Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stilige dieselbiler - tips & forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda.. ikke noe mer galt med VW enn med andre biler. alle merker har som sagt hatt sine problemer.... Livet går videre.

 

Er nok bare Spartan som skyter litt vilt rundt seg uten amunisjon :)

8948308[/snapback]

 

Her har du honestjohn.co.uk sin versjon av bilen din:

 

What's Bad

Not very inspiring to look at. Nowhere to rest clutch foot on early RHD examples apart from under the pedal (corrected on later cars). Front 3/4 blind spot. Complaints of fumes from auxiliary heater of diesel on cars being used for short journeys, especially in colder conditions. VAG dealers now have a cure. Very fiddly and difficult to replace rear light cluster bulbs. All models apart from the Sport have only four speakers which are all in the front, so rearmost passengers can't hear much from the sound system. New Multimedia Pack is a stiff £1,500, or £1,560 for the S which gets more speakers as part of the pack. Some councils will not certificate 7-seater Tourans as mini cabs because they have no spare wheel and cannot be fitted with one.

What to Watch Out For

Reports of failure of electronics that control the seat belt warning alarm and the indicator reminder failing. Tyrefit kit on 7 seater no use after a blowout. Spate of problems with PAS racks, replaced under warranty. Also software problem with electro-hydraulic power steering system. One reader reported a problem of his DSG box sticking in 3rd on 3 occasions over 24,000 miles, with consequent buzzing from the electronics. Electronics close off some of the inlet flaps to prevent volumetric disturbances setting off the alarm. This can malfunction while the car is in use, shutting off airflow into the car.

 

During June 2007, flywheels and clutches for diesels were "on back order".

Recalls

February 2004: TSB for cure for excessive smoking of axulilary heaters on diesels. Involves change in the ECU software and new fuel pipe on auxiliary heater. Any Touran owners experiencing a problem can book the vehicle in to their Volkswagen Retailer to be modified at no charge. 3-3-05 on LUPO,POLO,GOLF,BORA, TOURAN,NEW BEETLE,PASSAT AND SHARAN (WITH 2 PUMP INJECTOR ENGINE) built 1-3-04 to 31-8-04 bolts on tandem fuel pump may break. July 2005 Tourans recalled in France to replace a bleed valve that could cause a problem with the PAS and possibly cause a fire. June 2005: "Volkswagen is recalling Touran 2.0 TDI models with the six speed manual gearbox to have their dual-mass flywheel checked. A fault with this component could lead to increased noise and damage to the clutch. Around 44,000 Tourans built for the 2004 and 2005

model-years are affected; Volkswagen is contacting all known owners

of these models, and owners can call Volkswagen Customer Services

for further information."

 

Her er samme nettsiden om min japanske bil som har vært noen år lenger på markedet:

 

What to Watch Out For

 

No problems reported.

 

Sånn er det bare :) Diskusjon avsluttes herved.

8948440[/snapback]

Det er også nettsider som sier det stikk motsatte, så det blir bare teit og kråle nettet rundt for å finne dritt om hverandres biler. Man vil alltid finne noen svakheter om alle biler.

8948512[/snapback]

 

Tyske Auto bildt publiserte en stor test av kvalitet på biler i forrige uke. Kun japanske biler kom på topp 5. VAG kom laaaangt ned på lista.

8948558[/snapback]

Sist jeg sjekket Autoindex, som nylig kom i årets versjon, var VW rundt gjennomsnitttet i kundetilfredshet totalt, mens Audi kom cirka midt mellom gjennomsnittlig og på topp.

 

Hvis disse VAG-bilene er så dårlige som du nå sier, hvorfor kjøper folk dem da?

Det alene er bevis godt nok for at du tar totalt feil.

 

Husk det din fanatiker, VAG er mer enn 2003 Polo.

