Gå til innhold

Diskuter K850i her


Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

 

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

 

Vet hvordan jeg skal installere et program på PCen da, men det er et program til telefonen, og det er en .class fil. Finner den etter at jeg har lagt den inn på telefonen, men er ikke noe mulighet å velge "åpne program". Hvordan installerer man et program som er lastet ned på PCen, men som skal installeres på telefonen?

 

Sorry der ass. Du kan ikke installere class filer på en mobil. Med mindre den har JVM. Det har ikke sony ericsson. Du må få tak i programmet som fullprogram. Evt. ".tar.gz" endelse. .class filer er bare java source programmer. Altså noe du kan forsette å utvikle.

Hvilket programm var det og hvor fant du det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey.

 

Jeg kjøpte K850i på fredag i telebutikken. For å være helt ærlig var det en skuffelse. Men er ikke det jeg vil spørre om. Men hva er mulighetene for å bytte/få pengene igjen for mobilen?

Som sagt var den kjøpt i telebutikken for 2 dager siden.

Ved kjøp av mobil i butikk, der butikken har en fast adresse, så har du ingen bytte/angre rett, å har derfor ingen rett eller krav, til å få byttet TLF.. :/ (14 dager hvis via nettbutikk, eller midlertidlige utsalgssteder osv..)

 

Men.. Hvis tlfen fremdeles er PERFEKT, å ikke det kan vises på den at den er brukt, der du å har allt av orginal tilbehør/eske osv, uskadet, så skader det ikke å stikke innom å spørre..

 

(Lel om det er ytters sjelden at noen butikker tar noe slik i retur, da du for oftet kan merke tegn til bruk, på en 3 dagers gammel tlf.. å at dem heller ikke kan garantere for at telefonen ikke har blitt utsatt for noe unormal bruk, som fukt eller veske skade, som kan slå ut senere.. :/ )

 

.:CyberMan:.

 

Så lenge mobilen ikke er brukt. så har du 14 dagers reklamasjonsrett. Så bare lever den tilbake og si det er en fabrikkfeil. Noen gir deg pengene tilbake andre gir deg en ny telefon. Jeg ville personlig aldri kjøpt fra telebutikken dog. De har et dårlig rykte på seg for dårlig kundebehandling. Hvertfall her jeg bor.

For det første, så kan du lese imellom linjene her, at den er brukt i 2 dager.. Dermed ikke u.brukt..

 

For det andre.. 14 dagers reklamasjons rett??? Reklamasjons rett, har ingen ting med angrerett eller noe lignende.. Når men reklamerer på noe, så vil det si at du klager på produktet, pga. at du mener at produktet har mangler eller svakheter, som du vil klage/reklamere på.. (Å i følge kjøps loven, så er den 4/5 år, på mobiler..)

 

For det tredje.. Man kan ikke bare si fakbrikasjons feil, å få tilbakke pengene.. Feilen må så klart begrunnes/utdypes mere enn som så, da den skall inn i en feilbeskrivelse.. Å videre så vil nok de fleste butikker enten kontrolere feilen der, eller først sende den inn, for å få et verksted til å kontrulere/bekrefte at feilen er der, og at den er normalt brukt..

 

Men ja.. Ser mobilen perfekt ut.. man har allt av eske, manualer osv.. man spørr fint, å det er snakk om å bytte til en annen modell.. Så er det nok en mulighet for at du kan få byttet.. :) (Håper man også forstår at hvis mobilen viser tegn til bruk, eller butikken er usikker på om den er brukt normalt, så kan ikke butikken ta den igjen, sånn uten videre, for så selge den til noen andre som ubrukt.. Da det tross alt er nye mobiler og ikke brukte, de fleste mobil butikker selger.. :/ )

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

 

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

 

Vet hvordan jeg skal installere et program på PCen da, men det er et program til telefonen, og det er en .class fil. Finner den etter at jeg har lagt den inn på telefonen, men er ikke noe mulighet å velge "åpne program". Hvordan installerer man et program som er lastet ned på PCen, men som skal installeres på telefonen?

 

Sorry der ass. Du kan ikke installere class filer på en mobil. Med mindre den har JVM. Det har ikke sony ericsson. Du må få tak i programmet som fullprogram. Evt. ".tar.gz" endelse. .class filer er bare java source programmer. Altså noe du kan forsette å utvikle.

Hvilket programm var det og hvor fant du det?

