Gå til innhold

Omtale av Halo 2 (PC)


Anbefalte innlegg

det er jo litt artig at de ikke har giddet å fjerne xbox knappene i menyen en gang. Det er fortsatt fargede B og A knapper det går i.. haha!

 

For å være helt ærlig er jeg absolutt ikke med på notene når det gjelder 9/10. Spillet ser helt klart ut minst 2 år gammelt. Det at det krever Vista har jeg ikke noe problemer med, verden går videre, men da må det være en teknisk grunn til det. Om Halo 2 benyttet seg av DX10 for eksempel.. Men det er det ganske klart at det ikke gjør..

 

Men men.. neste gang bør kanskje ikke en lidenskaplelig dedikert Halo fanatiker skrive omtale av Halo? :):whistle:

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er Hired Gun som står bak Halo 2 Vista.

8843752[/snapback]

 

OK :blush: . Poenget mitt er at Halo (1 og 2) for PC virker noe halvhjertet. De har laget et godt produkt for konsoll, og så gjør de det om til noe middelmådig

når de lanserer det til PC. Og når det i tillegg har skyhøye systemkrav synes jeg det er for dårlig. Og dette med Vista skjønner jeg fortsatt ikke...

Lenke til kommentar
9/10....herregud nei.

 

7/10 ville jeg sakt. Dette spillet er gammel og kan ikke settes opp mot toppen av de som er ute nå. Når Crysis kommer vil dette spillet klare å stille seg opp mot den?

 

Nei nei nei nei nei....

8841414[/snapback]

 

Grafikk er ikke alt, min gode mann.

 

WillieNelsonMandela, "dette med Vista" er jo selvsagt fordi Microsoft har lyst til å selge mer av sitt nye operativsystem. Det burde da være opplagt? Hva er da ikke bedre for å selge mer, enn å gjøre 2004/2005's største salgssuksess om til en Vista-ONLY-versjon?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Å betale for å spille multiplayer ? Fy faen eller. Windows Live kan gå og ta seg en viss plass.

8843032[/snapback]

Games for Windows - Live som det er snakk om her gir deg mulighet til å spille multiplayer gratis. Silver kontoen gir deg dog blant annet ikke mulighet til å spille kryssplattform PC - Xbox360.

 

http://www.gamesforwindows.com/en-US/Live/.../AboutLive.aspx

8843765[/snapback]

 

Jo men jeg må jo betale for denne LIVE pakken, akkurat som på Xbox. Hva faen (Sorry banningen) er det Microsoft prøver seg på her ? PC spill har ALLTID hatt gratis onlinespilling foruten MMORPG`s. Dette her er uhørt sier jeg bare.

 

Til og med Playstation 3 har jo gratis online spilling, hva helsike er det Microsoft holder på med. De krever betaling på Xbox360 greitnok ! Men på spill på PC ? Helt utrolig. Ble fullstendig sjokkert jeg.

Lenke til kommentar
Avean: Ja det der blir tullete. Som om vi ikke allerede betaler nok - og som om ikke Halo selger nok som det er fra før av. Som om det trenger mer penger for å "overleve".

 

...Og hvorfor kutter de ut COOP? Latskap og talentløshet, tipper jeg årsaken er.

8844097[/snapback]

 

det er jeg enig i. på siden til bungie sier de at de ville ha med coop online allerede i halo 2 til xbox, men selvfølgelig rakk de det ikke eller noe.

Som sagt var coop noe av det som gjorde spillet så bra, så det er kanskje ikke så rart at folk lurer på hva folk ser i halo når de tester pc-versjonene.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Synes dere sterkt bør revurdere karakteren når det er så mange som er uenige. Dere har tross alt satt en som elsker spillet på xbox til å bedømme det. Jeg synes omtalen er helt fin, men du kan banne at 9/10 kan benyttes for alt det er verdt til markedsføring og det er med på å svekke intrykket av dere som ett seriøst spillnettsted.

 

Men for all del, skyt gjerne dere selv i foten for min del. (Selvfølgelig litt trist siden dere er en av de få som fortsatt er halvseriøse, men pytt pytt da dukker det vel opp noen nye og fyller tomrommet etter dere har gått i dass).

 

EDIT: Mente ikke at karakteren er feil, men at kan kanskje er greit å skippe å gi karakter.

