Gå til innhold

Diskuter K850i her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny oppdatering ute på SEUS. Oppdaterer nå. :)

 

Hehe, takk for tipset, oppdaterer nå jeg også ;)

 

Edit: Etter å ha tatt et par bilder i et rom hvor eneste belysning er TV'en, virker det som om blitzen fungerer noe bedre enn før. Alle bildene (10 stk) viser blitz som eksponerer til akkurat rett tid, så bildene blir ganske fine og klare. Før var det litt random om blitzen traff eller ikke.

 

Skal teste litt mer og se om det er konsistent :)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Da var R1EA031 Nordic installert :dribble:

 

Forbedringer som er annonsert på Esato og ting jeg har testet selv:

 

* Blar gjennom bilder raskere og blitt mer fancy ved "neste bilde" skift, nye animasjoner.

* Auto-roter bilder raskere og mer responsiv.

* Flash burn er nesten en saga blott, kraftig forbedret, kan kun være et problem på veldig lyse objekter.

* Bilder og videoer tatt med kamera ser skarpere ut, og mindre "noisy" enn før.

* Volume knapp bug fikset.

* Equalizer bug fikset, høres mye renere ut nå.

* Musikk høres mindre forvrengt ut, særlig på låter med mye bass, equalizer presets er blitt finjustert.

* I tillegg til GSM/3G, kan man nå også velge HSDPA. (Selv om dette er lite utbredt i Norge)

* Man kan nå få telefonen til å gi et lite riste feedback ved inntasting av touch-knappene. (Føles mer responsivt/intuitivt nå)

* Media Player er mye raskere, fortsatt litt treg hvis du kjører flere program samtidig dog.

* Start-up tid på telefonen er mye raskere, tar 8-10 sek i stedet for 30-60 sek.

* Batteri indikator bug fikset. (Har ikke testet, men skal visst være mer nøyaktig)

* Høytaleren ved telefonsamtaler høres klarere ut, stemmer er lettere å identifisere.

* Menyer er raskere, undermenyer/meldinger/filer/programmer/lister lastes mye hurtigere.

* WMA bug fixet. (Skal visst være mulig å spole i WMA nå)

* Java spill & programmer laster raskere, og er raskere i bruk. (Testet ut Block Breaker Deluxe 2007 & Opera Mini 4 - hadde problemer med at BBD 2007 lagget, men er helt smooth nå, Opera Mini 4 starter 5-10 sekunder raskere nå)

* Programmer stenges hurtigere, og surrer ikke i bakgrunnen 5-30 sekunder etter du har avsluttet det.

 

Sikkert en del andre småting og, får se etter noen dager om det er andre forbedringer.

Lenke til kommentar
Ny oppdatering ute på SEUS. Oppdaterer nå. :)

 

Hehe, takk for tipset, oppdaterer nå jeg også ;)

 

Edit: Etter å ha tatt et par bilder i et rom hvor eneste belysning er TV'en, virker det som om blitzen fungerer noe bedre enn før. Alle bildene (10 stk) viser blitz som eksponerer til akkurat rett tid, så bildene blir ganske fine og klare. Før var det litt random om blitzen traff eller ikke.

 

Skal teste litt mer og se om det er konsistent :)

 

 

Muligens pinlig spørsmål men er SEUS Sony Ericsson Update Service? Altså SE sin oppdateringsside på SOnyericsson.no?

 

Må man ta back up av bilder og stæsj lagret på telefonminnet eller blir dette værende? har smartphone en stund så har helt glemt d jeg.

Lenke til kommentar
Muligens pinlig spørsmål men er SEUS Sony Ericsson Update Service? Altså SE sin oppdateringsside på SOnyericsson.no?

 

Må man ta back up av bilder og stæsj lagret på telefonminnet eller blir dette værende? har smartphone en stund så har helt glemt d jeg.

 

Ja, SEUS = Sony Ericsson Update Service :) Og det er det lille programmet du kan laste ned fra sonyericsson.no

 

Ta en full backup bare for å være på den sikre siden, men det skal ikke være nødvendig på sony ericsson telefoner.

Lenke til kommentar

Har oppdatert telefonen nå. Og når jeg skal skru den på, så kommer det opp en sånn "process bar" virker som telefonen skal instalere updaten. Men med engang det kommer, så skrur telefonen seg av :( Når jeg da skrur på telefonen igjen kommer det ikke flere ganger. virker som telefonen ikke får fullført updaten.

 

Har prøvd 2 ganger nå skjedde samme begge gangene.

Lenke til kommentar
Har oppdatert telefonen nå. Og når jeg skal skru den på, så kommer det opp en sånn "process bar" virker som telefonen skal instalere updaten. Men med engang det kommer, så skrur telefonen seg av :( Når jeg da skrur på telefonen igjen kommer det ikke flere ganger. virker som telefonen ikke får fullført updaten.

 

Har prøvd 2 ganger nå skjedde samme begge gangene.

Det samme skjedde meg. Kjørte oppdateringen to ganger for sikkerhets skyld :!:

 

Første gang jeg slo på mobilen etter oppdateringen kommer det opp en sånn status linje så det virker som det er noe som jobber, også slår bare mobilen seg av og blir død og det nytter ikke å slå den på. Så da tok jeg ut batteriet og satt det inn igjen og nå funker det.

 

Så nå skal jeg teste ut telefonen i helgen og se om jeg merker noe positivt eller negativt :thumbup:

Lenke til kommentar

Mine erfaringer:

 

-Virker som blitz er hakket bedre!

-Touch knapper kan vibrere eller lage lyd ved berøring!

-ingen problemer(enda) med volum knapper!

-Raskere mediaspiller. Slipper å venter på at artistnavn skal komme. De er der og det går kjapt å scrolle nedover.

-Scrolling av bilder er smoother. Fin effekt.

-Nytt valg HSDPA

 

alt i alt veldig fornøyd etter 2 timer. Men for vel se over helga om hva vi får av følgefeil :)

Lenke til kommentar
Noen som har fått en dårligere mobil etter oppdatering?

Når jeg spiller musikk er det akkurat som det er "hakk i plata"

Det med "hakk i plata" fikk jeg etter forrige oppgradering (før jul en gang). For min del skjer det bare på sanger som er lastet ned fra nettet (f.eks. Telenor sin musikkbutikk) og er kopibeskyttet (DRM eller no). MP3 som jeg har overført selv fungerer fint. Det virker som om telefonen "henger" da den spiller av musikken for det hakker og telefonen får veldig dårlig respons. Har ikke funnet noen løsning på det enda, men skal prøve den siste oppdateringen i kveld.

Lenke til kommentar

Hmm.. Prøver å få oppdatert nå. Men når den er ferdig med 100% på oppdateringsprosessen så bare forsvinner hele SEUS vinduet og forblir borte (får ingen "ferdig"-ting). Så når jeg prøver å slå på så er det kun engelsk språk og engelsk T9 :(

 

Selv om oppdateringen het: R1EA031 Nordic :(

Lenke til kommentar

Siste firmware skaper store problemer for meg. Etter oppdateringen fungerer ikke telefonen igjen. Den restarter seg hele tiden. Første gangen jeg starter den, får jeg PIN kode som vanlig. Deretter starter den, men med en gang Telenor N logoen kommer, så restarter den. Av og til rekker jeg så vidt å komme inn i menyen, men den restarter med en gang.

Har forsøkt å oppgradere 3 ganger nå med samme resultat. Er det mulig å nedgradere firmware ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...