielt godt, så får den ikke høyere enn 2,8ghz.

Jeg fikk da rota litt på rommet, og fant min gamle E6300 som jeg klarte å dra opp i 3,44ghz, men fikk blåskjerm før jeg fikk tatt screenshot, kjører nå på 3,00ghz, og da er en stabil på stock vcore, kan kjøre den stabilt på 3,33ghz også, men da må jeg ha 1,35vcore og det blir litt i varmeste laget uten kjølepasta!

post-65292-1197329313_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fikk så lyst til å klokke litt i dag jeg, men så har det seg sånn at jeg har et P5N-E SLI hovedkort, og det liker ikke min Xeon X3210 spesielt godt, så får den ikke høyere enn 2,8ghz.

Jeg fikk da rota litt på rommet, og fant min gamle E6300 som jeg klarte å dra opp i 3,44ghz, men fikk blåskjerm før jeg fikk tatt screenshot, kjører nå på 3,00ghz, og da er en stabil på stock vcore, kan kjøre den stabilt på 3,33ghz også, men da må jeg ha 1,35vcore og det blir litt i varmeste laget uten kjølepasta!

 

Du sa at???? :wow: UTEN KJØLEPASTA :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...