Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anigmama: Ditt svar er ikke logisk fordi du glemte grå/hvit på firkantene. Og nei, det er det ikke.

 

Kan komme med enda et hint: Tenk matte, slik som Sim var inne på.

 

Ps: Gåten starter øverst og går til venstre.

 

Err, nei gåten starter ikke øverst og går til venstre, du kan også starte øverst og ta den nedover, så det nå

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg tipper 5.

 

Hvis vi gir de forskjellige fargene verdier.

 

0 hvit = -5

1 hvit = -4

2 hvit = -3

3 hvit = -2

4 hvit = -1

5 hvit = 0

 

1 grå = 1

2 grå = 2

 

Hvis vi går fra venstre til høyre, og starter på øverste linje. MERK: Dette kan gjøres fra alle startposisjoner, enten høyre, venstre, oppe eller nede. 1 grå + 1 grå = 2 grå (1+1=2). Neste linje: 1 grå + 3 hvit = 2 hvit (1+(-3)=(-2)). Siste linje: 2 grå + 2 hvit = 0 hvit (2+(-2)=(-5))

 

Svaret er...... 5!

 

Er jeg helt på jordet nå, eller? Man kan også gjøre det omvendt (tror jeg) der hvor grå er negative tall pg hvite positive.

Lenke til kommentar

NSB har satt inn nye togsett på mange ruter. Mellom Oslo og Stavanger går det ett i hver retning. Toget som går ut fra Oslo har en gjennomsnittsfart på 120 km i timen.

Toget fra Stavanger har en ferskere lokomotivfører og holder derfor bare 100 km i timen.

Togene starter på likt og avstanden mellom de to byene sier vi, for letthets skyld, er nøyaktig 500 km.

De to togene vil passere hverandre under veis. Hvilket tog er da nærmest Oslo?

Lenke til kommentar
Ehm ... Når de står på samme stedet, er de da vitterlig like langt ifra båte Oslo og Stavanger ...

 

Fritt frem igjen!

 

Goscinny ;)

9315423[/snapback]

hvordan klarer du alle gåtene? (den siste var riktig nok enkel, men hvordan tok du den med fjøra så fort? Har du tatt veldig mange gåter før eller?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...