Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg syntes veldig ofte skjer er når folk skal "Demonstrere høyere verdi" er at faktisk det motsatte skjer, du virker try-hard etc etc.

Er vi enige om at det å kjøre 5 champagneflasker til et bord på et utested er DHV? Er vi enige om at det også er syyykt try-hard?

 

I så fall håper jeg at vi desverre også er enige om at det faktisk funker....

 

 

(Jeg KJ'er, har aldri kjøpt 5 champisflasker :/ )

 

 

For å komme med noe konstruktivt: Ikke fortell en DHV, vær en DHV! :D

Lenke til kommentar

Poenget er at om man har nok penger så funker det uansett hvor tryhard man er... 5 champagneflasker viser ikke bare at at du bruker opp penger, men at du har penger nok til å bruke opp så mye penger, som er en DHV uansett om det er åpenbart tryhard. Men selvfølgelig var det ment som en spøk, ikke et tips! :D

Lenke til kommentar

Poenget er at om man har nok penger så funker det uansett hvor tryhard man er... 5 champagneflasker viser ikke bare at at du bruker opp penger, men at du har penger nok til å bruke opp så mye penger,

 

Hørt om de gærningene som sier til bartenderen: "Få en flaske av den ALLER dyreste vinen du har", så alle kan høre det, og så følger opp med: "den kan du helle ut i vasken."

 

BARE for å demonstrere at de har så mye penger at de kan betale, si 25k da, for en vin de ikke har lyst på en gang.

 

Det er det verste jeg har hørt ihvertfall, vin er jo nærmest en kunstform, det neste blir vel å kjøpe verker som Mona Lisa og liknende, for så å brenne dem opp. :(

Lenke til kommentar

Poenget er at om man har nok penger så funker det uansett hvor tryhard man er... 5 champagneflasker viser ikke bare at at du bruker opp penger, men at du har penger nok til å bruke opp så mye penger,

 

Hørt om de gærningene som sier til bartenderen: "Få en flaske av den ALLER dyreste vinen du har", så alle kan høre det, og så følger opp med: "den kan du helle ut i vasken."

 

BARE for å demonstrere at de har så mye penger at de kan betale, si 25k da, for en vin de ikke har lyst på en gang.

 

Det er det verste jeg har hørt ihvertfall, vin er jo nærmest en kunstform, det neste blir vel å kjøpe verker som Mona Lisa og liknende, for så å brenne dem opp. :(

De folka som gjør slikt er ikke normale i huet sitt, har de tjent penga sine fra skratch til de blir "rike", har de vett nok i huet til å ikke gjøre sånt. Er nok bare idioter av noen ungdommer som er født inn i en familie med penger som kan finne på å gjøre det.

Lenke til kommentar

Poenget er at om man har nok penger så funker det uansett hvor tryhard man er... 5 champagneflasker viser ikke bare at at du bruker opp penger, men at du har penger nok til å bruke opp så mye penger,

 

Hørt om de gærningene som sier til bartenderen: "Få en flaske av den ALLER dyreste vinen du har", så alle kan høre det, og så følger opp med: "den kan du helle ut i vasken."

 

BARE for å demonstrere at de har så mye penger at de kan betale, si 25k da, for en vin de ikke har lyst på en gang.

 

Det er det verste jeg har hørt ihvertfall, vin er jo nærmest en kunstform, det neste blir vel å kjøpe verker som Mona Lisa og liknende, for så å brenne dem opp. :(

Sånt er jo bare harry. Dessuten er ikke all champagne så fryktelig dyrt heller, så man burde ikke gape for mye.

Lenke til kommentar

Folk burde være mye mer kritisk til PUA-miljøet. Det hender at det faktisk gjør deg verre enn tidligere.

 

PUA-guruene får deg i en "state" (en følelse som skaper en illusjon av at du mestrer det) slik at du blir villig til å betale for produktene og bootcampene deres.

 

PUA-guruene er som regel ikke playere. Woah, surprise? Mehow er en PUA-guru som har vært i communitiet en LANG tid (vet ikke om han er nevnt i The Game siden jeg ikke har lest den). Han har som jeg vet om, pult tre stk.

 

PUA-communityet er teit og støgt. Folk diskuterer samme tullet på hvert forum. "Hvordan tar jeg henne på kinnet" "skal jeg gå bort og spørre ditt og datt". På bootcamps går du bort til ei jente og prater. Blir du bitchslappa, så gir bootcampinstruktøren din 100 grunner for at det ikke gikk. Gikk det bra, får du like mange grunner for at det gikk som det gikk.