Lenke til kommentar

Der japsene tar tyskerne (og italienerne, og franskmennene, og svenskene, og amerikanerne, eller alle..?) på pålitelighet, taper di på stil og design. For å ikke dra alle over en kam, så må jeg si at MEGET få japser har forstått bildesign. Ikke myntet på deg Spartan, men når liana først har komt opp, så synest jeg det er et kroneskempel på nettop dette :)

Lenke til kommentar
Der japsene tar tyskerne (og italienerne, og franskmennene, og svenskene, og amerikanerne, eller alle..?) på pålitelighet, taper di på stil og design. For å ikke dra alle over en kam, så må jeg si at MEGET få japser har forstått bildesign. Ikke myntet på deg Spartan, men når liana først har komt opp, så synest jeg det er et kroneskempel på nettop dette :)

8951895[/snapback]

 

Vel når man ser hvordan folk går kledd (spesielt yngre gruppen) i Norge så kan man ikke forvente at de samme menneskene liker god japansk design.

 

Mange amerikanerne har imidlertid sett lyset og nærmest forguder biler nordmenn hater (f.eks. styla sedan utgaver).

 

Jeg liker bilen min fordi den bl.a. er ganske stilren:

 

Forbilde (US utgaven AERIO) er bilde nr. 2 og 3 med sorte felger og skinnseter :)

post-93100-1182895714_thumb.jpg

post-93100-1182896273_thumb.jpg

post-93100-1182896282_thumb.jpg

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Der japsene tar tyskerne (og italienerne, og franskmennene, og svenskene, og amerikanerne, eller alle..?) på pålitelighet, taper di på stil og design. For å ikke dra alle over en kam, så må jeg si at MEGET få japser har forstått bildesign. Ikke myntet på deg Spartan, men når liana først har komt opp, så synest jeg det er et kroneskempel på nettop dette :)

8951895[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

AI100132.jpg

mitsubishi 3000gt

Mitsubishi-Galant-EAO-Avance-3TZe.jpg

mitsubishi, galant med original sport\avance styling også populær i norge

lexus-is250-is350-front.jpg

lexus

Infinity_G35_sedan_1a.jpg

infinity

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Ikke for å være slem, Spartan, men bilen din ser ut som en ost.

 

En ost er ganske stilren den også. :)

 

Og Kremt, at folk kjøper VAG-biler er ikke et bevis for at de er gode biler. Det beviser bare at mange kjøper dem. Rover Metro er en bil som rustet i stykker etter ett eller to år, og va like pålitelig som en sprøytenarkoman som nettopp har fått beskjed om å passe på pengene dine mens du løper på dass.

 

Britene kjøpte dem likevel.

 

Og hva med Suzuki Baleno? "Norgesbilen". Genistrek, den kampanjen. Bilen var et godt stykke under middelmådig, men folk kjøpte dem som varmt hvetebrød.

 

Og la meg også trekke inn VG-lista Topp 40. Majoriteten på den lista er piss, men folk kjøper det likevel. :)

 

Popularitet /= kvalitet. :)

 

Ikke forstå meg galt, jeg sier i og for seg ingenting om kvaliteten på VAG-biler. Min gamle kjørelærer har så vidt jeg vet aldri opplevd problemer med sin Passat 1.9TDi, for eksempel.

 

Det jeg sier, er at popularitet ikke er en garanti for kvalitet. :)

 

Edit: Det var få eksempel på pene Japsebiler. Galant er en kopi av BMW 5-serie, 3000GT er ikke direkte stygg, men tar heller en NSX fra et estetisk synspunkt, og Leksusen og Infinitien? du viser til, er egentlig ikke pene, de er bare oppgulp fra den bølgen alle følger nå, nemlig at alt skal se moderne og kunstig ut.

 

Samme ser en på nye S-klasse mot forrige modell. Forrige modell var klassisk, dagens ser ut som plast.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
For å ikke dra alle over en kam, så må jeg si at MEGET få japser har forstått bildesign.

8951895[/snapback]

*noen japsebiler for å motbevise eller noe(?)*

8952116[/snapback]

 

 

det var for å slippe nettop slik at jeg ikke ville dra alle under en kam freddy, chill. Jeg snakker om vanlige familiebiler. Japser har laget noen snob biler i en annen klasse, men ofte er det hentet fra europeisk eller amerikansk design.

