Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stilige dieselbiler - tips & forslag?


Anbefalte innlegg

Som topic sier, noen som har forslag til en stilig diesel bil som bruker lite på mila samtidig som den ikke er helt daff?

 

post lenger ned:

 

Jo, noen krav. Pris ca rundt 200 000, helst skinnseter og litt stilig interiør så det er litt mer enn "bare en bil". Helst forbruk ned mot 0.5 på mila og driftsikker. Og noe som egentlig er et must : 4-5 seter.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, noen krav. Pris ca rundt 200 000, helst skinnseter og litt stilig interiør så det er litt mer enn "bare en bil". Helst forbruk ned mot 0.5 på mila og driftsikker. Og noe som egentlig er et must : 4-5 seter.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Som topic sier, noen som har forslag til en stilig diesel bil som bruker lite på mila samtidig som den ikke er helt daff?

8946354[/snapback]

Denne kanskje? hehe

 

http://www.bjerknez.com/touranpictures/index.html

 

Bruker 0.49 l/mil. på langkjøring. Ser tøff ut (ja.. det er smak og behag) og er langt ifra daff. 220HK. og 410NM. :)

8946384[/snapback]

 

Ja, Touran er stilige biler det. Og utrolig behagelige å kjøre. Men noe dyre om man har i baksetene...

Lenke til kommentar

Nye Yaris får du vel for rundt 200.000 kr. med diesel.

 

1.4l diesel med 90HK.

 

Men her snakker vi plastikkbil med strikkmotor da...

Tror det blir vanskelig å finne NY dieselbil til under 200.000 kr. som er kjapp.

 

Da ville jeg heller gått for en eldre Golf GTI feks. men det er bensin da...

Lenke til kommentar
Husk at bilen til Gigaflow har (ser det ut som) noe annet

enn standard sideskjørt og felger da. Så du får den kanskje

ikke kjøpt sånn. Men behagelig å kjøre er den. Øvelseskjører

med modern og fadern sin...

8946455[/snapback]

Vel... det er riktig som du sier, at ikke utstyret/stylingen er standard. Men det er orginalt. Det er altså VW som lager denne stylingen som jeg har som kaller seg Votex.

 

Vi snakker altså om orginal VW styling. Men slik styling er ikke orginalt på andre biler enn R32 og Golf GTI til en viss grad.

 

Men.. det koster skjorta! 38.000 for skjørter/hekkspoiler/frontspoiler/bakspoiler ferdig montert og lakkert. i tillegg kommer felger og dekk i mitt tillfelle på rundt 16.000 kr.

 

Så vi snakker da altså om nesten 55.000 kr. i styling eller som gjør noe med utseende utvendig. Legger man på hva det kostet med chip, så kommer summen på 62.000 kr. i mitt tillfelle i tillegg til det som var orginalt.

Lenke til kommentar
Nye Yaris får du vel for rundt 200.000 kr. med diesel.

 

1.4l diesel med 90HK.

 

Men her snakker vi plastikkbil med strikkmotor da...

Tror det blir vanskelig å finne NY dieselbil til under 200.000 kr. som er kjapp.

 

Da ville jeg heller gått for en eldre Golf GTI feks. men det er bensin da...

8946426[/snapback]

 

Har i dag en Peugoeot 207 med 1.4l diesel, og 1.4 diesel bråker fælt og er utrolig dau. Derfor er jeg litt på utkikk etter en ny bil.

Lenke til kommentar
Husk at bilen til Gigaflow har (ser det ut som) noe annet

enn standard sideskjørt og felger da. Så du får den kanskje

ikke kjøpt sånn. Men behagelig å kjøre er den. Øvelseskjører

med modern og fadern sin...

8946455[/snapback]

 

Ja, klar over at den ser noe annerledes ut, men synes den er litt kul standard også.

Har kjørt den en del i forbindelse med jobb, så er ganske kjent med touran.

Lenke til kommentar
Brodern har en Alfa Romeo 156 Sportwagon med diesel. Morsom bil, med skinnseter og stilig utseende, og fordi Alfa-fansen helst vil ha bensinmotor så er dieselutgaven vesentlig billigere enn bensinutgaven.

8946511[/snapback]

 

Veldig fin inni, og kanskje artig å kjøre. Men i mine øyne er designet på bilen helt grusomt. Smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Som topic sier, noen som har forslag til en stilig diesel bil som bruker lite på mila samtidig som den ikke er helt daff?

8946354[/snapback]

Denne kanskje? hehe

 

http://www.bjerknez.com/touranpictures/index.html

 

Bruker 0.49 l/mil. på langkjøring. Ser tøff ut (ja.. det er smak og behag) og er langt ifra daff. 220HK. og 410NM. :)

8946384[/snapback]

 

Han spurt om driftsikker også. Da er VAG ute av dansen med en gang.

Lenke til kommentar
Som topic sier, noen som har forslag til en stilig diesel bil som bruker lite på mila samtidig som den ikke er helt daff?

8946354[/snapback]

Denne kanskje? hehe

 

http://www.bjerknez.com/touranpictures/index.html

 

Bruker 0.49 l/mil. på langkjøring. Ser tøff ut (ja.. det er smak og behag) og er langt ifra daff. 220HK. og 410NM. :)

8946384[/snapback]

 

Han spurt om driftsikker også. Da er VAG ute av dansen med en gang.

8948104[/snapback]

Jeg hører hva du sier, men mangler dokumentasjon...

 

Har du sett langtidstesten av den nye Golfen med 2.0TDI 170HK?

Ble testet i 100.000km. og kom bedre ut en toyota og alle andre biler.

 

VW har nok muligens hatt problemer med noen tidligere modeller, men det er mange bilmerker som har hatt slike perioder. Merchedes klarte jo feks å lage en bil som veltet under test. Man må liksom komme seg litt ut av boblen og innse at utviklingen går sin gang.

 

Det er det samme som om jeg skulle si at Skoda er en drittbil forde dem hadde store problemer for noen år siden....

Lenke til kommentar
Alfa Romeo 156 Sportwagon

Veldig fin inni, og kanskje artig å kjøre. Men i mine øyne er designet på bilen helt grusomt.

Det kan du vel ikke mene?

 

Ett eller annet med den snuta som gjør at bilen ser merkelig ut. Synes bil skal se litt sinna ut jeg :p

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Som topic sier, noen som har forslag til en stilig diesel bil som bruker lite på mila samtidig som den ikke er helt daff?

8946354[/snapback]

Denne kanskje? hehe

 

http://www.bjerknez.com/touranpictures/index.html

 

Bruker 0.49 l/mil. på langkjøring. Ser tøff ut (ja.. det er smak og behag) og er langt ifra daff. 220HK. og 410NM. :)

8946384[/snapback]

 

Han spurt om driftsikker også. Da er VAG ute av dansen med en gang.

8948104[/snapback]

 

Er ikke 1.9TDI motoren veldig driftsikker da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...