Gå til innhold

Play.com tar betaling i £ igjen...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, bestilte i pund her om dagen. Kom veldig raskt og det stod "priority" på konvoluttene. Det mener jeg det ikke gjorde før og da tok det gjerne lengre tid enn 2 virkedager før jeg hadde det.

 

De har nok fått sine tilbakemeldinger og hørt på kundene fra nord :o)

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Dette har jeg ikke lagt merke til... Var det bare for en kort periode?

 

Det som har irritert litt meg med Play er de nye innpakningene og knuste cd-cover.. :/

8902105[/snapback]

 

Hvordan ser de nye innpakningene for CD-er ut? Fikk 2 PSP-spill i går og de var begge pakket inn i hver sin bobbleplastkonvolutt. Uansett; hvis noe er ødelagt får du jo nytt.

Lenke til kommentar

Jeg ville ihvertfall ikke kreve ny CD hver gang jeg fikk en med sprekker eller ødelagt feste i plastikk-coveret. Jeg vet ikke hva slags behandling CDer derfra får på veien til Norge, men har selv opplevd at ca annenhver CD hadde et cover med skader, og det virker veldig tilfeldig. Det er da det er kjekt å ha et lite lager med ubrukte covere hjemme, uten skader.

 

De siste CDene jeg har kjøpt derfra var special edition uansett, så det var papp-covere med diverse merkelige ordninger ("Volta" - albumet fra Björk tar kaka blant alle spec. ed. CDene jeg har; setter ikke videre pris på det digre klistremerket som blir brukt til å lukke coveret, så jeg rippet albumet med EAC og lar det bare ligge i samlingen).

 

Det hjelper ikke så mye med bobleplast, har opplevd å få CDer som har knust cover på tross av det. Skulle tro noen tråkker på dem eller noe. Dette er som sagt tilfeldig, noen opplever ikke problemer med sine forsendelser. Det er uansett ikke grunn til å kreve ny CD, med mindre coveret er pulverisert.

Lenke til kommentar

Jeg mente det ikke slik, Ninjahamster. Jeg snakket for min egen del, men beklager om du føler at jeg kritiserte deg på noen måte, da jeg ikke mente det.

 

Jeg har selv måttet kontakte Play.coms kundeservice ved fler tilfeller, bl.a. da jeg fikk tilsendt en film som var ødelagt fra trykkeriet, og de har aldri vært annet enn svært høflig og imøtekommende, så ingen klager her, annet enn at en film ble over 50 NOK dyrere da de ikke betalte portoen jeg måtte ut med for å returnere et feilproduksjonseksemplar. Ironisk nok var den da fremdeles billigere enn veiledende priser i Norge.

 

Når det gjelder kundeservice vil jeg si som jeg har sagt før: Norske webshops har mye å lære av utelandske i mange tilfeller, blant andre Play.com. Nå har sikkert noen dårlige erfaringer med samme butikk, men slik er nå engang livet.

Lenke til kommentar

"Hengslet" på coveret var ødelagt... litt spesiellt dobbelcover, så det var kjipt..

Men gidder ikke å sende tilbake..

 

De "nye" innpakningene har jeg fått både dvd og cd i.. Ser nesten bare ut som litt tynn papp som er rullet rundt coveret.. med bretter rundt om for å holde det på plass.. Kansje det ble mer ødelagte cover og at de har byttet tilbake?

Lenke til kommentar
"Hengslet" på coveret var ødelagt... litt spesiellt dobbelcover, så det var kjipt..

Men gidder ikke å sende tilbake..

 

De "nye" innpakningene har jeg fått både dvd og cd i.. Ser nesten bare ut som litt tynn papp som er rullet rundt coveret.. med bretter rundt om for å holde det på plass.. Kansje det ble mer ødelagte cover og at de har byttet tilbake?

