Gå til innhold

Kanaltilbudet i det nye bakkenettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi som bor i Kristiansund har hatt dette en stund. Det blir MYE(ja, veldig mye) klarere bilde.

 

De 4000 første som hentet seg en digitalbakkenett-boks hos expert i byen, fikk det gratis :)

 

Kanalene vi har :

 

NRK 1

NRK 2

TV2

TV2 Zebra

TV2 Filmkanalen

Euro Sport

Disney Channel

Disney Tool

Star Showtime

Jetix

Cartoon Network

Animal Planet

MTV

Voice

Z-Tv Norge

STV 1

STV 2

TV4

National Geographic

TV3

CNN Internatinal

BBC Prime

BBC World

Travel Channel .

 

 

Synes dette er et genialt oppsett. :)

 

Anbefaler alle til dette.

Lenke til kommentar

Programpakken er dyr og ufullstendig, men de som ønsker mer får vel bare kjøpe parabol? Det er kanskje en del som ønsker en del flere kanaler men ikke så veldig mange?

 

Var det så at det ville ta litt tid før sendingene blir i HD-oppløsning? Discovery finnes vel i HD, men denne blir forminsket?

 

Hvordan blir det forresten å ta inn signalene på nye TV-kort?

Lenke til kommentar
Tragisk! Hvis man er en familie på 4 da. 2 Unger som har tv på rommet. (plus en tv på stua)

Da blir det med andre ord:

(1948 i nrk lisens) + (3x 720 kroner i kortavgift = 2160) + (189 + 57 + 57 for abonement) = 4411 kroner i året?!! 

For ikke å glemme 600 kroner for å etablere de 3 abonementene.

 

 

Hvor lenge blir det analoge nettet værende?

8840984[/snapback]

Regnefeil. Det er (189+57+57)x12 for det er vel en månedsavgift.

Så det er 7744 i året + ettablering.

 

Ellers er det vel ganske klar at jeg heller ikke kommer til å bruke en antenne i fremtiden.

I dag får det holde med kabeltv jeg får gjennom veggen, og hvis de skal ta av med sinsyke priser, så skal nok ikke mine 3 timer i uka med TV titting lide mye av det.

Men synes det er tragisk at man mister svensk TV, da blir det vel slik at om en genrasjon eller 3 så vil språkbarieren til nabolandene bli mye høyere. Er jo slik i dag at svensker og dansker sliter med å forstå hverandre, og vi kommer vel bare til å melde oss på i den klubben.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nå må mann ikke glemme at internett tv begynner og komme ganske bra..

og nrk lisensen er lett og ikke betale, har ikke betalt den på over 2år.

 

jeg betaler ikke en mnds avgift for og se på reklame, reklame er der fordi det er gratis.... de kan ikke komme her og kreve penger og fortsatt sende så mye reklame.

Lenke til kommentar
Å hærrehest! The voice(bøg kanal 3k) istedet for MTV!!??! :nei:

8840919[/snapback]

 

Noen foretrekker faktisk en musikk-kanal som spiller litt musikk også. Ikke bare repriser av Pimp My Sweet 16.

8841035[/snapback]

 

å ja, den var bra, siden the voice er en 100% musikk kanal...

 

bare så du vet, jeg var sarkastisk.

 

 

men synd uten de svenske kanalene, og eurosport.

 

uansett TV nå til dags suger.

 

holder meg til internett <3

Lenke til kommentar

:thumbup: Kabel TV for 1800,- pr år (150,- pr mnd) gir meg følgende kanaler til våre 3 TV'er:

NRK 1

NRK 2

TV 2

TV 2 ZEBRA

TV 3

TV 4

SVT 1

SVT 2

TV NORGE

EUROSPORT

DISCOVERY C

CNN

MTV

Z TV ?

SPORT'N

HISTORY C

EXPLORER C

ANAMAL P

DISNEY C

 

m.a.o. er dette tilbudet fra det digitale bakkenettet dårlig

Endret av nyland
Lenke til kommentar

Hva skjer med dem som bor i nokså "utenfor" plasser som på landet osv dette er jo Norge det er snakk om tross alt.... Må de betale for kabel leggingen?

 

Og kommer de til å gidde å grave frem til disse personene det gjelder for?

:hmm:

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Hva skjer med dem som bor i nokså "utenfor" plasser som på landet osv dette er jo Norge det er snakk om tross alt.... Må de betale for kabel leggingen?

 

Og kommer de til å gidde å grave frem til disse personene det gjelder for?

:hmm:

8841181[/snapback]

Man har vel en god del parabolløsninger som kommer til å være vesentlig billigere enn dette digitale bakkenettet også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg tror en vanlig missforståelse er at bakkenettet er ett nett som legges i bakken... Ingen kabel må til, du kan ta det inn via vanlig tv-antenne som før. Men trenger vel en digital-tuner.

8841206[/snapback]

 

hvordan er det mulig? da kan det jo ikke være sikkelig digitalt?

da må det gjøres om til digitalt fra analogt, klarer en analog linje å føre så mye info?

Lenke til kommentar
Jeg tror en vanlig missforståelse er at bakkenettet er ett nett som legges i bakken... Ingen kabel må til, du kan ta det inn via vanlig tv-antenne som før. Men trenger vel en digital-tuner.

8841206[/snapback]

 

hvordan er det mulig? da kan det jo ikke være sikkelig digitalt?

da må det gjøres om til digitalt fra analogt, klarer en analog linje å føre så mye info?

8841228[/snapback]

Kommer ann på om frekvensen er høy nok. Men desverre jo høyere frekvens jo dårligere rekkevidde

Lenke til kommentar
Eg trur at heile det nye bakkenettet flopper og fører til at det blir mange sure nordmenn.

 

Er det ikkje sånn at dei fleste nordmenn har Kabel/Parabol frå før? Også kan *alle* over heile landet uansett få betre kanaltilbod igjennom parabol?

8841028[/snapback]

Det tror ikke jeg.

Du kan få inn det nye bakkenettet gjennom en vanlig tv-antenne, du trenger bare en dekoder, som du setter mellom antennen, og tv-en.

Så det du hadde skrevet feil

 

NRK kanalene vil du få gratis, så lenge du har en dekoder. Men vil du ha flere, så må du betale.

 

Ser også noen klager på at det vil bli dyrt hvis man har mange tv-er.

I prislista står det følgendes om rikspakken:

Flerabonnement gir deg 70% rabatt på RiksPakken på opptil 5 ekstra TV-apparater.
Endret av V-by
Lenke til kommentar
uansett TV nå til dags suger.

Tror vel TV sendinger slik de er i dag er i ferd med å bli avleggs. Selv hadde jeg ikke merket særlig dersom tuneren ble tatt ut fra TVen min. Ok, jeg har digital TV da, så det er vel uansett hypotetisk. Faktumet er at det jeg ser på TV bortsett fra DVD filmer er Formel 1 og noe sykling + noe på Discovery. Tipper jeg kunne funnet dette på internett like greit. Nyheter leser jeg sef. på internett, det samme med været.

 

Problemet med TV er at det ikke lever opp til forventningene, det er passiv underholdning og med en tid der de fleste av oss har vokset opp med TV spill og etterhvert Internett, så gir rett og slett ikke TV nok. Tradisjonelt TV med oppsatte program er nok hvertfall på vei ut, hvorfor kan ikke jeg se dagens film når det passer meg, eller nyhetene for den saks skyld? I lengden er det nok kabelselskapene som vinner og som vil tilby tjenester som de kan kjøpe fra tilbydere, f.eks nyheter fra NRK etc.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...