EDIT2: Skjønner godt at dere reagerer på at det virka som jeg ikke mente at de skulle få lov å annmelde det, var ikke slik ment :) Min noe harde tone var grunnet en noe har tone mot kritikk fra en med gamer-logo høyere oppe i tråden.

Endret av eiwoh
Lenke til kommentar
Synes dere sterkt bør revurdere karakteren når det er så mange som er uenige. Dere har tross alt satt en som elsker spillet på xbox til å bedømme det. Jeg synes omtalen er helt fin, men du kan banne at 9/10 kan benyttes for alt det er verdt til markedsføring og det er med på å svekke intrykket av dere som ett seriøst spillnettsted.

 

 

Så alle anmeldarar som går imot strømmen skal ikkje få lov til å anmelde lenger? Skikkelig seriøst må eg seie...

Lenke til kommentar
Synes dere sterkt bør revurdere karakteren når det er så mange som er uenige. Dere har tross alt satt en som elsker spillet på xbox til å bedømme det. Jeg synes omtalen er helt fin, men du kan banne at 9/10 kan benyttes for alt det er verdt til markedsføring og det er med på å svekke intrykket av dere som ett seriøst spillnettsted.

8844543[/snapback]

 

Så et spillnettsted blir useriøst hvis en anmelder har annen smak enn deg?

Lenke til kommentar
Karakteren bør revurderes fordi så mange andre mener det? En anmeldelse skal ikke være basert på statistikk og meningsmålinger.

8844838[/snapback]

 

Neida du har selvfølgelig rett i det, problemet er bare det at selv om det har vært få som har klagd på selve anmeldelsen så er det mange som har klagd på karakteren. Siden det er så mange som kun ser terninkast/karakterer så får disse muligens et feil bilde. Derfor mener jeg at det er på plass å vurdere om terninkastet bør fjernes.

 

Det at man lar en som elsker ett spill teste det på nytt er også ett problem. Dette kommer godt frem i anmeldelsen (som er veldig bra, åpenhet er flott:) ), men ikke i karakteren.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i dem her som mener at språkbruken og argumentasjonen i artikkelen peker mot 7/10. Det virket som om det var mye mer negativt enn positivt i artikkelen; noe av det eneste positive var at Furevik elsker Halo 2. Jeg føler at karakteren er satt i en tilstand av ekstatisk nostalgi.

 

Det var, som alltid fra Fureviks side, god lesning, men omtalen henger ikke sammen med karakteren.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at svært mye av det negative i saken dreier seg om helt andre aspekter ved spillet enn de kvalitetsmessige, da.

 

At spillet er Vista-eksklusivt og har høye maskinkrav og en snål onlineløsning gjør ikke nødvendigvis kvaliteten på spillopplevelsen noe dårligere. Det er selvsagt viktig å fortelle om sånne potensielt forsurende elementer i omtalen, men så langt det er mulig er karakteren ment som en kvalitetsvurdering av spillopplevelsen. Den er ikke en prisvurdering, og den er ikke en Microsoft-vurdering.

Lenke til kommentar

La oss summere opp ytringer som går på det kvalitetsmessige, først positivt:

Eg er kanskje litt upartisk her, men eg elskar Halo 2.

(...)

Den forelda grafikken gjer uansett ikkje spelet mindre moro. Det er framleis god nivådesign (...), utfordrande kampar, og ei engasjerande historie.

(...)

Etter mitt syn har Halo-serien noko av den beste spelmusikken som er å få tak i

(...)

Samtidig får du óg eit kartredingeringsverkty som lar deg lage akkurat dei karta du sjølv vil ha.

(...)

Halo 2 er eit fantastisk spel uansett korleis du snur og vender på det

 

 

Så det negative:

Dette tempoet er perfekt på ein konsoll med ein handkontroll, men for PC-folket vil det kanskje bli ei anna erfaring.

(...)

den einaste forskjellen er ei noko høgre oppløysning - uten at det gjer spelet penare.

(...)

Halo 2 er ikkje stygt, men det er ikkje imponerande heller.

(...)

du ha Gold-abbonement for fullt utbytte

 

Ingen dyptgående analyse, men greit, jeg gir meg; det er sterkere positive argumenter enn negative. Selv om jeg må si at kommentaren "Halo 2 er eit fantastisk spel uansett korleis du snur og vender på det" føltes litt malplassert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...