Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

^^Du tar det kuli og begynner med hilsing og småprat først. Du ser fort om hun er keen på det (smiler, tar seg tid til deg, er med på småpraten), så kan du spørre hun vil bli med på noe, helt avhengig av når på dagen dere møtes. Lunsj, åpenbart ta lunsj sammen. Ettermiddag, spander en middag på hu. Så kan du prøve deg på nummerutveksling.

 

Går hun for klisjeer (jeg har "type"/"kjæreste", veldig opptatt disse dager, o.l), da er det ikke noe å hente der enn bare prat.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hola boys (and girls, hvis de finnes på disse kanter)!

 

Tar denne som anonym av diverse årsaker.

 

Trenger litt hjelp med denne..

Det har seg slik at jeg møtte ei jente i en ganske casual situasjon forrige helg, da jeg var på en annen kant av landet. Ingen ting skjedde grunnet stedet vi møttes, samt knapt med tid, men vi hadde god kjemi, utvekslet snap og i det hele tatt.

 

Jenta er på ingen måte noe magisk vidunder, men en av mange fisker i havet. Tho tar jeg det som en utfordring å klare og holde ho på gress fram til neste gang jeg skal oppover, og jeg får muligheten til å eskalere. Det er ikke snakk om stort lenger enn en måned, tror jeg.

 

Det er første gangen jeg havner i en slik situasjon, hvor jeg ikke får muligheten til å treffe jenta på en god stund.

 

Så, noen som har noen tips til hvordan jeg skal få dette til å overleve, uten at ho går lei før jeg kommer meg oppover til der vi møttes igjen?

 

Anonymous poster hash: b9a35...8d6

Lenke til kommentar

Det Duke skriver. Ikke mas og ikke vær tilgjengelig hver eneste gang hun vil snakke med deg. Du har et liv og hun er ikke midtpunktet. Hvis hun får inntrykk av at hun betyr mye for deg allerede nå... Da vil hun miste interessen.

 

Samtidig er det greit å ikke forsvinne helt. Attraktive jenter blir kontaktet av menn hele tiden, og føler hun at dere ikke har noe pågang kan du banne på at hun finner noe annet kjøtt om ikke lang tid.

 

Oppretthold derfor spenningen, og vis de attraktive sidene av deg selv. Send aldri en selfie der du skriver "hei, gjør på"... Send heller en snap av noe morsomt/interessant du holder på med. Og kommenter gjerne noen av hennes snaps. Ha en seksuell undertone i samtalene deres. Vis at du er interessert, ikke direkte, men mellom linjene.

 

Kort fortalt: ha akkurat nok kontakt til å opprettholde gnist, men ikke mas og ikke forsvinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det Duke skriver. Ikke mas og ikke vær tilgjengelig hver eneste gang hun vil snakke med deg. Du har et liv og hun er ikke midtpunktet. Hvis hun får inntrykk av at hun betyr mye for deg allerede nå... Da vil hun miste interessen.

 

Samtidig er det greit å ikke forsvinne helt. Attraktive jenter blir kontaktet av menn hele tiden, og føler hun at dere ikke har noe pågang kan du banne på at hun finner noe annet kjøtt om ikke lang tid.

 

Oppretthold derfor spenningen, og vis de attraktive sidene av deg selv. Send aldri en selfie der du skriver "hei, gjør på"... Send heller en snap av noe morsomt/interessant du holder på med. Og kommenter gjerne noen av hennes snaps. Ha en seksuell undertone i samtalene deres. Vis at du er interessert, ikke direkte, men mellom linjene.

 

Kort fortalt: ha akkurat nok kontakt til å opprettholde gnist, men ikke mas og ikke forsvinn.

Takk for svar, både til deg og Duke.

 

Har gjort så og si akkurat som du sa. Dog sliter jeg litt med å holde den seksuelle undertonen ved kun å skrive og sende bilder, uten at det virker desperat. Spesielt ettersom jeg vet at ho har mange eksamner på kort tid nå, og det meste av fokuset hennes er der.