 

Dessuten bruker de dumme og rare utrykk, som IOI, kino, DHV, DLV og all den gjørma. Det er overhodet ikke rart at folk ser på PUA's som nerdete og taperaktig.

 

Folk må skjønne at det er stort sett bare bullshit.

 

http://www.puahate.com/index.php <3

Endret av Flatlus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk burde være mye mer kritisk til PUA-miljøet. Det hender at det faktisk gjør deg verre enn tidligere.

 

PUA-guruene får deg i en "state" (en følelse som skaper en illusjon av at du mestrer det) slik at du blir villig til å betale for produktene og bootcampene deres.

 

PUA-guruene er som regel ikke playere. Woah, surprise? Mehow er en PUA-guru som har vært i communitiet en LANG tid (vet ikke om han er nevnt i The Game siden jeg ikke har lest den). Han har som jeg vet om, pult tre stk.

 

PUA-communityet er teit og støgt. Folk diskuterer samme tullet på hvert forum. "Hvordan tar jeg henne på kinnet" "skal jeg gå bort og spørre ditt og datt". På bootcamps går du bort til ei jente og prater. Blir du bitchslappa, så gir bootcampinstruktøren din 100 grunner for at det ikke gikk. Gikk det bra, får du like mange grunner for at det gikk som det gikk.

 

Dessuten bruker de dumme og rare utrykk, som IOI, kino, DHV, DLV og all den gjørma. Det er overhodet ikke rart at folk ser på PUA's som nerdete og taperaktig.

 

Folk må skjønne at det er stort sett bare bullshit.

 

http://www.puahate.com/index.php <3

Så du mener at folk som har fått ett bedre liv med mer selvtillit og en mer sosial verden er tapere?

 

PUA er sjekking! Det handler om å fakkings få hooka seg opp med damer du møter enten på byen i ett supermarket!

Plukke opp jenter er gøy!

 

Hva man velger å gjøre er såklart ens eget formål, men ved siden av PUA verktøyet blir man automatisk en mer interessant, innholdrik og rett og slett artigere person å være med!

 

Å tro meg, jeg var en helt normal person med venner før jeg visste hva PUA var, gikk rundt på byen og her var jeg "Meg Selv" så nærme man bare kan få bli. Til jeg leste litt bøker og så alle episodene til Pick-Up Artist da lagde jeg mitt nye jeg. Og det er MYE bedre!

 

Det er ikke noe tafatt med det, det handler om å bygge seg ett LIV!

Og det stemmer overhodet ikke overens med "looser" eller "taper".

Lenke til kommentar

Så du mener at folk som har fått ett bedre liv med mer selvtillit og en mer sosial verden er tapere?

 

PUA er sjekking! Det handler om å fakkings få hooka seg opp med damer du møter enten på byen i ett supermarket!

Plukke opp jenter er gøy!

 

Hva man velger å gjøre er såklart ens eget formål, men ved siden av PUA verktøyet blir man automatisk en mer interessant, innholdrik og rett og slett artigere person å være med!

 

Å tro meg, jeg var en helt normal person med venner før jeg visste hva PUA var, gikk rundt på byen og her var jeg "Meg Selv" så nærme man bare kan få bli. Til jeg leste litt bøker og så alle episodene til Pick-Up Artist da lagde jeg mitt nye jeg. Og det er MYE bedre!

 

Det er ikke noe tafatt med det, det handler om å bygge seg ett LIV!

Og det stemmer overhodet ikke overens med "looser" eller "taper".

Om du trenger selvtillit så er det vel strengt talt bare å melde seg på en kampsport. Det samme gjelder om du trenger venner.

 

Jeg vet veldig godt hva PUA er btw.

 

 

Å bygge seg et liv er forsåvidt greit, men det er ikke du som bestemmer om du er taper eller ikke :p Folk babler jo om at "det skal ikke være flaut å være PUA", men jenter framer PUA's som tapere. Rett og slett pga. de assosierer PUA med svette, svette nerder som skal lære seg å ta på ryggen hennes for å øke seksuell spenning/komfort/attraction/whatever :).

