Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg mitt første speilreflekskamera, og etter å ha lest tester på nett og lest erfaringer her i forumet har eg komt fram til at eg skal kjøpe eit Nikon D80, skal kjøpe frå mpx og der har dei to forskjellige pakker. Ein med 18-70 objektiv og ein med 18-135 objektiv, det er samme prisen på begge pakkane. Kva slags pakke bør eg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg mitt første speilreflekskamera, og etter å ha lest tester på nett og lest erfaringer her i forumet har eg komt fram til at eg skal kjøpe eit Nikon D80, skal kjøpe frå mpx og der har dei to forskjellige pakker. Ein med 18-70 objektiv og ein med 18-135 objektiv, det er samme prisen på begge pakkane. Kva slags pakke bør eg velge?

8948434[/snapback]

 

Velg den du har mest lyst på.

Lenke til kommentar

Veldig lite objektivt fra meg, da jeg falt pladask for D80.

Hadde vel på "papiret" tenkt på en 400D, helt til jeg holdt i denne kontra Nikon D200 og D80. 400D var liten og lett og føltes helt feil, Nikon derimot kjentes passe tungt ut og oste av kvalitet i forhold. "Grepet" er desverre ikke noe folk tenker over

, men som du fort vil kjenne forkjell på.

 

D80 og D200 tar tilnærmet like bilder, men D200 er i metall og er forseglet mht. regn etc + endel andre finesser som koster 4 lakser mer enn D80.

 

Har ikke angret et sekund på dette huset !

Bruker i dag mest Sigma 10-20mm vidvinkelzoom (utrolig anvendelig og tar flotte bilder

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788283&hl=

 

i tillegg kjøpte jeg en Nikor 50mm f/1,8 som også er meget brukbar og j...ig billig

På Tele valgte jeg Nikor 18-200mm VR II, men den er minst i bruk...og koster mest..

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...