Gå til innhold

Rare Vaner/Uvaner dyrene deres har


Anbefalte innlegg

Har noen av kjæledyrene deres noen merkelige, eller festlige vaner/Uvaner?

 

Kan jo starte med den ene katten vår.

Den nekter og gå ut katteluken hvis noen er i nærheten av døren. Da står den og venter helt til du åpner opp døren for den. Men den klarer og bruke katteluken helt fint hvis ingen er i nærheten.

 

Den andre katten vår er sinnsykt skvetten. Kommer man litt brått på den eller overrasker han, er han borte vekk på et sekund.

Klarer man og komme inntil han uten og skremme han er han den kosekatten

 

Jeg hadde også en dvergwedder (hann) som ble seksuelt preget på mennesker.

Kan jo tenke seg hvordan det var.

Var egentlig veldig greit, for han fulgte etter meg hele tiden så jeg kunne ha han løs uten bånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ene hunden min biter deg i rompa når du bøyer deg ned, eller når han vil ha oppmerksomhet. (Ikke hardt eller noe)

 

Den andre hunden min synger med når man hører musikk i bilen

 

Og den tredje hunden min liker å danse. :wee:

 

Er sikkert flere og, men det får komme senere. :wee:

Lenke til kommentar

Kattene mine tar kverken på en eller to mus hver uke i våren og sommeren. Og en eller to fugler i måneden. Musene spiser de aldri, istedenfor mjauer de så inni granskauen og venter på at jeg skal komme og plukke de opp. Småfuglene smaker tydeligvis godt, siden jeg har aldri sett noe annet enn fjær. Det særeste jeg har opplevd var når en av kattene kom inn svær kråke 0_o

Lenke til kommentar

Vofsen her har uvanen av å tråkke på meg når han strekker seg. Da spretter han klørene og presser noe som gjør drittvondt. :hrm:

 

Han er brautende. Han flytter på møbler og mennesker om han skal forbi eller noe. Skikkelig bulldozer. :p

 

Han elsker kroppskontakt og skal nesten alltid lene seg mot meg eller andre for å få kos eller bare være ved siden av.

 

Han pisker blåmerker på folk når de kommer på besøk av ren glede.

 

Han skal nesten alltid gjøre fra seg på ting som ligger høyt. Han har flere ganger hengt kablene sine på gjerder og sånt. Han sparker også etter å ha gjort fra seg og det har ikke vært få ganger at han har sparket bort dritten sin så det flyr! :!:

Lenke til kommentar

SnowDOG_: Haha :!: Kjedelig om han sparker den på noen, hihi.

 

Tja.. Mona vil helst spise mens noen står og ser på henne eller lager mat ved siden av. Det er veldig, veldig sjelden maten hennes forsvinner med mindre det er noen tilstede i rommet som enten ser på henne eller lager annen mat til seg selv.

 

Fiser når hun strekker seg, men det er vel kanskje mer normal ting for hunder?

 

Haha, ja, når hun har spist pleier hun å komme og stille seg foran meg. Så ser hun på meg dyyypt inn i øynene som om hun ikke skjønner noenting. Så raper hun en dyp rap.

Lenke til kommentar

Hunden min gjør noe ala noe sånt som Juliess sin, hun nekter å spise uten at viser på. Og ikke misnt får hun hikke og raper etter å ha spist :D

 

Hun "løper" også ofte i søvne, og lager lyder, noe som er kjempeunderholdende der og da :)

 

Hun er ogs¨å syk etter oppmerksomhet og kroppskontakt, og er kjempesjalu. Når jeg masserer noens spesielle rygg så kommer hun og legger seg på ryggen dems og ruller mens hun lager "kose lyd". Sjalu ja :p

Lenke til kommentar
Hunden min gjør noe ala noe sånt som Juliess sin, hun nekter å spise uten at viser på. Og ikke misnt får hun hikke og raper etter å ha spist :D

 

Hun "løper" også ofte i søvne, og lager lyder, noe som er kjempeunderholdende der og da :)

 

Hun er ogs¨å syk etter oppmerksomhet og kroppskontakt, og er kjempesjalu. Når jeg masserer noens spesielle rygg så kommer hun og legger seg på ryggen dems og ruller mens hun lager "kose lyd". Sjalu ja :p

8836212[/snapback]

den der fortjener en "så søtt"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Har noen av kjæledyrene deres noen merkelige, eller festlige vaner/Uvaner?

 

Kan jo starte med den ene katten vår.

Den nekter og gå ut katteluken hvis noen er i nærheten av døren. Da står den og venter helt til du åpner opp døren for den. Men den klarer og bruke katteluken helt fint hvis ingen er i nærheten.

8832283[/snapback]

 

Broren min har en hannkatt som åpner dørene selv! Han hopper opp på dørhåndtaket, og får døra opp. Har ofte vært i stova mens døra plutselig går opp ... og inn rusler en liten hannkatt!

Den nekter også å åpne døra hvis det er noen i nærheten. Hva er vitsen da, liksom?

 

En gang var broren min ute en natt, og glømte å låse døra. Da han kom igjen, hadde katta åpna henne og det var beinkaldt i rommet.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Hadde en dverg-dachs som pleide og gjemme godsakene som hun fikk av mutters, men når jeg fant en så varre full fart og spise den så fort som bare det.

 

Vi fikk senere en Norsk skog's katt, hvithåret med blå øyne som ikke hørte en skitt, det morsomste var bikja som viste at katta ikke hørte, og hver gang vi kom hjem drev hunden og letet huset rundt etter pusen.

 

De pleide og sove sammen og tror nok at Dachsen hadde mors instikt for katta pleide og patte på hunden, og de sove sammen, ganske søtt egentlig.

 

Da fatters bodde sammen med oss, pleide jeg og våkne opp til horrifikke skrik fra fatters:

"FAENS HELVETES FILLEBIKKJE!!"

Dachsen som elsket og bli pustet på halsen (?) hoppet opp på fatters om natta og koste seg som bare det...har alltid sakt det var bra vi ikke hadde en Sankt Bernard.....hadde ikke hatt no fatters da....

Lenke til kommentar

Celine (Perser), gjør det samme, men det er alltid når hun skal klø seg, hun bommer hele tiden. Foten slår bare i ett sett rett ut i lufta! Haha..

 

Og når jeg bøyer jeg mot henne, med nesen min inntil hennes sier hun ALLTID ett lite nusselig "mjææh". Jeg tar det som ett komplimang, men vet ikke hva det betyr.

 

Gamle katten min (Rocco, også Perser), brukte og sitte foran speilet og se på seg selv i forskjellige poser og stillinger.

Husker også at en gang søstra mi bynte å gråte sprang han bort til henne for å passe på at hun hadde det bra. Og freste til mormor som holdt henne oppe da hun bynte og gråte. Flink pøs :)

*No offence, mormor* :p

 

Ellers - så ble/blir de begge gal når de ligger i skinn stresslessen min. Aner ikke hvorfor, men de blir plutselig helt rabiat og hopper og ruller i ett sett. Som om de får statisk elektrisitet som bare juling elns :p

Endret av plaank
Lenke til kommentar
Haha det minner meg om noe ved Winston (Beagle). Hvis jeg klør ham et spesielt sted på ryggen begynner han helt automatisk å løfte opp det høyre bakbeinet og gjøre kløbevegelser i løse lufta, virkelig festelig å se på  :D

8893743[/snapback]

Hehe det gjør santoz også. Utrolig morsomt å se på. Hvis man mar berører ryggen til vofsen med noe skarp så trekker heller huden seg sammen. En slags nerve som trekker seg ved berøring. :dontgetit:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...