8910849[/snapback]

 

De er langt ifra ny. Disse innpakningene har de brukt flere år tilbake i tid. Husker jeg fikk DVDer i disse for flere år siden. Når de bestemmer seg for en innpakning bestiller de nok inn en del av dem. Tviler på at du må sende det tilbake for å få nytt. Er jo bare å spørre, det kan ikke bli værre i alle fall :thumbup:

Lenke til kommentar
De er langt ifra ny. Disse innpakningene har de brukt flere år tilbake i tid. Husker jeg fikk DVDer i disse for flere år siden.
Samme her. Kan hende det er én (av flere) distribusjonspartnere de bruker som har denne emballasjen? Boblekonvoluttene er heldigvis langt vanligere.

 

Når det gjelder Play og feilvarer/skader: Er det noen som har sluppet å returnere den første varen hos dem? Det de refunderer er vel basert på hva de selv betaler, noe som ikke står i samsvar med kostnadene for en enkeltsending fra oss her i Norge. Her er Amazon mye bedre:

There will of course be no additional charge for the replacement order. When sending a replacement for a damaged or defective item, it is our policy to request that you must return the original item to Amazon.co.uk within 30 days. However, as the cost of returning the package is in this case prohibitively expensive, we ask that you keep the original item with our compliments. Perhaps you would like to donate it to a charity in your area if you feel it would be appropriate to do so.
Lenke til kommentar

Yay!

 

Likte aldri at de gikk over til Euro (ble i mange tilfeller dyrere, men det varierer jo med valutakursen). Hyggelig å se at de er tilbake på pund sterling. Jeg har dessverre bare opplevet at leveransene stadig tar lenger tid. Før kunne jeg bestille på en mandag og ha de før fredag, nå må jeg ofte beregne opptil 2 uker før disse kommer. Men til den prisen jeg får så synes jeg det er helt ok. :)

 

Har det siste året handlet nesten 200 filmer/filmpakker derfra, og det blir ikke noe mindre nå.

 

 

Jeg har også vært i kontakt med kundeservice pga en film som ikke dukket opp, en ny film ble sendt samme dag med ingen kostnad til meg. Så jeg kan bare snakke positivt om play.com. :)

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har fått med en lapp hvor de ønsker at du skriver hvilken dato du mottok pakken? Det ser ut til at de prøver å forbedre distribusjon- og logistikkrutiner for tiden. Det er ikke meg i mot :)

 

Jeg har akkurat sendt min tilbake. I mitt tilfelle tok det fire dager fra DVD'en ble postet til den var hos meg, så jeg syntes ikke leveringstida er noe spesielt dårligere enn tidligere.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har fått med en lapp hvor de ønsker at du skriver hvilken dato du mottok pakken? Det ser ut til at de prøver å forbedre distribusjon- og logistikkrutiner for tiden. Det er ikke meg i mot :)

 

Jeg har akkurat sendt min tilbake. I mitt tilfelle tok det fire dager fra DVD'en ble postet til den var hos meg, så jeg syntes ikke leveringstida er noe spesielt dårligere enn tidligere.

8922001[/snapback]

 

Jepp, fikk lapp fra "Jersey Post" mener jeg det var. Liker at de tar tak i dette, selv om jeg aldri har opplevd dårlig leveransetid på mine mange forsendelser fra Play. :)

Lenke til kommentar

Det er en stund siden de gikk tilbake til Pund, minst 1-2 måneder siden jeg glemte å trykke € før jeg trykket check out.

 

Har selv for det meste sluttet å bestille nye filmer derifra, har gått over til HD og da blir prisene deres altfor dyre. Siden de baker inn porto i hver pris, og da blir prisene over 200,- Og siden Nordisk Express tar i mot pakkene, i stedet for Posten, så blir momsen ekstrem dyr.

 

F.eks. så tar Play over 7 dollar ekstra i forhold til DVD Pacific på "The Fugitive" HD-DVD. 50 kroner i porto blir litt vel mye for min del pr film.

Lenke til kommentar

Sant det. Ingen er billigst på alt, ellers ville alle handlet ved samme sted :) Jeg kjøpte f.eks. "A better tomorrow" (Ying hung boon sik), John Woo, for £5 som special edition i metallcover med 2 DVDer, hvorav den ene har bl.a. en dokumentar, så når en ser slike tilbud er det vanskelig å la være. Nå har norske webshops fått ganske hyggelige priser etterhvert og, ihvertfall når de kjører tilbudskampanjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...