 

lå på myk850og var under kategorien for programmer til k850. Noen som vet om noen andre sider der det er gratis stuff til k850?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Denne mobilen er ikke noe for meg:(

 

Prøvde den ut på Elkjøp for noen dager siden og jeg ble mer og mer irritert der jeg stod

å prøvde å navigere telefonen. Den har alt for mange og små knapper/tastatur og det er

alt for lett å trykke feil fordi knappene er overfølsommme.

 

Håpløst.... Sony Ericsson !!!

 

Det hjelper ikke å ha en Ferrari motor i et rustent Lada karroseri.

 

Mitt tips : færre og mer strukturerte knapper. En tilleggsting. Når man lager en

mobil med touchscreen så syns jeg det er naturlig at dette kan brukes i alle menyer

og undermenyer på mobilen. Ikke bare i hovedmenyen! Det blir fryktelig ulogisk og rotete, og jeg hater rot:)

Endret av christdi
Lenke til kommentar
Denne mobilen er ikke noe for meg:(

 

Prøvde den ut på Elkjøp for noen dager siden og jeg ble mer og mer irritert der jeg stod

å prøvde å navigere telefonen. Den har alt for mange og små knapper/tastatur og det er

alt for lett å trykke feil fordi knappene er overfølsommme.

 

Håpløst.... Sony Ericsson !!!

 

 

Mitt tips : færre og mer strukturerte knapper. En tilleggsting. Når man lager en

mobil med touchscreen få forventer i alle fall jeg at dette kan brukes i alle menyer

og undermenyer på mobilen. Ikke bare i hovedmenyen!

 

Jaja, så mye "testet" du telefonen. Selv kan jeg bruke touchknappene OVERALT, til og med i spill og lignende. Kanskje du skal bruke mer enn 30 sec på test neste gang? :)

Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

 

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

 

Vet hvordan jeg skal installere et program på PCen da, men det er et program til telefonen, og det er en .class fil. Finner den etter at jeg har lagt den inn på telefonen, men er ikke noe mulighet å velge "åpne program". Hvordan installerer man et program som er lastet ned på PCen, men som skal installeres på telefonen?

 

Sorry der ass. Du kan ikke installere class filer på en mobil. Med mindre den har JVM. Det har ikke sony ericsson. Du må få tak i programmet som fullprogram. Evt. ".tar.gz" endelse. .class filer er bare java source programmer. Altså noe du kan forsette å utvikle.

Hvilket programm var det og hvor fant du det?

 

lå på myk850og var under kategorien for programmer til k850. Noen som vet om noen andre sider der det er gratis stuff til k850?

 

:thumbup:

 

Hm må nesten vite hvilket program for å se hva jeg kan gjøre. Men du er ikke sikker på at den ble automatisk unzippet etter nedlastningen. Av og til gjør pcen det. Hvis du bruker mac gjør den det default.

Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

 

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

 

Vet hvordan jeg skal installere et program på PCen da, men det er et program til telefonen, og det er en .class fil. Finner den etter at jeg har lagt den inn på telefonen, men er ikke noe mulighet å velge "åpne program". Hvordan installerer man et program som er lastet ned på PCen, men som skal installeres på telefonen?

 

Sorry der ass. Du kan ikke installere class filer på en mobil. Med mindre den har JVM. Det har ikke sony ericsson. Du må få tak i programmet som fullprogram. Evt. ".tar.gz" endelse. .class filer er bare java source programmer. Altså noe du kan forsette å utvikle.

Hvilket programm var det og hvor fant du det?

 

lå på myk850og var under kategorien for programmer til k850. Noen som vet om noen andre sider der det er gratis stuff til k850?

 

:thumbup:

 

Hm må nesten vite hvilket program for å se hva jeg kan gjøre. Men du er ikke sikker på at den ble automatisk unzippet etter nedlastningen. Av og til gjør pcen det. Hvis du bruker mac gjør den det default.

 

 

Tenkte på "alcohol calculator" - "periodic table" og "Drunken fun"

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg k850i, men lurer på en ting:

 

- Når man har lestet ned et program på PCen, hvordan får man innstallert det på telefonen?

Du trykker på åpne program (????) og følger instruksjonene underveis. Viss du lagrer filen, legg da merke til hvor du plasserer den, slik at du etterpå kan gå inn og åpne exe-filen.

