Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stilige dieselbiler - tips & forslag?


Anbefalte innlegg

Hvis du tenker litt alternativt, så er Kia Rio 1.5 CRDI en mulig kandidat! Passe hissig sak det....

8948088[/snapback]

 

Litt plastikk feeling? Forresten hvordan drar en 110hk diesel? Har kjørt en del 90hk og det er ikke noe å hoppe i taket over. Er det mye forskjell opp til 110hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som topic sier, noen som har forslag til en stilig diesel bil som bruker lite på mila samtidig som den ikke er helt daff?

8946354[/snapback]

Denne kanskje? hehe

 

http://www.bjerknez.com/touranpictures/index.html

 

Bruker 0.49 l/mil. på langkjøring. Ser tøff ut (ja.. det er smak og behag) og er langt ifra daff. 220HK. og 410NM. :)

8946384[/snapback]

 

Han spurt om driftsikker også. Da er VAG ute av dansen med en gang.

8948104[/snapback]

 

Er ikke 1.9TDI motoren veldig driftsikker da?

8948165[/snapback]

Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

Lenke til kommentar
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Jeg har eid VW så dette er basert på egen erfaring :nei:

 

Dessuten er forhandlerapparatet til Møller pill råttent tvers igjennom. Banditter :thumbdown:

Lenke til kommentar
En sånn skulle jeg likt å hatt. Synd de er så vanskelig å finne i Norge.

 

Seat Leon

 

Synes også denne volvoen er utrolig fin.

Men kanskje litt i overkant dyr.. Isåfall på smertegrensa.

 

Volvo S60

8948271[/snapback]

 

Au... Sjekka Seat Leon på honest john og det var ei heftig liste med "bad". Tror ikke jeg tar sjansen på en sånn.

Lenke til kommentar
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Jeg har eid VW så dette er basert på egen erfaring :nei:

 

Dessuten er forhandlerapparatet til Møller pill råttent tvers igjennom. Banditter :thumbdown:

8948357[/snapback]

 

Kanskje volvo er tingen. Første bilen min var en 144 '73 modell og den var aldri noe problemer med. Står fortsatt hjemme hos foreldrene mine og den starter alltid på første forsøk. Har volvo greid å ivareta samme kvaliteten?

Lenke til kommentar
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Her har du honestjohn.co.uk sin versjon av bilen din:

 

What's Bad

Not very inspiring to look at. Nowhere to rest clutch foot on early RHD examples apart from under the pedal (corrected on later cars). Front 3/4 blind spot. Complaints of fumes from auxiliary heater of diesel on cars being used for short journeys, especially in colder conditions. VAG dealers now have a cure. Very fiddly and difficult to replace rear light cluster bulbs. All models apart from the Sport have only four speakers which are all in the front, so rearmost passengers can't hear much from the sound system. New Multimedia Pack is a stiff £1,500, or £1,560 for the S which gets more speakers as part of the pack. Some councils will not certificate 7-seater Tourans as mini cabs because they have no spare wheel and cannot be fitted with one.

What to Watch Out For

Reports of failure of electronics that control the seat belt warning alarm and the indicator reminder failing. Tyrefit kit on 7 seater no use after a blowout. Spate of problems with PAS racks, replaced under warranty. Also software problem with electro-hydraulic power steering system. One reader reported a problem of his DSG box sticking in 3rd on 3 occasions over 24,000 miles, with consequent buzzing from the electronics. Electronics close off some of the inlet flaps to prevent volumetric disturbances setting off the alarm. This can malfunction while the car is in use, shutting off airflow into the car.

 

During June 2007, flywheels and clutches for diesels were "on back order".

Recalls

February 2004: TSB for cure for excessive smoking of axulilary heaters on diesels. Involves change in the ECU software and new fuel pipe on auxiliary heater. Any Touran owners experiencing a problem can book the vehicle in to their Volkswagen Retailer to be modified at no charge. 3-3-05 on LUPO,POLO,GOLF,BORA, TOURAN,NEW BEETLE,PASSAT AND SHARAN (WITH 2 PUMP INJECTOR ENGINE) built 1-3-04 to 31-8-04 bolts on tandem fuel pump may break. July 2005 Tourans recalled in France to replace a bleed valve that could cause a problem with the PAS and possibly cause a fire. June 2005: "Volkswagen is recalling Touran 2.0 TDI models with the six speed manual gearbox to have their dual-mass flywheel checked. A fault with this component could lead to increased noise and damage to the clutch. Around 44,000 Tourans built for the 2004 and 2005

model-years are affected; Volkswagen is contacting all known owners

of these models, and owners can call Volkswagen Customer Services

for further information."

 

Her er samme nettsiden om min japanske bil som har vært noen år lenger på markedet:

 

What to Watch Out For

 

No problems reported.

