Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Greit at jeg stiller et spørsmål her?

 

Er en jente jeg liker veldig godt på skolen, nesten forelska, men har ikke pratet særlig med henne. Kun snakket litt med henne på facebook og da virket hun veldig hyggelig. Ganske engasjert også, men det kan jo være fordi hun bare ville være hyggelig.

 

Når jeg ser henne på skolen virker det som om hun overser meg? Har lyst til å si "Hei", men får jo ingne blikkkontakt :(

 

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siteter første post her

Denne tråden omhandler Sjekking sett fra synspunktet til menn som har drevet med sjekking på et mer eller mindre systematisk og proffesjonelt nivå.

 

 

**** Før du begynner å pløye gjennom tråden, så LES DETTE: ****

 

Jeg begynner å bli dritt lei det samme spørsmålet som har blitt stilt sikkert hundre ganger i denne tråden:

 

"Jeg har fått øye på EN jente, hvordan får jeg henne? Hvilket kaliber skal jeg bruke i snipervåpenet mitt for å få denne ene jenta som er ssååååååååå spesiell og jeg er såååå forelska"..

 

Hør nå. Dette sier jeg hver bidige dag, og jeg er ikke en person som er kjent for å gjenta meg:

 

LES TRÅDEN - LÆR PRINSIPPENE

 

Vi tar det en gang til for det synker tydeligvis ikke helt inn:

 

LES TRÅDEN - LÆR PRINSIPPENE

 

Og en siste gang:

 

LES TRÅDEN - LÆR PRINSIPPENE!!!

Du har ikke snakket med henne, kjenner henne ikke og du er forelska?

Sikker på at du ikke bare er betatt og tror at en sjekkelinje vil lure henne i din fang?

Hvis du vil ha blikkkontakt og vil prate med henne så isoler hun først.

Lenke til kommentar

Greit at jeg stiller et spørsmål her?

 

Er en jente jeg liker veldig godt på skolen, nesten forelska, men har ikke pratet særlig med henne. Kun snakket litt med henne på facebook og da virket hun veldig hyggelig. Ganske engasjert også, men det kan jo være fordi hun bare ville være hyggelig.

 

Når jeg ser henne på skolen virker det som om hun overser meg? Har lyst til å si "Hei", men får jo ingne blikkkontakt :(

 

Hva er galt?

 

Det er galt.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hva menes egentlig med de to punktene om sosial verdi:

 

"- Bryr seg lite om hva andre mener om seg selv (Skaper sin egen realitet)

- Bruker preselection brytere"

 

Forstod dem ikke heeeelt :whistle:

 

Bry seg lite om hva andre sier er vel ganske selvforklarende, men det går f eks på at ikke selvtilliten faller i grus selv om man blir brutalt avvist eller at man gi faen og bryr seg null og niks hvis en eller annen tilfeldig fjott slenger med leppa og kritiserer.

 

Preselection = "godtatt" av andre jenter, og i mindre grad også andre gutter. Dvs at du ikke fremstår som sosialt nedsnødd og faktisk er i stand til å snakke med andre og skape god stemning. Dermed vil generaliseringsmekanismen koble inn, og når damene ser at du blir likt av andre så konkluderer de med at du må være en likandes knott selv før de har hilst på deg.

Det er iallfall ideen.

Lenke til kommentar

Vel, i dag blir det edru skjekking på byen, noen som har noen erfaringer å dele eller? :thumbup:

 

"Don't worry, be happy".

 

Jeg har veldig gode erfaringer med å være superpositiv, digge musikk, i det hele tatt ha en gla'-vibb og la sjekking være en bonus hvis sjansen byr seg.

Det har ført til at jeg ofte blir åpnet, jeg blir sjelden avvist og folk husker meg gjerne, bokstavelig talt, flere år etter at jeg traff på de sist. Hvis du i tillegg klarer å skape en seksuell undertone har du kommet langt på vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt småforvirra. Lillesøsteren til en kompis av meg (hun er ett år yngre enn ham og meg) var med på byen med en venninne. Jeg og lillesøsteren bare begynner å prate litt om en felles bekjent og så spør jeg om hun synes han er kjekk. Hun svarer: "Ja, han er kjekk, men det er du óg".

 

Hun har akkurat blitt sammen med en fyr, så jeg lurte på om det er vanlig for jenter å si? Visste ikke om jeg skulle tolke det som en ioi eller om det var bare noe som ble sagt i situasjonen og hvor mye som blir lagt "i det".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...