Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stilige dieselbiler - tips & forslag?


Anbefalte innlegg

Hvis du liker fransk så har det kommet en morsom motor til Clio; 1.2 l turbo (bensin)  :thumbup:

8954626[/snapback]

 

1.2l, er ikke det fryktelig kjedelig da?

8954684[/snapback]

 

o-100 km/t tror jeg går på 11 sek. Sannsynligvis kjennes effekten mye kraftigere ut i turboens arbeidsområdet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

1,2 kjedelig? Kanskje? Prøv VW 1,4 170 hk (i Golf) og Opel 1.6 180 hk (i Astra) før du bestemmer deg om 1.2 er for lite i en liten Clio.

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6abcgRt3u162837

 

Jeg vill kalle dette ett godt tilbud gitt gps skinn og manuel kasse

disse Lauren & klement bilene er bra!

8962101[/snapback]

 

Men jeg vil gjerne ha den i sedan. Fryktelig mange stasjonsvogner, og få sedaner på bruktmarkedet.

8962139[/snapback]

Grunnen til det er at ingen vil ha sedan. Den perfekte bruktbilen idag har: Skinn, Klima, ST-V, Diesel, 4x4, Mørk farge eller sølv. Les litt her: http://forbruker.no/bil/article1824035.ece

 

Dette bør du også vurdere, med tanke på at du vil ha litt igjen for den også.

 

Å gå for en Skoda med 2.0 TDI er absolutt ikke feil.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Der japsene tar tyskerne (og italienerne, og franskmennene, og svenskene, og amerikanerne, eller alle..?) på pålitelighet, taper di på stil og design. For å ikke dra alle over en kam, så må jeg si at MEGET få japser har forstått bildesign. Ikke myntet på deg Spartan, men når liana først har komt opp, så synest jeg det er et kroneskempel på nettop dette :)

8951895[/snapback]

 

Vel når man ser hvordan folk går kledd (spesielt yngre gruppen) i Norge så kan man ikke forvente at de samme menneskene liker god japansk design.

 

Mange amerikanerne har imidlertid sett lyset og nærmest forguder biler nordmenn hater (f.eks. styla sedan utgaver).

 

Jeg liker bilen min fordi den bl.a. er ganske stilren:

 

Forbilde (US utgaven AERIO) er bilde nr. 2 og 3 med sorte felger og skinnseter :)

8952042[/snapback]

 

Den der var rett og slett grusom etter min mening.

 

Skulle jeg hatt en dieselpurke hadde jeg kjøpt meg en Citroen C4 HDi

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Diesel er flott, selv har jeg kun hatt bensinere men ingenting kan jo måle seg med momentet fra en diesel. Ford F-250 XLT :love: min drømmebil! den er vakker! med 7,3 liters turbodiesel! :love: eneste negative jeg har opplevd med diesel var den gangen jeg vasket kaffetrakteren med dette stoffet, alt av grugg og kalk forsvant som forventet men det satte seg en forferdelig smak... :hmm:

Lenke til kommentar
hvorfor diesel :dontgetit:  :dontgetit:

 

  det er mongo lyd, lukter, og forurenser på andre måter enn bensin

8965743[/snapback]

 

dreimoment, drivstoffgjerrig og holder seg bra i pris + at diesel ligger ca 2 kr under bensin prisen.

 

Har forresten ikke lagt merke til at diesel lukter noe spesielt...?

Endret av stekre
Lenke til kommentar
hvorfor diesel :dontgetit:  :dontgetit:

 

  det er mongo lyd, lukter, og forurenser på andre måter enn bensin

8965743[/snapback]

word!

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe diesel, det ser så fælt ut når det velter ut svarte sotskyer ut fra dieselbilene. Lukter fært og jeg føler at bensin forurenser på en mye renere måte en diesel. Trur ikke jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
hvorfor diesel :dontgetit:  :dontgetit:

 

  det er mongo lyd, lukter, og forurenser på andre måter enn bensin

8965743[/snapback]

word!

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe diesel, det ser så fælt ut når det velter ut svarte sotskyer ut fra dieselbilene. Lukter fært og jeg føler at bensin forurenser på en mye renere måte en diesel. Trur ikke jeg tar feil her.

8965787[/snapback]

 

Dere snakker vel stort sett om gamle diesel purker. Nye diesel biler har jo nesten ikke noe eksos.

Lenke til kommentar

Så flott at noen føler bensin forurenser på en bedre måte enn bensin ^^ Jeg føler fattige barn i afrika ikke sulter så mye som alle skal ha det til. (ja jeg synest kanskje det var litt rart formulert). :)

 

Uansett, nye dieselbiler er ikke slik de gamle en gang var. Ikke lukter de særlig, ikke bråker de, og på noen områder forurenser de mindre... Jeg liker ikke diesel av den grunn at rødregisterert starter så tidlig ;)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det skal ikke være turtall, mye turtall er ett sikkert tegn på lavt dreiemoment. Prøv å kjør på ferie med en civic vti med campingvogn kontra en Mondeo TDCi. Begge er jo normale biler. Civicen har mye effekt på høyt turtall men man må jo være naken og nettop ferdig på toalettet for å kunne slure bilen igang på ett normalt vis. :thumbdown: På en slik bil merker du forskjell på full/nesten tom tank og om du er alene eller du har påsittere.. :thumbdown: det er helt feil synest nå jeg.. Nei jeg sier det igjen; Ford F-250 7,3TD! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...