 

Sånn er det bare :) Diskusjon avsluttes herved.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Jeg har eid VW så dette er basert på egen erfaring :nei:

 

Dessuten er forhandlerapparatet til Møller pill råttent tvers igjennom. Banditter :thumbdown:

8948357[/snapback]

Jeg har også eid VW de siste 10 årene. Det er kun en bil jeg har hatt problemer med og det var en 2002 mod. Golf 1.6. De andre bilene har fungert utmerket. medregnet den jeg har nå. (VW Touran)

 

Mulig du har vert uheldig slik som meg... men man kan liksom ikke si: "jeg liker ikke lakris, så jeg skjønner ikke hvorfor det blir laget"

 

Du har nok som meg hatt en mandagsbil.

 

Kjenner også noen som har hatt store problemer med Hyundai og Toyota, men det blir liksom ikke relevant.

 

Ut av boblen Spartan! :)

Lenke til kommentar
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Her har du honestjohn.co.uk sin versjon av bilen din:

 

What's Bad

Not very inspiring to look at. Nowhere to rest clutch foot on early RHD examples apart from under the pedal (corrected on later cars). Front 3/4 blind spot. Complaints of fumes from auxiliary heater of diesel on cars being used for short journeys, especially in colder conditions. VAG dealers now have a cure. Very fiddly and difficult to replace rear light cluster bulbs. All models apart from the Sport have only four speakers which are all in the front, so rearmost passengers can't hear much from the sound system. New Multimedia Pack is a stiff £1,500, or £1,560 for the S which gets more speakers as part of the pack. Some councils will not certificate 7-seater Tourans as mini cabs because they have no spare wheel and cannot be fitted with one.

What to Watch Out For

Reports of failure of electronics that control the seat belt warning alarm and the indicator reminder failing. Tyrefit kit on 7 seater no use after a blowout. Spate of problems with PAS racks, replaced under warranty. Also software problem with electro-hydraulic power steering system. One reader reported a problem of his DSG box sticking in 3rd on 3 occasions over 24,000 miles, with consequent buzzing from the electronics. Electronics close off some of the inlet flaps to prevent volumetric disturbances setting off the alarm. This can malfunction while the car is in use, shutting off airflow into the car.

 

During June 2007, flywheels and clutches for diesels were "on back order".

Recalls

February 2004: TSB for cure for excessive smoking of axulilary heaters on diesels. Involves change in the ECU software and new fuel pipe on auxiliary heater. Any Touran owners experiencing a problem can book the vehicle in to their Volkswagen Retailer to be modified at no charge. 3-3-05 on LUPO,POLO,GOLF,BORA, TOURAN,NEW BEETLE,PASSAT AND SHARAN (WITH 2 PUMP INJECTOR ENGINE) built 1-3-04 to 31-8-04 bolts on tandem fuel pump may break. July 2005 Tourans recalled in France to replace a bleed valve that could cause a problem with the PAS and possibly cause a fire. June 2005: "Volkswagen is recalling Touran 2.0 TDI models with the six speed manual gearbox to have their dual-mass flywheel checked. A fault with this component could lead to increased noise and damage to the clutch. Around 44,000 Tourans built for the 2004 and 2005

model-years are affected; Volkswagen is contacting all known owners

of these models, and owners can call Volkswagen Customer Services

for further information."

 

Her er samme nettsiden om min japanske bil som har vært noen år lenger på markedet:

 

What to Watch Out For

 

No problems reported.

 

Sånn er det bare :) Diskusjon avsluttes herved.

8948440[/snapback]

Det er også nettsider som sier det stikk motsatte, så det blir bare teit og kråle nettet rundt for å finne dritt om hverandres biler. Man vil alltid finne noen svakheter om alle biler.

Lenke til kommentar
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Her har du honestjohn.co.uk sin versjon av bilen din:

 

What's Bad

Not very inspiring to look at. Nowhere to rest clutch foot on early RHD examples apart from under the pedal (corrected on later cars). Front 3/4 blind spot. Complaints of fumes from auxiliary heater of diesel on cars being used for short journeys, especially in colder conditions. VAG dealers now have a cure. Very fiddly and difficult to replace rear light cluster bulbs. All models apart from the Sport have only four speakers which are all in the front, so rearmost passengers can't hear much from the sound system. New Multimedia Pack is a stiff £1,500, or £1,560 for the S which gets more speakers as part of the pack. Some councils will not certificate 7-seater Tourans as mini cabs because they have no spare wheel and cannot be fitted with one.

What to Watch Out For

Reports of failure of electronics that control the seat belt warning alarm and the indicator reminder failing. Tyrefit kit on 7 seater no use after a blowout. Spate of problems with PAS racks, replaced under warranty. Also software problem with electro-hydraulic power steering system. One reader reported a problem of his DSG box sticking in 3rd on 3 occasions over 24,000 miles, with consequent buzzing from the electronics. Electronics close off some of the inlet flaps to prevent volumetric disturbances setting off the alarm. This can malfunction while the car is in use, shutting off airflow into the car.

