Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jenter sier at de vil bli behandlet som prinsesser, og faller for gutten som behandler henne akkurat godt nok til at hun blir.

 

 

Mja, det er veldig mange svært pene, rike og vellykkede jenter der ute, som allerede vet at de er "prinsesser". De vil heller ha en prins, enn en mislykket fyr til å "bekrefte" at de er verdt noe, fordi det gjør deres venninner og folk rundt dem nok allerede.

Jeg vet ikke om det er så mange av dem (50 000 millionærer i Norge, der de fleste er menn og over 50), men det er kanskje et poeng. Nå er det dessverre ikke så mange av dem, så vi må nesten forholde oss til folk flest.

 

definér mislykket er du grei.

Det er jo forskjellig fra person til person hva de liker! :) Dorian selv snakker jo om "stygge gutter", så da kan du vel også be ham definere stygg? :roll:

En gutt som jenter flest synes er stygg. Er ikke verre enn som så.

Lenke til kommentar

Mja, det er veldig mange svært pene, rike og vellykkede jenter der ute, som allerede vet at de er "prinsesser". De vil heller ha en prins, enn en mislykket fyr til å "bekrefte" at de er verdt noe, fordi det gjør deres venninner og folk rundt dem nok allerede.

Jeg vet ikke om det er så mange av dem (50 000 millionærer i Norge, der de fleste er menn og over 50), men det er kanskje et poeng. Nå er det dessverre ikke så mange av dem, så vi må nesten forholde oss til folk flest.

Jeg kjenner flere unge og "rike", men disse har det ikke nevneverdig enklere på damefronten enn andre. Det er ikke bare å peke på damene...

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jenter sier at de vil bli behandlet som prinsesser, og faller for gutten som behandler henne akkurat godt nok til at hun blir.

 

 

Mja, det er veldig mange svært pene, rike og vellykkede jenter der ute, som allerede vet at de er "prinsesser". De vil heller ha en prins, enn en mislykket fyr til å "bekrefte" at de er verdt noe, fordi det gjør deres venninner og folk rundt dem nok allerede.

Jeg vet ikke om det er så mange av dem (50 000 millionærer i Norge, der de fleste er menn og over 50), men det er kanskje et poeng. Nå er det dessverre ikke så mange av dem, så vi må nesten forholde oss til folk flest.

 

definér mislykket er du grei.

Det er jo forskjellig fra person til person hva de liker! :) Dorian selv snakker jo om "stygge gutter", så da kan du vel også be ham definere stygg? :roll:

En gutt som jenter flest synes er stygg. Er ikke verre enn som så.

 

Ikke tenk at det finnes prinser og prinsesser er dere snille, jenter er som oss gutter, like nysgjerrige og like opptatt av hvordan vi tar oss ut best mulig. Det der DU som bestemmer om hun skal få ta del i ditt fantastiske liv ;)

 

Hvis du har det mentale på plass kan du oppnå hva du vil, uansett :)

Lenke til kommentar

dkny, man kontrollerer ikke hva man blir tiltrukket av - og det er svært få som vet nøyaktig hva som tiltrekker dem. Tiltrekning er det underbevisstheten som tar seg av, derfor kan man ikke logisk overtale ei jente til å bli tiltrukket av deg.

 

Angående om dette funker eller ei?

For fire år siden var jeg en nerd, forelsket i hun som tok jomfrudommen min og endte opp med en god kamerat av meg. Jeg ante ingenting om hvordan man skulle oppføre seg rundt jenter, og slet med å skape seksuelle følelser i dem. Et halvt år senere kom jeg over PU.

 

I dag? Vel, jeg har ett langt forhold bak meg, er i ett nå og et utall utelukkende fysisk forhold bak meg. Allikevel er jeg like nerd. Med å implementere enkle grep i personligheten min, samt endre kroppsspråk - har jeg endret meg til å bli en meget tiltrekkende mann. Nå opplever jeg tom at jenter prøver å sjekke meg opp.

 

 

Forresten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1066013&hl=ikke%20enig%20med%20pu&st=0

Endret av Cheshire Cat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at på samme måte burde PUA'er ta en reality-check, som tror at "alle gutter kan få hvilken som helst jente". På samme måte spør jeg hvorfor den jenta skulle velge dem blant hundrevis av gutter som krysser deres sti og gir dem oppmerksomhet. Det trengs mer enn flørting.

