Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes hansker som fungerer på samme måte som sokker. Det har ikke noe å si hvilken fot/hånd man har dem på.

 

Med nye opplysninger prøver jeg igjen:

Vi har 60 hansker totalt.

Vi har 30 hvite, 30 lilla, 30 høyrehansker og 30 venstrehansker. 15 av de hvite hanskene er høyrehansker og 15 er venstrehansker. Dette gjelder også for de lilla hanskene. For å være helt sikker på å få et likt par må Per ta med seg 31 hansker.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Nahah, han må ta 31!

 

Hvis vi sier han starter med 15 hansker, så får han 15 hvite høyrehansker. Ok, han prøver igjen, og tar 15 til. Da får han 15 lilla høyrehansker. Han har nå 30. Den neste hansken han trekker, vil være enten hvit venstre eller lilla høyre. WIN!

 

31 hansker! :D

 

EDIT: Svarte faen, for sein :mad:

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Jeg melder meg frivillig til å ta neste. Denne er ikke så veldig vanskelig.

 

En gruppe bestående av 8 menn og 8 kvinner har følgende rituale når de treffes. Hver mann håndhilser én gang med hver av de andre mennene, og én gang med halvparten av kvinnene. Kvinnene håndhilser ikke med hverandre. Hvor mange håndhilsninger foretas?

Lenke til kommentar
Jeg melder meg frivillig til å ta neste. Denne er ikke så veldig vanskelig.

 

En gruppe bestående av 8 menn og 8 kvinner har følgende rituale når de treffes. Hver mann håndhilser én gang med hver av de andre mennene, og én gang med halvparten av kvinnene. Kvinnene håndhilser ikke med hverandre. Hvor mange håndhilsninger foretas?

9345059[/snapback]

 

87!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...