 

Identitet: Den du føler at du er (du framer deg selv om en med et liv) og den andre oppfatter deg som (en svett nerd som ikke er sosialt oppegående i andre steder enn "communityet")

 

Jeg hadde en bra artikkel som folk burde lest, men ser ut som den er blitt slettet :/

 

Off-topic here: Taiwanese Guy seems to be a semi-newby in joining the pick-up community, even though he denies it. The things he talks about is straight from the "mainstream theories" of the community. I've seen the type, they found some knowledge they think is incredible, something totally different from what they've heard their whole lives. They go around spreading this knowledge anyplace they can, hoping others would think the knowledge is as incredible as they thinks it is, therefore attributing them with the spreading of the knowledge, making them feel good about themselves. I think every guy in the community goes through that for a brief period of time, and after a while, they realize this stuff, especially taken out of the "whole" concept, isn't very receptive by mainstream society, and keep it to themselves. Before you start defending yourself due to knee jerk reaction of being "attacked", please remember what the community is truly about - self-improvement and self-reflection.

 

http://www.datinggroundwork.com/community (var denna artikkelen jeg siktet til, men siden har tydeligvis forsvunnet)

 

Please take a look at this article, do some self-reflection on how many of those "weird" things you've done and still do (I know I've been guilty of some of those), and think of how we can better represent the community as "cool normal people" instead of "weird guy bragging about something weird".

Endret av Flatlus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk burde være mye mer kritisk til PUA-miljøet. Det hender at det faktisk gjør deg verre enn tidligere.

Ja, du har helt sikkert eksempler på folk som har blitt verre etter at de har oppdaget PUA-miljøet. Men utgjør disse noen majoritet? Tror du utbredelsen av dette fenomenet har bidratt positivt eller negativt i sum? Jeg tror helt klart at det har vært positivt og gjort mange bevisste på at de har potensiale til å forandre seg. Selvfølgelig er det mye som ikke er så positivt med det å, men hvilke miljø kan man ikke si det om?

 

PUA-guruene er som regel ikke playere. Woah, surprise? Mehow er en PUA-guru som har vært i communitiet en LANG tid (vet ikke om han er nevnt i The Game siden jeg ikke har lest den). Han har som jeg vet om, pult tre stk.

For det første blir det litt teit å begrunne en påstand om mange ved å vise til en av mange hundre som "bevis". For det andre synes jeg det er tåpelig å bruke antall jenter pult som indikator på om en fyr er komptetent til å lære bort sosialdynamikk. Han kan ha mye fornuftig på hjertet selv om han ikke bryr seg om å knulle mange damer for anerkjennelse, det er ikke alle som får så mye ut av tilfeldig sex. Å se noen være sosiale er en langt bedre pekekepinn på om de er vært å lytte til enn hvor mange hakk de har i beltet.

 

PUA-communityet er teit og støgt.

Solid argumentasjon.

 

Alt i alt sparker du her inn mange åpne dører. Det er veldig få som hevder at PUA er en gave fra gud og at alle som utgir seg for å være PUAs eller de som hjelper folk til å bli bedre sosialt nødvendigvis er så forferdelig gode. Selvfølgelig finnes det mye rart der ute, det er sikkert mange dårlige råd ute og går. Sånn jeg ser det har det viktigste ved PUA-communitiet vært å gjøre folk bevisste på at sosiale ferdigheter ikke er noe mystiske og uforklarlige greier, men at man faktisk kan forandre seg til det bedre hvis man er villig til å prøve.

 

Forøvrig litt rart hvordan McBitch føler behovet for å distansere seg fra PUA-communititet i annethvert innlegg han skriver når han har hengt på tråden i et par år snart. Nei, du er kanskje ikke noen PUA, men er det så farlig at randoms på et forum kan komme til å tro det, at du føler at du må ha en disclaimer i hvert eneste innlegg? Jeg identifiserer meg heller ikke som noen PUA, jeg går ikke ut med boa og hatt med stygge briller og prater om IOIs og Neg's når jeg drar på byen, men jeg bryr meg ikke så mye om folk på et forum tror det eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det å være seg selv er som regel best, da finner jenta "deg" helt som du er. Greit nok, men tenk om man kunne bruke verktøyet for å kanskje få "Den heite dama borti baren, eller kiosken der borte" Så ikke sant.. Ville man ikke fått ett bedre liv ved å ha ei fin jente ved sin side? :love:

 

PU trenger ikke være nørdy, selvom sikkert en haug av nerder studerer det. Det skal lissom være gøy. Man skal gå på byen bli kjent og ikke tenke over at man bruker verktøyet engang..