 

Det er utelukkende ho som starter flest samtaler, mens det kan gå ett par timer før jeg svarer. Så fort jeg svarer eller skriver, er ho der med en gang.

 

Spent på hvordan det her går. Er som sagt første gangen jeg må holde ting spennende over lengre tid uten å fysisk kunne eskalere.

 

Anonymous poster hash: b9a35...8d6

Lenke til kommentar

Altså, det viktigste er at du alt nå legger opp til at dere skal treffes neste gang du er på hennes kant av landet. Er det gjort, så har dere faktisk en avtale. Da trenger du ikke bruk tid på irrasjonelle bekymringer og å skulle gjøre ting "spennende".

 

Har alltid gjort det slik med jenter jeg har truffet. Småprater litt. Avtaler å møtes ganske raskt. Holder kjeft frem til vi møtes med minimalt om noe småprat. 

 

Ser ikke noen grunn til å skulle småprate hele tiden. Snapchat er også relativt nytt og eksisterte knapt i den fasen av livet mitt hvor jeg møtte flest jenter. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Enig med at det er godt når mannen tar initiativ og styringen, det gjør det mye lettere for meg iallfall. Jeg hadde kanskje foretrukket å blitt kontaktet enten på nettet eller på byen, men det er mest for at da er det mindre sjanse for at det blir kleint, samt at det er litt lettere å avvise om man ikke er interessert.

Lenke til kommentar

Så, Tindermatch. Gikk helt greit, hitta off på meldinger, ble spurt en del spørsmål så virka seriøst, og spøkte veldig og sa feks 'hvis du spør for mye har du ikke noe mer å spørre om på daten vår' osv, la hun til på snap, snappet litt, ble fortalt jeg skulle sende uendelig mye av dyrene her hjemme så har sendt en eller annen greie av det noen ganger, og spurte om hun ikke var ledig på ettermiddagen på lørdag, men fikk bare 'hadde vært koselig, men har dessverre planer'

 

Nå er matchen borte, og ikke fått noe svar på fellesdyresnaps. Spurte og sendte ikke særlig mer etter avvisningen egentlig, men nå skjønner jeg egentlig ikke noe som helst.

 

Ikke at det er et problem, eller at jeg bryr meg, pleier å klare.meg veldig fint på Tinder, men akkurat her skjønner jeg ikke hva som skjedde nå. Begge i midten av 20 årene.

 

Kan jo alle triksa som å ikke mase, ikke vise for mye interesse heller osv.

 

Og hvorfor slette matchen på Tinder, men ikke snap..?

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

"Hitta off?"  :hmm: 

 

Kanskje hun ble avtent av dårlig grammatikk? 

 

Ved tidligere anledninger når jeg brukte Tinder, så kunne det skje at jeg slettet applikasjonen etter at jeg hadde begynt å skrive med noen på andre kanaler. 

 

Og ikke si at det ikke er et problem eller at du ikke bryr deg, fordi det gjør du. Og det er helt normalt...

 

Enn så lenge ville jeg avventet. Av og til skjer det at folk er opptatt. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skriver jo selvfølgelig ikke slik på Tinder, hehe.

 

Nja, bryr meg og bryr meg, litt irriterende da jeg ikke forstår hvorfor, men har flere jeg snakker med om gangen så er ikke den største "krisa". Bare litt rart når vedkommende stilte flere alvorlige spørsmål bare for å utelukke ting (er barn noen gang ønsket osvosv) og virka som hun var strålende fornøyd.



Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0
Lenke til kommentar

 

Skriver jo selvfølgelig ikke slik på Tinder, hehe.

 

Nja, bryr meg og bryr meg, litt irriterende da jeg ikke forstår hvorfor, men har flere jeg snakker med om gangen så er ikke den største "krisa". Bare litt rart når vedkommende stilte flere alvorlige spørsmål bare for å utelukke ting (er barn noen gang ønsket osvosv) og virka som hun var strålende fornøyd.