 

Forøvrig, nei, hvorfor skulle den perfekte gutten for meg velge meg? Det kan jeg jo spørre ham selv om. Men man får jo se hvor lenge det varer, han slår vel opp når han er lei og så kommer jeg tilbake hit og whiner. :cool:

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at på samme måte burde PUA'er ta en reality-check, som tror at "alle gutter kan få hvilken som helst jente". På samme måte spør jeg hvorfor den jenta skulle velge dem blant hundrevis av gutter som krysser deres sti og gir dem oppmerksomhet. Det trengs mer enn flørting.

Enig i at dette også blir litt virkelighetsfjernt. Når det er sagt tror jeg at de fleste gutter kan forandre seg til det bedre, og dermed tiltrekke langt flere enn hva de gjorde opprinnelig. Om man kan få alle eller mange blir forsåvidt irrelevant, de fleste som har et liv ved siden av har ikke tid, energi eller behov for å ha seg med alle av motsatt kjønn man møter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Når det er sagt tror jeg at de fleste gutter kan forandre seg til det bedre, og dermed tiltrekke langt flere enn hva de gjorde opprinnelig.

 

Det er nettopp det jeg også tror! Men jeg tror ikke veien til det er å sitte på rumpa og føle seg bra fordi bøker sier man kan få "alle jenter man vil" uansett, istedet for å bruke tid på å forbedre seg som person, også for sin egen del.

 

 

Nå melder jeg meg ut av tråden, fordi jeg skjønner at uansett hva jeg sier vil gutter fortsette å tro i glede på setningen "absolutt alle gutter kan få akkurat den jenta de vil", da kun ved å gjennomføre flørting "riktig". Og lykkes de ikke er det ikke fordi jenta ikke er that into them, men fordi de gjorde noe "feil" i flørteprossessen. Mens de samtidig vet de innerst inne at ikke alle slags jenter de mislikte kunne fått dem... Hypokritter. Men det hjelper vel ikke si noe når en slik tro gjør dere glade. Lykketil.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Men jeg tror ikke veien til det er å sitte på rumpa og føle seg bra fordi bøker sier man kan få "alle jenter man vil" uansett

 

er vel ingen her som faktisk har sagt dette?

 

Hva gjør ordet "også" inni der? Har bare en ting å si: hold kjeft, om du vil kritisere folk som er glad i kjæresten kan du gå til den store kjærlighetstråden og si det til alle der. Jeg sa "perfekt for meg", ikke "perfekt".

 

du kan da faktisk garantere at det er denne fyren du vil leve resten av livet ditt med?

 

og du sier at denne fyren har akkurat det du vil ha? absolutt alt? Jeg tviler.

 

"absolutt alle gutter kan få akkurat den jenta de vil"

 

såklart, man kan ikke tenkte sånn. Men det er heller ikke poenget. Poenget er man man vil greie å trekke flere.

Endret av kammizez
Lenke til kommentar

Kammi:

 

Det er jo det de mange her på forumet sier, for å ta et eksempel fra forrige side:

 

dkny: Enhver gutt kan få enhver jente, gitt at han har selvtillit og det lyser kvalitet av ham. Dette gjelder absolutt ikke jenter, og derfor blir det håpløst å sammenligne andre veien.

Å kun lyse selvtillit hjelper ingenting med mindre jenta tenner veldig på bare det at noen lyser av selvtillit. En gutt er laget av fler ting enn dette.

 

Om man vil forbedre seg, så forbedrer man SEG, ikke sjekkemetodene.

 

Om dere lykkes med å sjekke opp en jente, så ser hun noe i dere som hun liker, ta det som et kompliment til dere selv, ikke metoden. :thumbup:

 

Ang. meg er ting litt privat så tok vekk quoten, er vel ikke det vi diskuterer.

 

Sånn. NÅ kan dere gutta få fortsette diskusjonen alene.

Endret av dkny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kammi:

 

Det er jo det de mange her på forumet sier, for å ta et eksempel fra forrige side:

 

dkny: Enhver gutt kan få enhver jente, gitt at han har selvtillit og det lyser kvalitet av ham. Dette gjelder absolutt ikke jenter, og derfor blir det håpløst å sammenligne andre veien.

Å kun lyse selvtillit hjelper ingenting med mindre jenta tenner veldig på bare det at noen lyser av selvtillit. En gutt er laget av fler ting enn dette.

 

Om man vil forbedre seg, så forbedrer man SEG, ikke sjekkemetodene.

 

Om dere lykkes med å sjekke opp en jente, så ser hun noe i dere som hun liker, ta det som et kompliment til dere selv, ikke metoden. :thumbup:

 

Ang. meg er ting litt privat så tok vekk quoten, er vel ikke det vi diskuterer.

