Gå til innhold

Den store Intel Core 2 Duo/Quad tråden !


Anbefalte innlegg

Denne tråden er for de som har Intel, eller ønsker å få seg en bra Intel prossesor.

 

Her kan vi diskutere prisfall, klokking, varmeutveksling o.l for Intel Core 2 Duo/ Quad prossesorene

 

Selvfølgelig må vi ha noen regler :

- AMD fans, ikke kom inn hit å si at Intel suger o.s.v

- Ikke så mye offtopic

- Be happy

- Vi kan snakke om hvilken prossesor som er best til pris, annbefalinger o.s.v

 

 

Nye CPUer som er verdt å nevne(45nm):

 

Dual Core:

 

Intel Core 2 Duo E8200

 

Intel Core 2 Duo E8500

 

Intel Core 2 Duo T9300

 

Quad Core:

 

Intel Core Quad Q9300

 

Intel Core Quad Q9450

 

Intel Core Quad Q9550

 

Extreme Prossesorer :

 

Intel Core 2 Extreme QX9650

 

Intel Core 2 Extreme QX9770

 

 

For at du skal ha en safe klokk på prossesoren din, må du sjekke om den er stabil og temperaturene. Her er det 2 nettsider der du kan laste ned Prime95 og CoreTemp på.

 

CoreTemp

 

Prime95

Endret av EspenFe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vil jo variere fra webshop til webshop.  Nå har det i det siste som regel gått greit å multiplisere dollarprisen med 8 for å få norsk pris, så du kan jo gange $266 med det for å få en tilnærmet pekepinn på hva den vil koste.

8986778[/snapback]

Har dollarvalutaen blitt 8 ? Det er mye spør du meg, men jeg skal gange $266 med 8. Takk for hjelpen Smirnoff :)

 

 

 

 

- Espen :)

Lenke til kommentar

Nei, dollarvalutaen er ikke 8, men du må huske på at ting er dyrere her i Norge med tanke på moms, avanse til webshop etc. Prisen på Q6600 er i dag ~4200,- og deler man det på 8, så får man noe tilnærmet $530, som er prisen i dollar. Så jeg mener på at det er en grei formel. :)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Nei, dollarvalutaen er ikke 8, men du må huske på at ting er dyrere her i Norge med tanke på moms, avanse til webshop etc.  Prisen på Q6600 er i dag ~4200,- og deler man det på 8, så får man $530 som er prisen i dollar.  Så jeg mener på at det er en grei formel.  :)

8986816[/snapback]

hehe. Kom til at det blir 2150 eller rundt der. Takk for hjelpen :)

 

 

 

- Espen :)

Lenke til kommentar
Tror jeg ville vært forsiktig med å bestille umiddelbart etter prisene blir sattt ned av den enkle grunn at det kommer sikkert til å flyte med Q6600 med gammel stepping, tror nok mange tenker å overklokke dem, og da er det greit med den nye GO steppingen.

8988009[/snapback]

 

Er den gamle steppingen så dårlig da?

Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall en av de som går til innkjøp av quad core, noen som har erfraing med den egentlig, hørt lite om den sånn praktisk,mye skryt på core 2 modellen, men noen som vet hvordan den fungerer i spill? Flyter det bra? :D

 

Dumt spørsmål for det gjør den helt sikkert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...