Gå til innhold

Rare Vaner/Uvaner dyrene deres har


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ene katta vår har bestandig elsket å sitte i badekaret vårt. Hun kan sitte i evigheter å se på vannet som drypper fra krana og prøve å fange det.

 

Den andre katta vår blir helt rabiat hvis vi klør den låret, ved ryggen hennes. Kanksje det klør der til vanlig, for det virker som om hun setter pris på det.

Lenke til kommentar

Bikkja mi pleier å "løpe" i søvna og bjeffe.

Ligger også på de merkligste måtene.

 

Noe annet tøft er at jeg er endel i garasjen for å skru. Viss jeg trykker på knappen som åpner porten inne,og bikkja er ute,så står bikkja forran bilen og skal inn i den :p . Har ikke skjønt meg på det ennå men bikkja er jævlig gira på og være i bilene. Rare greier.

 

Og viss jeg klør hu på en spesiell måte på øret blir hu helt "paralisert".

 

Snakker om en Labrador Retriver

Lenke til kommentar

Den ene katten min bærer ullsokker, ullgensere og det hun ellers måtte finne av ull rundt i huset om nettene. Hun går rundt med det i kjeften, mens hun jamrer og neste dag finner vi det et helt annet sted enn der det lå dagen før... Hun trekker sokker og klær ut av hyllene. Det er så morsomt. Elsker også å sove på ull og slikke på det. Har ullfetisj hun der... :D

Lenke til kommentar

Katten min, drikker bare vann fra vannkrana,

 

vi må følge hun til matfatet hvergang

 

Hun patter og klorer deg når man koser med hun på fange, klør jeg henne bak øret begynner bakbeina å klore å :p

 

 

hun sitter i Vinduskarmen hele tiden og bretter forpotene underseg når hun legger seg på gulvet

 

 

åsså hilser hun alltid på deg når du åpner døra for hun:)

Lenke til kommentar
Den ene katten min bærer ullsokker, ullgensere og det hun ellers måtte finne av ull rundt i huset om nettene. Hun går rundt med det i kjeften, mens hun jamrer og neste dag finner vi det et helt annet sted enn der det lå dagen før... Hun trekker sokker og klær ut av hyllene. Det er så morsomt. Elsker også å sove på ull og slikke på det. Har ullfetisj hun der... :D

8921233[/snapback]

 

Dette kan være ett mors-innstinkt-problem-ting.

Hunnkatter som ikke har/får kattunger, gjør ofte dette bare av rent instinkt. Noe som kan være av størrelse, og "konsistens" som en liten kattunge, den gjemmer dem og passer på dem som om det skulle vært dens egen :)

 

Katter er merklige dyr:p

Lenke til kommentar
Noe annet tøft er at jeg er endel i garasjen for å skru. Viss jeg trykker på knappen som åpner porten inne,og bikkja er ute,så står bikkja forran bilen og skal inn i den  . Har ikke skjønt meg på det ennå men bikkja er jævlig gira på og være i bilene. Rare greier.

Hva gjør du når du har med deg hunden i bilen? du skal jo på tur(som regel) derfor forbinder hunden bilen med tur, og mye er bedre enn å være inne i huset som den er altfor lenge(gjelder min hund). bikkja mi vil heller sitte i bilen enn å ligge hjemme, selv om vi bare er i butikken.

 

Hunden jeg har nå har ikke så mange rare vaner, heller uvaner jeg kunne spart meg uten, men som sikkert alle hunder gjør, lukter den seg i rompa når den fiser, den skjønner heller ikke egentlig hva den lyden/lukten er for noe :S

 

Hadde en utrolig sær hund før, den mest selvstendige hund jeg har sett. Det var en liten vorsthe. og den var utrolig snill mot alt og alle, men ikke spesielt lydig. Når jeg gikk tur med den slapp jeg den løs og møtte den alltid på samme sted. Og jeg var på desurskurs med den hos oppdretteren, for han sa han kunne hjelpe oss med den selvstendigheten, han gjorde ingen ting hvis han ikke tjente noe på det. Vi skulle lære ham øye kontakt og dressurlederen tok fram en fugl for å skape litt spenning for hunden, det endte med at han la seg i en bundt og "snorka" høylydt i protest, det ga jo en fin latter, men utrolig sært.

 

Annen uvane er jo at han måtte syke ut hannhunder, pappa ble lei og fikk noen eiere av mastiffer og en pitbull til sende på vorstheren vår, han bare stod der og de turte ikke gjøre noe. men når det gjelder naboens snilleste huskey, da tør den ikke gå bort til den engang, men det er forstålig.

 

langt innlegg :ermm:

 

Axl F

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Hver gang meg og Oswald går ut en tur og han ikke er i bånd så stikker han så fort han kan opp i hagen og nekter og gå derfra uten bånd! Han leker også Stewie Wonder foran tv`n i stua for og få oppmerksomhet! Stter seg på rompa og vaier fram og tilbake med hodet i været og lager masse rare lyder!

 

Han stikker av med leker og kommer ikke tilbake før de er ødelagdte, da er dem "mine" igjen!

 

En annen ting som jeg sliter med og avvenne ham fra er at han blir vannvittig opphisset over andre dyr som han vil leke med! Og det blir ofte for mye for den andre parten.. Han er sta og egen (typisk bulldog) Og vil heller gjøre som han vil!

Lenke til kommentar
Marsvinet mitt brukte å ligge oppå huset sitt med hodet utfor kanten. Det så veldig pussig ut. Men sluttet han plutselig, og det tok men en lang stund før jeg forsto hvorfor. Han hadde rett og slett blitt så stor at han ikke klarte å komme seg opp dit lengre. Stakkar :)

8897075[/snapback]

 

Husker at marsvinet mitt pleide å ominrede buret sitt når det hadde gått en stund. Flyttet jeg på huset raslet og styrte han masse for å ordne det fint.

Lenke til kommentar

Er litt artig med hunden min noen ganger. Hver gang jeg gir noen en klem (familie eller venn(inne)), så begynner han å hoppe og sprette oppover bena mine, for han vil så absolutt være med på klemmen. Også når vi sitter i sofaen, og koser, så kommer han med en søt bjeffing "a-boff", og prøver å bryte seg innimellom oss. Når han er 'inne' og han får kosen sin; hvis jeg (eller noen andre) prøver å nærme meg da, nei da begynner han å knurre (kom deg vekk, min kosetid) liksom.

Lenke til kommentar

Haha, minner sykt mye om min Creowks, fint å se at andre hudner også har propblemer med sjalusi :p Men det er sinnsykt søtt også da :)

 

Kan også si at hunden min er en kjempestor reddhare. Jeg tar henne med i stallen, og i begynnelsen var hun kjemperedd hester hun er generelt redd alt som er større enn henne, utenom mennesker, dog nå er hun mer avslappet.

 

Men søstra mi har en border collie som elsker å løpe sammen med hestene, når de står på beite på en stor mark så løper hunden min og border collien sammen nedover.... Eneste forskjell er at hunden min snur og kommer tilbake med halen mellom beina når de har kommet halvveis :p

 

Hun er også kjepphøy når det kommer til kuer, sauer, katter, osv, men når de kommer nærmere enn 2 m. radius så går hun bak meg og piper. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...