Gå til innhold

Eksterne avatarer er blitt deaktivert


Anbefalte innlegg

Hva er en ekstern avatar?

8904953[/snapback]

Hva er eksterne avatarer? får vi ikke ha avatarer lenger:P?

8903489[/snapback]

Ein ekstern avatar er ein som er lasta opp på ein server (ikkje diskusjon.no) og henta frå den serveren til forumet og din profil.

 

Ein "lokal" avatar er lastet opp og ligg på diskusjon.no sin server.

 

I praksis vil det bety at du mister alternativet der du kan skrive inn ei adresse til avataren.

Alternativet i den raude firkanten vil bli fjerna, du har kun dei i blå firkanter igjen.

post-23219-1182338614_thumb.png

8903579[/snapback]

 

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
frihet? Jeg ønsker å gjøre hva jeg vil med avatar, bortsett fra at den innholder animasjon naturligvis

8905201[/snapback]

Du kan gjere kva du vil, så lenge det er innanfor retningslinjene for forumet. Legg ved eit sitat frå Nettiketten

Husk at forumet (og Internett generelt) ikke er en rettighet, men et tilbud. Du kan bli fratatt tilbudet, og dette er du nødt til å respektere.
Lenke til kommentar
Nei? Jeg får ikke bytte avatar hver gang diskusjon.no blir oppdatert

8905232[/snapback]

Jeg satte appostrof over ...én i "avataren" av en grunn..

Det er ingen praktisk hensikt ved å ha automatisk bytte av avatar ved hver oppdatering vel?.. Er jo vel bare for morro..

Mye som hadde vært morsomt..

 

Husk også dette med Sikkerhet kontra Tilgjengelighet.

Sikkerhet eller tilgjengelighet? Man kan ikke ha 100% av begge deler.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Hva er det verste som kan skje siden det vistnok ikke er sikkert med avatarer fra en tredjepart?

8905375[/snapback]

Når man bruker en annen host, så sjekker ikke forumet for filstørrelser og lignende, så folk kan benytte avatarer på flere megabyte (MB).

Ja, folk som bruker 8-9KB også er syndere som må "fanges", selv om ingen bryr seg. Samme som å kjøre 100KM\t i en 90-sone, og si at "æsj, er da ikke så stor forskjell.. hvorfor skal noen bry seg?"

Retningslinjene er der av en grunn. De skal følges. Punktum.

 

Og det er ikke alle som sjekker hvor store de enkelte avatarene er altså, så det er umulig å holde styr på dette den dag i dag.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Det er bedre å få opp et system som sjekker det. Dette fører bare til hodebry.

 

Det er andre ting å ta tak i, f.eks å oppdatere temaene (vet, dårlig fornorsking) slik at de støtter brukermoderering.

8905453[/snapback]

Å innføre denne endringen vil ikke pushe bak noen andre planer om oppgradering. Dette er en enkel knapp som skal trykkes inn og tar mindre en 4 sek å innføre. Det med temaene er nok forsinket av helt andre prosjekter.

Lenke til kommentar

Jeg tror fremdeles dette er et minimalt sikkerhetsproblem for nå. Vi kan jo bli angrepet av hva som helst på Internett. Hva blir det neste? Får vi slike advarselsbeskjeder på lenker som fører til tredjepartssider om at vi forlater det sikre Diskusjon.no-området og at Diskusjon.no ikke er ansvarlig for eventuelle sikkerhetstrussler som kan være på det nettstedet?

 

Redigert: Skrivefeil.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Jeg tror fremdeles dette er et minimalt sikkerhetsproblem for nå. Vi kan jo bli angrepet av hva som helst på Internett. Hva blir det neste? Får vi slike advarselsbeskjeder på lenker som fører til tredjepartssider om at vi forlater det sikre Diskusjon.no-området og at Diskusjon.no ikke er ansvarlig for eventuelle sikkerhetstrussler som kan være på det nettstedet?

8905538[/snapback]

 

Selv om et problem er minimalt, hvorfor skal vi ikke gjøre noe med det? Hvilke problemer oppstår for deg som følge av at du må bytte lokasjon på avatar?

 

Det er et ganske stort problem når hosten for en avatar ikke svarer, og sidelastingen forsinkes, slik at man ikke hopper frem til riktig innlegg på siden blant annet.

Lenke til kommentar
Jeg tror fremdeles dette er et minimalt sikkerhetsproblem for nå. Vi kan jo bli angrepet av hva som helst på Internett. Hva blir det neste? Får vi slike advarselsbeskjeder på lenker som fører til tredjepartssider om at vi forlater det sikre Diskusjon.no-området og at Diskusjon.no ikke er ansvarlig for eventuelle sikkerhetstrussler som kan være på det nettstedet?

8905538[/snapback]

Poenget er vel at vi ikke skal bli utsatt for økt sikkerhetsrisiko kun ved å surfe diskusjon.no sine forum. Eksterne avatarer lastes inn automatisk, og kan inneholde flere typer skadelig kode.

 

Red: Må si jeg kommer til å savne avataren til han med opera-O'en med de forskjellige hattene. Det er et eksempel på en skikkelig gjennomført rullerende avatar.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
NB: Hvis det blir mange brukere som ikke endrer avatar før fristen vil vi legge ut en liste over brukernavn, samt URL til deres avatarer, i tilfelle de ikke lengre skulle huske hvor avataren dems er plassert.

8900558[/snapback]

 

Right... :hmm:

 

Hvorfor legger dere bare ikke inn et filter som blokkerer for ekstern, og ferdig med det. Så kan brukerene selv ordne seg etter at avataren forsvinner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...