 

MEN les en gang til, jeg drar ikke alle over en kam, jeg sier generelt .. jeeez

 

edit: Og spartan, den stylede var værre enn din altså :) Ser ut som en vanlig familiebil som er høynet noen desimeter og kastet noen lange skjørt under.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Vel, jeg synes US utgaven ser litt mer "sinna" ut. Den har også en bedre motor; 2.4 l 155 hk 4 sylindre + mer utstyr inkl. standard 7 høytalers stereo med sub :thumbup:

 

Om ca. 1 år kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe en ny bil. Det blir trist i så fall å kvitte seg med den jeg har da den har fungert veldig bra hittil. For øyeblikket er jeg litt nysjerrig på Honda Civic Hybrid (sedan selvfølgelig :yes: ).

post-93100-1182897044_thumb.jpg

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Vel, jeg synes US utgaven ser litt mer "sinna" ut. Den har også en bedre motor; 2.4 l 155 hk 4 sylindre + mer utstyr inkl. standard 7 høytalers stereo med sub  :thumbup:

 

Om ca. 1 år kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe en ny bil. Det blir trist i så fall å kvitte seg med den jeg har da den har fungert veldig bra hittil. For øyeblikket er jeg litt nysjerrig på Honda Civic Hybrid (sedan selvfølgelig  :yes: ).

8952217[/snapback]

 

Siden du vurdere å kjøpe en hybrib vil jeg anbefale deg å se South Park episode 1002 Smug Alert! Den gir et fint bilde av hybrib eiere hehe. Nei, hvis jeg først skulle hatt en hybrib ville det blitt en Lexus LS 600h. Det er en bil som selv jeg (som elsker tyske biler) kunne hatt. Bare synd at den blir uaktuell med vårt komunistiske avgiftssystem.

Lenke til kommentar

jeeeez, nå må dere for guds skyld lære dere å lese før dere plaprer ivei.

 

Rublings har helt rett, vi har spora totalt av nå.

 

@trådstarter: Sett på bmw diesel? De har en god blanding av sportslighet og sparsomhet. En kamerat har nettop skaffet seg en 2,5 lv6 stv, den bruker rundt 0,65 på mila tror jeg.

Lenke til kommentar
Generelt! Han sa generelt! OMFGROFLSTFU  :ermm:  Er det mulig å komme tilbake til topic? Det går an å lage en ny tråd om dere skal diskutere hva som er best av japansk og tysk..

 

OT: Skal du ha ny bil eller brukt? Eventuelt hvor gammel?

8952418[/snapback]

 

Hovedsaklig kikker jeg på brukt, kun fordi jeg ikke har tenkt meg så veldig mye over 200 lapper (helst litt under). Og dermed er det ikke mye nytt man får. Bilen bør ikke være mer enn 5-6 år gammel, men det kommer selvfølgelig helt ann på. Vil heller ha en 7 år gammel som har gått 70 000 enn en 2 år gammel som har gått 300 000.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
jeeeez, nå må dere for guds skyld lære dere å lese før dere plaprer ivei.

 

Rublings har helt rett, vi har spora totalt av nå.

 

@trådstarter: Sett på bmw diesel? De har en god blanding av sportslighet og sparsomhet. En kamerat har nettop skaffet seg en 2,5 lv6 stv, den bruker rundt 0,65 på mila tror jeg.

8952598[/snapback]

 

Har kikket litt på bmw. Hatt en drøm om bmw siden jeg var liten, men er litt skeptisk til driftssikkerthet og reperasjonskostnader. Skal snart kjøpe meg leilighet i Oslo (pokker det er dyrt..), så jeg har ikke råd til masse besøk på verksted.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Kjøp deg en ny Toyota Yaris diesel. da får du en driftsikker å lettkjørt bil. Men regn heller ikke med noe mer...

 

Ellers så får du jo Mini One med diesel. Da får du også en bil som faktisk er litt kul.

8953507[/snapback]

 

Da beholder jeg heller min Peugeot 207 ;)

 

Er litt kravstor, så er ikke lett å finne en bil. Ønsker driftsikker, drivstoff gjerrig bil som samtidig er litt kul eller classy. Kanksje jeg må kikke litt på bensin biler også? Men da må jeg kanskje opp i hk for at det skal sparke litt? Hvordan er f.eks. en Lexus IS 200? Noen som har prøvd en slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...