 

Vet hvordan jeg skal installere et program på PCen da, men det er et program til telefonen, og det er en .class fil. Finner den etter at jeg har lagt den inn på telefonen, men er ikke noe mulighet å velge "åpne program". Hvordan installerer man et program som er lastet ned på PCen, men som skal installeres på telefonen?

 

Sorry der ass. Du kan ikke installere class filer på en mobil. Med mindre den har JVM. Det har ikke sony ericsson. Du må få tak i programmet som fullprogram. Evt. ".tar.gz" endelse. .class filer er bare java source programmer. Altså noe du kan forsette å utvikle.

Hvilket programm var det og hvor fant du det?

 

lå på myk850og var under kategorien for programmer til k850. Noen som vet om noen andre sider der det er gratis stuff til k850?

 

:thumbup:

 

Hm må nesten vite hvilket program for å se hva jeg kan gjøre. Men du er ikke sikker på at den ble automatisk unzippet etter nedlastningen. Av og til gjør pcen det. Hvis du bruker mac gjør den det default.

 

 

Tenkte på "alcohol calculator" - "periodic table" og "Drunken fun"

 

:thumbup:

 

Yoshi. Jeg sjekket det og ja problemet var at ble zippet ut av .jar filen sørg for at de ikke zippes når du laster de ned. Egentlig skal disse automatisk bli oppdaget som Java-filer. Men hvis du ikke har den siste javaupdaten eller java i det hele tatt... Det er lite trolig. Eller at du har byttet standardprogram for jar filer. så vil de nok unzippes eller så har du gjort det selv.

 

Prøv å last de ned på nytt og hvis ikke det fungerer så kan jeg linke en annen dirct download for de i et eget zippet format.

Lenke til kommentar
Mye kan sies om SE K850i.. Men en ting er i alle fall sikker, å det er at den ser ganske så stilig ut i heldekkende svart, med nesten sjøllysende grønn farge.. <3

 

(Denne fargen, kom vell i bytikk hyllende, for ca 1-2 uker siden..)

 

.:CyberMan:.

 

sett den nye fargen da heldekkende svart og slvfarget!!! Veldig stilren!

Lenke til kommentar
Da har det blitt sluppet en ny firmware på EMMA. (En server veldig få har adgang til)

 

esato:

New firmware K850i: R1EA031

 

version display: 200712121

camera: 3.7

video: 3.0

java: 8.2,

text: BB

FINALY!!!! :p (Å normalt kor lang tid etter dette, bruker det å gå, før den kommer ut på SE UpDate.. :/ )

 

Mye kan sies om SE K850i.. Men en ting er i alle fall sikker, å det er at den ser ganske så stilig ut i heldekkende svart, med nesten sjøllysende grønn farge.. <3

 

(Denne fargen, kom vell i bytikk hyllende, for ca 1-2 uker siden..)

 

.:CyberMan:.

 

sett den nye fargen da heldekkende svart og slvfarget!!! Veldig stilren!

Hum.. Ja.. Quicksilver black.. Men ingen ting hos leverandørene, så tar nok ei stund før den kommer.. (Å personlig, så syns jeg at Luminous Green er mye råere utseende. :p)

Lenke til kommentar

Den har ikke kommet på SEUS, kun på EMMA som jeg skrev. Dessuten ser det ut som dette er en BETA-test kun for SE-utviklere, så det er ikke sikkert det er denne som kommer ut i heletatt. Noe som kan tyde på hvorfor denne starter med R1E istedet for R1C som de andre.

Lenke til kommentar
Den har ikke kommet på SEUS, kun på EMMA som jeg skrev. Dessuten ser det ut som dette er en BETA-test kun for SE-utviklere, så det er ikke sikkert det er denne som kommer ut i heletatt. Noe som kan tyde på hvorfor denne starter med R1E istedet for R1C som de andre.

Snakket med SE CC i dag, å sem mente at den skull komme, iløpet av denne uken..

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med K850 og M2 minnekort på 8 GB? Har ett slikt et jeg har brukt knirkefrikt i min tidligere P1i, men på K850 så henger telefonen seg veldig og fryser om jeg starter å bla i menyene om jeg nettopp har starta telefonen (dette er mens mediemenyen driver og laster seg opp til 100% for å få inn spillelistene osv). Og av de 8 GBene så er d fylt opp med ca 5 GB, stort sett musikk og bilder.

 

jeg har softwareversjon r1ca037 071012.

 

Noen tips eller triks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...