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

 

 

Vel, hørt noe mer? 

 

Synes å snakke om barn/ikke barn er litt i meste laget med noen man enda ikke har møtt, men det er meg. Generelt: bruk Tinder og lignende til å etablere kontakt, men ikke ha en lang samtale på Tinder eller tusen Snaps. MØT folk. Prat der.

 

Ellers er nok det du beskriver ikke helt uvanlig. En kamerat av meg opplevde noe lignende faktisk. God tone. Utveksling av snap. Osv. Plutselig var han borte. 

 

Frekt og uhøflig, men har dessverre blitt litt slik i dag. 

 

 

 

Når en gutt spør en jente om hun vil ta en kaffe en dag, hva betyr dette? Må det være en 'date'? Eller kan det feks være en vennekaffe? Ble spurt om dette for litt siden og ble litt satt ut så svarte bare at jeg ikke tror at det går....

 

 

 

Anonymous poster hash: cb8d9...c30

 

 

I 9 av 10 tilfeller det nok en 'date', men det kommer selvsagt litt an på. Kjenner dere hverandre fra før av?

 

Har selv drukket kaffe med jenter uten at det har vært en date, men om noen vil treffe deg på tomannshånd og dere kanskje ikke kjenner hverandre særlig godt fra før, ja, da er det kanskje en 'date'. ;) 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

I 9 av 10 tilfeller det nok en 'date', men det kommer selvsagt litt an på. Kjenner dere hverandre fra før av?

 

Har selv drukket kaffe med jenter uten at det har vært en date, men om noen vil treffe deg på tomannshånd og dere kanskje ikke kjenner hverandre særlig godt fra før, ja, da er det kanskje en 'date'. ;)

 

 

 

Var andre gangen jeg møtte ham, men det var i forbindelse med at han handlet på butikken jeg jobber på; så det vil vel egentlig ikke karaktereres som et bekjentskap en gang? Dette kan vel også muligens gå som svar til en som tidligere spurte om 'smiling' etc fra de i butikk, om det er flørting eller hva - de som jobber i butikk (/serviceyrker) får instrukser om å være hyggelig med kunden, gjerne snakke med de osv.. Men ja, her var jeg altså mer genuint interessert, da han holdt på med en phd og jeg gjerne ville høre om veien 'dit', så spurte/snakket en del om det.... Men vi utvekslet ikke navn eller noen ting., Ikke sett han siden, men håper jo at han ikke sluttet å handle der kun pga. det... Kan jo også skyldes at det er pga han bare var hjemme på ferie før semesteret/at jeg jobber sjelden.

 

Anonymous poster hash: cb8d9...c30

Lenke til kommentar

 

de som jobber i butikk (/serviceyrker) får instrukser om å være hyggelig med kunden, gjerne snakke med de osv.. 

 

 

 

 

Men lurer også på om det kan tyde på at jeg sender ut feil signaler? For har en kjæreste, og da jeg ved (få) anledninger har blitt bedt ut (feks av folk fra skolen) så blir jeg anklaget for dette, men jeg prøver ikke å flørte på noe vis? som regel gjelder dette gutter jeg bare er 'generelt' hyggelige med (dvs., behandler i henhold med hva jeg oppfatter som vanlig folkeskikk, men altså med en viss distanse..). 

 