 

During June 2007, flywheels and clutches for diesels were "on back order".

Recalls

February 2004: TSB for cure for excessive smoking of axulilary heaters on diesels. Involves change in the ECU software and new fuel pipe on auxiliary heater. Any Touran owners experiencing a problem can book the vehicle in to their Volkswagen Retailer to be modified at no charge. 3-3-05 on LUPO,POLO,GOLF,BORA, TOURAN,NEW BEETLE,PASSAT AND SHARAN (WITH 2 PUMP INJECTOR ENGINE) built 1-3-04 to 31-8-04 bolts on tandem fuel pump may break. July 2005 Tourans recalled in France to replace a bleed valve that could cause a problem with the PAS and possibly cause a fire. June 2005: "Volkswagen is recalling Touran 2.0 TDI models with the six speed manual gearbox to have their dual-mass flywheel checked. A fault with this component could lead to increased noise and damage to the clutch. Around 44,000 Tourans built for the 2004 and 2005

model-years are affected; Volkswagen is contacting all known owners

of these models, and owners can call Volkswagen Customer Services

for further information."

 

Her er samme nettsiden om min japanske bil som har vært noen år lenger på markedet:

 

What to Watch Out For

 

No problems reported.

 

Sånn er det bare :) Diskusjon avsluttes herved.

8948440[/snapback]

Det er også nettsider som sier det stikk motsatte, så det blir bare teit og kråle nettet rundt for å finne dritt om hverandres biler. Man vil alltid finne noen svakheter om alle biler.

8948512[/snapback]

 

Tyske Auto bildt publiserte en stor test av kvalitet på biler i forrige uke. Kun japanske biler kom på topp 5. VAG kom laaaangt ned på lista.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Hvis du tenker litt alternativt, så er Kia Rio 1.5 CRDI en mulig kandidat! Passe hissig sak det....

8948088[/snapback]

 

Litt plastikk feeling? Forresten hvordan drar en 110hk diesel? Har kjørt en del 90hk og det er ikke noe å hoppe i taket over. Er det mye forskjell opp til 110hk?

8948196[/snapback]

 

Joda, litt plastikk-feeling er det! Men 110 hk drar bra på en så liten bil.... :-) Min erfaring da jeg leide bilen en helg. Hvis du vil ha mer så er det bare å chippe den litt? 130 hk er vel oppnåelig...?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd endel dieselmotorer i det siste. På jobben har vi en 90 hk TDCI Ford Foucs som virker veldig sprek. Til og med i stasjonsvogn utgaven.

På den andre siden synes jeg den nye Toyota Yaris utgaven med 90 hk diesel virker litt tam. Kanskje fordi bilen er ny ? Uansett var denne utgaven den mest stillegående dieselen jeg har hørt noensinne.

Lenke til kommentar
Hvis du tenker litt alternativt, så er Kia Rio 1.5 CRDI en mulig kandidat! Passe hissig sak det....

8948088[/snapback]

 

Litt plastikk feeling? Forresten hvordan drar en 110hk diesel? Har kjørt en del 90hk og det er ikke noe å hoppe i taket over. Er det mye forskjell opp til 110hk?

8948196[/snapback]

Se heller på dreiemoment. Dreiemoment er det som gjør den store forskjellen.

 

Kanskje volvo er tingen. Første bilen min var en 144 '73 modell og den var aldri noe problemer med. Står fortsatt hjemme hos foreldrene mine og den starter alltid på første forsøk. Har volvo greid å ivareta samme kvaliteten?

8948417[/snapback]

Ikke i så stor grad som ønskelig. Men ikke veldig ille. Midt på treet, er mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal du ha en bil som er mer enn det vanlige med mye moment og er tøff er svaret difinitivt Ford F-250 XLT Ext. cab med 7,3 TD eller Crew cab, dette er også en 5 seter!

Dodge Ram er jo også ett svært godt alternativ! Mye RÅ makt for 200.000!

Men 0,5 liter på mila er desverre ikke mulig. Men dem er verdt hver dråpe!

Lenke til kommentar
Skal du ha en bil som er mer enn det vanlige med mye moment og er tøff er svaret difinitivt Ford F-250 XLT Ext. cab med 7,3 TD eller Crew cab, dette er også en 5 seter!

Dodge Ram er jo også ett svært godt alternativ! Mye RÅ makt for 200.000!

Men 0,5 liter på mila er desverre ikke mulig. Men dem er verdt hver dråpe!

8949095[/snapback]

 

wow, da snakker vi heller 5 liter mila. Grunnen til at jeg ønsker en diesel er fordi man da kan få en motor med litt spenst i samtidig som den er gjerrig på drivstoffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...