Gå til innhold

Eksterne avatarer er blitt deaktivert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er så sannelig ikke bare 0.03% som bruker en tredjepart for å hoste avataren. :roll:

8939233[/snapback]

Vi informerer om dette i god tid før endringen utføres slik at de av dere (ca 4000) som har eksterne avatarer har tid til å laste opp avataren på vår server.
Vi har 120091 registrerte medlemmer
Lenke til kommentar
Tja, akkurat det jeg liker ved hw.no er at man slipper å se animerte avatarer og svære bildesignaturer som distraherer en når en leser et innlegg.

8939252[/snapback]

Jeg har enda ikke sett en animert avatar. Og retningslinjene forbyr vel dette selv om man har ekstern avatar?

 

Men noen som har noe a si om ideen om at noen godkjenner dynamiske avatarer, og far lastet dem opp pa diskusjonsserveren?

Da blir alt like raskt og ingen blir lei seg.

Lenke til kommentar
Tja, akkurat det jeg liker ved hw.no er at man slipper å se animerte avatarer og svære bildesignaturer som distraherer en når en leser et innlegg.

8939252[/snapback]

Jeg har enda ikke sett en animert avatar. Og retningslinjene forbyr vel dette selv om man har ekstern avatar?

8939325[/snapback]

 

Ja, såvidt meg bekjent har animerte avatarer alltid vært forbudt her, eller iallefall ganske lenge.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Hvorfor stotter du da a kutte ut eksterne avatarer? Eller tolket jeg det feil na?

 

Men:

Siden ingen moderatorer har svart på spørsmålet til Ståle (og meg), om det at folk kan sende php-filer inn til diskusjon, som da noen som kan PHP + forumets retningslinjer skal se gjennom og evt. godkjenne. Etter godkjenningen, legges php-filen inn i forumets avatar-katalog, hvor brukeren som sendte inn koden får "tildelt" sin nye, dynamiske, godkjente avatar?

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Kunne det ikke vaert mulig a sende avataren sin til noen med tilgang til diskusjon.no-servern, for sa a se at koden er grei + alt hadde vaert raskere.

 

Som sagt, den personen hadde ikke fatt sa mye a gjore, siden det bare er 20-30 avatarer.

 

For a si det sann, jeg kan med glede ga gjennom kodene.

8933152[/snapback]

8934838[/snapback]

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Det er 0,03% av brukerne som må skifte... hvorfor lages det så utrolig mye bråk rundt dette da? Alle tjener jo på dette her (les Simen1 sin post).

8938919[/snapback]

Og flesteparten av disse er vanlige avatarer som kan lastes opp på diskusjon.no uten problemer. Det at 20-30 personer skal sinke lastingen av websidene og gjøre det mer utrygt for alle oss andre ser jeg ikke helt poenget med. Er det virkelig så gøy med forskjellige avatarer for hver gang du trykker F5?

 

Denne tråden burde stenges nå. Drift har bestemt seg, og de aller fleste er enige i vedtaket.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Min avatar senker ikke sidelastingen. Heller ikke endrebjorsvik gjorde det, heller ikke mariyo, heller ikke jorgis...

 

Nar forumstyret har en liste over alle de eksterne avatarene, hadde det ikke vaert vanskelig a lage et script som pinget adressene, og sa sendt PM til dem som hadde for mye ms.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Min avatar senker ikke sidelastingen. Heller ikke endrebjorsvik gjorde det, heller ikke mariyo, heller ikke jorgis...

 

Nar forumstyret har en liste over alle de eksterne avatarene, hadde det ikke vaert vanskelig a lage et script som pinget adressene, og sa sendt PM til dem som hadde for mye ms.

8940061[/snapback]

Vel.. Jeg hadde en lite oppdatering på serveren min for ikke så lenge siden. Da var serveren nede i noen timer :p

 

Men.. Det er vel forsåvidt greit at eksterne avatarer ikke lenger godkjennes.

Men det hadde i det minste vært greit om noen moderatorer i det minste kunne ha lest de siste postene til meg og Ståle :hrm:

Lenke til kommentar
Min avatar senker ikke sidelastingen. Heller ikke endrebjorsvik gjorde det, heller ikke mariyo, heller ikke jorgis...

 

Nar forumstyret har en liste over alle de eksterne avatarene, hadde det ikke vaert vanskelig a lage et script som pinget adressene, og sa sendt PM til dem som hadde for mye ms.

8940061[/snapback]

 

Ogsa rett etter jeg sier det sa skjer det noe med domenet mitt.. ironisk...

 

edit; na var det oppe igjen

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Til informasjon vil vi den 1.juli fjerne støtten for å kunne bruke eksterne avatarer (brukerbilder) på forumet. Dette for å forhindre eventuelle sikkerhetsproblemer som skulle oppstå i forbindelse med eksterne avatarer.

 

Dette vil og gi oss flere fordeler, blant annet:

- Avatarene vil alltid være innenfor retningslinjene med tanke på størrelse

- Vi unngår problemet med at sidene blir trege grunnet lasting av avatarer fra trege servere

- Vi unngår animerte avatarer

Saken er opplest og vedtatt, dei som har hatt meiningar i saken har fått ytra desse og vidare diskusjon er unødig. Tråden stenges.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle eksterne avatarer har nå blitt fjernet av oss!

Savner du din avatar?

Da er du nødt til å laste den opp gjennom kontrollpanelet. Alle eksterne avatarer som har blitt fjernet finnes her: http://static.diskusjon.no/tmp/avatars. For å finne din avatar, søk (trykk Ctrl-F) etter bruker-ID-en din i den listen.

 

Hva er min bruker-ID?

Klikk deg inn på din profilside, ved å trykke på brukernavnet ditt der hvor det står "Logget inn som:". Se i adressefeltet i nettleseren din. Står det index.php?showuser=12345, så er din bruker-ID 12345.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...