Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venter forresten på min første desktop-intel CPU :p

E2180, den bør helst gå over 3.2ghz, or I WILL flame ;)

 

Mer om det en annen gang..

 

Kan love deg at du kommer ikke særlig langt over 3,4 GHz :(

 

Hadde to E2160 for en stund tilbake og begge to stoppet på 3,4GHz uansett kjøling, volt og hovedkort jeg brukte...

 

Var faktisk ganske fornøyd med ytelsen, spesiellt med tanke på pris (500kr). Det fungerte fint sammen med en 8800 GTS :thumbup:

 

Idag er den store dagen min, etter et par måneder uten noe annet enn laptop henter jeg Q6600 g0, 2x2GB med PC 8000 DDR2, Abit QuadGT HK og to Club3d 2900pro.

 

Stikker innom ikveld med et par oc resultater :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hi, jeg vurderer å oppgradere til Q6600 for å kjøre Crysis =) Men lurer på om ytelsen blir mye bedre enn det jeg hadde? Har en E6600.

 

Takk for svar =)

Jeg har Q6600, og det ser ut som spillet bare utnytter 2 av kjernene, og de går sjelden over 30-40 % :p

 

Crysis virker litt "kjøpt" av nVidia/Intel. M.t.p at de reklamerer for begge, og utsagnene til utviklerne er tvilsomme: F.eks dette med 'made for quad' -> bare tull, men er Intel man går til (nå) hvis man skal ha seg en quad-cpu.

 

Venter forresten på min første desktop-intel CPU :p

E2180, den bør helst gå over 3.2ghz, or I WILL flame ;)

 

Mer om det en annen gang..

Er jo lav fsb wall på e2xxx og e4xxx. Ofte på rundt 340-370 fsb. Men e2180 har jo ganske høy multiplier så bør klare å tyne litt frekvens ut av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...