 

Sånn. NÅ kan dere gutta få fortsette diskusjonen alene.

 

Dette er kanskje noe av det smarteste som har blitt skrevet i denne tråden. Og som veldig mange "sjekkeartister" glemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hehe sant det.Ute på byen spes på 18-års steder handler det primært om det ytre, altså hvordan du ser ut, ikke hvordan du faktisk er.Men det finnes selvfølgelig unntak, men de er sjelden vare.

 

ambefaler alle å prøve en edru kveld i oslo så skjønner dere hva jeg mener :thumbup: Gogo Daygaming!

Endret av kaninkoker
Lenke til kommentar

Om man vil forbedre seg, så forbedrer man SEG, ikke sjekkemetodene.

Det er vel strengt tatt det mange av oss har prøvd å si til deg nå i noen uker, PU handler om å forbedre seg som person, aldri om å forbedre noen sjekkemetoder. Å forbedre seg kan være blant annet måten man hilser på folk, hvordan man gir førsteinntrykk, hvordan man viser hvem man virkelig er, det er jo dette vi har prøvd å si stort sett hele tiden. Såkalte "stygge" forbedrer seg ved å forstå seg bedre på det motsatte kjønn og gjøre sitt ytre bedre - da har han forbedret SEG, og ikke noen sjekkemetoder.

 

Hvor er uenigheten egentlig?

Lenke til kommentar

Om man vil forbedre seg, så forbedrer man SEG, ikke sjekkemetodene.

Det er vel strengt tatt det mange av oss har prøvd å si til deg nå i noen uker, PU handler om å forbedre seg som person, aldri om å forbedre noen sjekkemetoder. Å forbedre seg kan være blant annet måten man hilser på folk, hvordan man gir førsteinntrykk, hvordan man viser hvem man virkelig er, det er jo dette vi har prøvd å si stort sett hele tiden. Såkalte "stygge" forbedrer seg ved å forstå seg bedre på det motsatte kjønn og gjøre sitt ytre bedre - da har han forbedret SEG, og ikke noen sjekkemetoder.

 

Hvor er uenigheten egentlig?

Enig med deg her. Forøvrig blir vel egentlig også skillet mellom deg selv og sjekkemetodene dine ganske kunstig. De fleste vil være enige i at sosial forståelse og måten man presenterer seg selv på er en del av hvem man er?

 

Sånn jeg forstår dkny kritiserer hun i bunn og grunn tendensen mange som lærer seg dette har med å ha et for snevert fokus og at de ikke ser the big picture. Dette tror jeg egentlig er en grei innvendig, det er lett å legge for stor vekt på detaljer når man lærer noe nytt og ikke ennå ser helheten. Det var nok heller den lite elegante formuleringen av budskapet som gjorde at mange reagerte.

Lenke til kommentar

Huff da. Tok meg en rask kikk på de siste 4-5 sidene, og det var veldig skuffende. Her har vi folk som snakker om PU, og skryter av ditten og datten. Så hopper en drama og oppmersomhet syk jente inn, og alle "alphaene" her inne, setter opp et patetisk skjold og prøver å vinne henne over på deres egen verdens oppfatting. Har dere virkelig ikke lært noen ting over de siste årene? Eller har dere kun lest 1 bok som omhandler pick up > sex, og funnet ut at det var nok å kunne om mennesker? Får prøve å svare utdypende når alphaene står opp imorgen. (Ja jeg ønsker reaksjonene deres, og ja jeg kaller dere "alphaer", fordi dere virkelig prøver å virker som noe dere tydeligvis ikke er, som igjen blir litt patetisk)

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det forrige innlegget ditt i tråden (som man finner under) et eksempel på alt du kritiserer i dette nye innlegget ditt?

 

Sex er digg.

Oppmerksomhet fra kule jenter er gøy

Selvtillit er flott i alle sammenhenger

Hobbyer må man da ha

Man vil kunne velge jenta man skal tilbringe livet sitt med, ikke bli valgt av noe skrap.

 

Du velger å sette alle som driver med "pu" i samme bås, det blir litt som å si at alle som spiller poker har et gambling problem.

 

Og hvem i helvete har sagt at man ikke kan være sammen med en jente, når man er en "pua" (Ja ordet er helt latterlig, men det er enkelt å bruke her) Du missforstår så alt for mye, håper jeg har satt deg på rett spor..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...