 

Slutt å omtal PUA som noe jævli falskt svindelopplegg. Ja det er sikkert de som kurser og prøver å tjene fett på detta her, men man skal ikke slå alle over en kam heller!

Lenke til kommentar

Ja, du har helt sikkert eksempler på folk som har blitt verre etter at de har oppdaget PUA-miljøet. Men utgjør disse noen majoritet? Tror du utbredelsen av dette fenomenet har bidratt positivt eller negativt i sum? Jeg tror helt klart at det har vært positivt og gjort mange bevisste på at de har potensiale til å forandre seg. Selvfølgelig er det mye som ikke er så positivt med det å, men hvilke miljø kan man ikke si det om?

Tror de utgjør en like stor minoritet som de som lykkes med game.

 

 

For det første blir det litt teit å begrunne en påstand om mange ved å vise til en av mange hundre som "bevis". For det andre synes jeg det er tåpelig å bruke antall jenter pult som indikator på om en fyr er komptetent til å lære bort sosialdynamikk. Han kan ha mye fornuftig på hjertet selv om han ikke bryr seg om å knulle mange damer for anerkjennelse, det er ikke alle som får så mye ut av tilfeldig sex. Å se noen være sosiale er en langt bedre pekekepinn på om de er vært å lytte til enn hvor mange hakk de har i beltet.

At man puler mange viser at man er flink til å knytte emosjonelle bånd til jenta. Det er ikke helt det samme som telefonnummmer eller høflige jenter. Er uenig med den siste påstanden din.

 

Alt i alt sparker du her inn mange åpne dører. Det er veldig få som hevder at PUA er en gave fra gud og at alle som utgir seg for å være PUAs eller de som hjelper folk til å bli bedre sosialt nødvendigvis er så forferdelig gode. Selvfølgelig finnes det mye rart der ute, det er sikkert mange dårlige råd ute og går. Sånn jeg ser det har det viktigste ved PUA-communitiet vært å gjøre folk bevisste på at sosiale ferdigheter ikke er noe mystiske og uforklarlige greier, men at man faktisk kan forandre seg til det bedre hvis man er villig til å prøve.

Bra observert. Jeg prøver å fortelle at PUA er veldig oppskrytt og folk ser ikke baksiden av medaljen. AFC Adam, som har rykte på seg som å være "verdens beste PUA", har kun 30 lays. Dette har selvfølgelig blitt forvekslet med 500 lays et sted, han er jo tross alt verdens beste PUA :p

 

PUA blir som et community der folk søker mental terapi (kom ikke på bedre ord). De KJ'er i noen år før de realiserer at de sitter der akkurat som de gjorde da de startet. Etter det jeg har hørt, så er det VELDIG få som faktisk går ut og "cold approacher". De sitter bare inne på rommet sitt og LESER om selvhjelp, fordi de føler de oppnår noe med det. Dessuten tror jeg at å lese om sosiale interaksjoner er mer til skade enn hjelp siden du blir mer bevisst i kommunikasjonen og du fremstår som veldig mekanisk.

 

Bli mer sosial? Bli med i en klubb eller noe lignende. Meld deg på en kampsport. Det er så simpelt.

 

Slutt å omtal PUA som noe jævli falskt svindelopplegg. Ja det er sikkert de som kurser og prøver å tjene fett på detta her, men man skal ikke slå alle over en kam heller!
Hvorfor ikke? Tyler Durden sier at penger tells ikke, også krever han 18000 NOK (3000$ er vel vanelig pris på bootcamps i US?) per bootcamp. 18000 NOK XD Endret av Flatlus
Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg rett og slett på hva som er poenget med PU. Knulle 100 damer? Og så hva? Få selvbekreftelse og selvtillit? Dette er jo helt klart mulig å få gjennom andre aktiviteter. Kan vi ikke bare skaffe oss kjæresteer som alle varer i to måneder, og så bytte dem ut for oppleve nyforelskelsen?

PUAs snakker om å finne drømmedama si gjennom å knulle mange. Men det hjelper da faen meg ikke om man aldri prøver å være sammen med henne.

Jeg er sliten, trøtt og ikke helt edru, men vil gjerne vite hva dere synes om dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...