Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noe vits å kjøpe kjølevifte til Intel Core 2 Duo E6850 og bytte den ut med den som følger med? Skal ikke overklokke.

 

Kjølepasta følger med i Intel Core 2 Duo pakken?

 

Hvis du ikke skal klokke er det egentlig ingen hensikt å bytte kjøler, ikke bråker de noe særlig heller.

 

Kjølepasta er "fast" under cpukjøler :thumbup:

 

 

Ok, supert! Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Jeg kan si så mye at overflaten ble nydelig! Bare glatt, rent kobber igjen :D

 

Skal planslipe quad G0´en min når jeg får phenomen... så får vi se hvor mye DET har å si :thumbup:

Har du tips til hvordan man får planslipingen flatest/benest mulig? :)

 

Skift posisjon så lite som mulig (helst ikke i det hele tatt på første sliping), og bruk grov grit på første sliping og ha bra størrelse på papiret så du har mye å jobbe på (tørrsliping gir svært fort redusert slipe effekt i papiret), og ikke minst: ha mye grovt papir. Av erfaring så duger ingen av disse pakkeløsningene satt sammen for denne jobben, siden det er bare 1 papir av den groveste typen, siden det er såpass mye som skal slipes bort, trengs i alle fall minst 5 av den groveste og da ikke av den pygmestørrelsen i disse pakkene. Gjenta dette til overflaten er fri for nikkel. Så kan du bruke finere papir for å få den finishen du ønsker, min ble som et kobberspeil :thumbup: ....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Takk skal du ha :)

 

Får å få selve overflaten flat og fin, skal jeg ta bare legge prosessoren på hodet og dra den frem og tilbake på pussepapiret? Eller er det andre ting jeg bør gjøre for å få den skikkelig flat?

 

Jeg synes det gir best resultat med side til side der du beveger deg forsiktig nedover på papiret for best slipe effekt. Gjør du dette, setter du en fin rett flate som du kan jobbe videre med. Dersom du kikker hele tiden på resultatet, og bytter bevegelses metode, kan du få et resultat som ikke er fullt så bra. Jobb helt bort nikkelet med grov grit, og med CPU i samme posisjon hele tiden med side til side bevegelse. Når det er gjort, blir finishen enkel å sette, og siden høy grit ikke pusser bort mye kobber, kan du ta deg større friheter.

 

Husk å teipe igjen hullet i IHS så ikke kobberstøv kommer inn under og skaper problemer, som du kan lese om tidligere i tråden, hendte med en kar her... Dog det gikk bra tilslutt allikevel :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Tenker på å kjøpe meg litt nye deler til PC, deriblandt CPU og HK. Såvidt jeg har fått med meg så er Intel's Core2Duo CPU veien å gå. Er ikke så oppdatert på hva som er bra av disse prosessorene, håper dere kan opplyse meg litt.

 

Det jeg er ute etter er en CPU som er klokkevennlig og gir mye bang for the bucks.

Er også på utkikk etter nytt HK, som om dere vet om en god kombo som gir gode OC resultater så hadde jeg blitt glad :)

 

Mvh Sindre.

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Tenker på å kjøpe meg litt nye deler til PC, deriblandt CPU og HK. Såvidt jeg har fått med meg så er Intel's Core2Duo CPU veien å gå. Er ikke så oppdatert på hva som er bra av disse prosessorene, håper dere kan opplyse meg litt.

 

Det jeg er ute etter er en CPU som er klokkevennlig og gir mye bang for the bucks.

Er også på utkikk etter nytt HK, som om dere vet om en god kombo som gir gode OC resultater så hadde jeg blitt glad :)

 

Mvh Sindre.

 

Core 2 Duo E6850 kan anbefales. Men har du lyst på quad-core prosessor så ville det være lurt å ta Q6600. Disse to CPU'ene ligger på rundt 2000. Du kan se en sammenligning av dem på hardware HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...