Så altså, sånn generelt: jeg prøver ikke å initiere ''''romantiske'''' relasjoner, og det må vel være tillatt å ha forhold med det motsatte kjønn av en vennskapelig art selv om en er i et forhold (derfor jeg spurte om det kunne bare ha vært en 'vennekaffe', burde kanskje ha spurt før jeg perplekst avslo, og samtidig, så føler jeg at jeg gjorde det på en uhøflig måte..., men ja, ikke at det gjør noe, og det ville kanskje vært rart, men han virket jo hyggelig... men ja nå snakker vi generelt her), hvis det er klart at man er i et forhold og dermed ikke ønsker noe mer enn vennskap? (slik som at kjæresten min har 'jentevenner', og det kan jo ikke jeg si noe på; dog synes jeg det er mistenkelig når det er relasjoner etablert over internett da det kan fremstå som at han søker etter '''mer''''/å innlede relasjoner av uviss art med jenter (her prøver jeg å ikke henge meg opp i det da mistenksomheten min kan jo sive ut fra sjalusi; men samtidig så kan det jo være noe - men, det kan jeg egentlig ikke vite).... men dette her illustrerer jo litt det jeg mener; at det er vanskelig å lese andres intensjoner, så synes det er litt ullent å ramme meg for å sende ut feil signaler.. men kan kanskje være riktig at jeg er for hyggelig? )

 

Anonymous poster hash: cb8d9...c30

Lenke til kommentar

 

 

Skriver jo selvfølgelig ikke slik på Tinder, hehe.

 

Nja, bryr meg og bryr meg, litt irriterende da jeg ikke forstår hvorfor, men har flere jeg snakker med om gangen så er ikke den største "krisa". Bare litt rart når vedkommende stilte flere alvorlige spørsmål bare for å utelukke ting (er barn noen gang ønsket osvosv) og virka som hun var strålende fornøyd.

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

 

Vel, hørt noe mer?

 

Synes å snakke om barn/ikke barn er litt i meste laget med noen man enda ikke har møtt, men det er meg. Generelt: bruk Tinder og lignende til å etablere kontakt, men ikke ha en lang samtale på Tinder eller tusen Snaps. MØT folk. Prat der.

 

Ellers er nok det du beskriver ikke helt uvanlig. En kamerat av meg opplevde noe lignende faktisk. God tone. Utveksling av snap. Osv. Plutselig var han borte.

 

Frekt og uhøflig, men har dessverre blitt litt slik i dag.

 

 

Når en gutt spør en jente om hun vil ta en kaffe en dag, hva betyr dette? Må det være en 'date'? Eller kan det feks være en vennekaffe? Ble spurt om dette for litt siden og ble litt satt ut så svarte bare at jeg ikke tror at det går....

 

 

 

Anonymous poster hash: cb8d9...c30

 

I 9 av 10 tilfeller det nok en 'date', men det kommer selvsagt litt an på. Kjenner dere hverandre fra før av?

 

Har selv drukket kaffe med jenter uten at det har vært en date, men om noen vil treffe deg på tomannshånd og dere kanskje ikke kjenner hverandre særlig godt fra før, ja, da er det kanskje en 'date'. ;)

Var litt mer spøk rundt det med barn. Fikk bare etter litt prat en melding med 'men her er noen spørsmål bare så jeg slipper å tenke på det... liker du barn, glad i familie osv'

 

Ikke hørt noe mer. Matchen er borte. Forsatt på snap, får sett hennes og hun ser mine stories. Ikke sendt noe mer til henne de siste dagene. Ikke veldig aktiv bruker av snap (100k ish poeng?)

 

Er ellers veldig flink på Tinder, men da er det bare for å få ligg. Noe jeg bør sende? Sist sendte jeg en del dager siden 'er du flink i xx?' og fikk svar, så spurte jeg 'så bra, skal vi gjøre xx imorgen ettermiddag da?' og fikk bare 'har dessverre planer, men hyggelig!'

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

Generelt er det greit å unngå forhåndsdefinerte tidspunkt om du vil maksimere sjansene for å treffe noen.

 

Jeg har alltid sagt noe som, "Jeg har lyst å treffe deg i løpet av uken. Når er du ledig/Hvilken dag er best for deg?"

 

Da slipper du at folk alt er opptatt og at sjenerte/lunkne jenter ikke tør ta initiativ til en annen dag enn du foreslo. 

 

Tinder og sosiale medier er som sagt ment for å etablere kontakt, ikke for å føre en lang bli-kjent-samtale (med noen veldig få unntak). Etabler kontakt. Møt hverandre i det virkelige liv. Suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...