Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Har nettop skaffet meg en xfx 8800GTS 320MB som jeg klarer å klokke opp til 625/2100  stabilt. Har ikke prøvd å gå høyere, fordi jeg har lyst til å ha bedre kjøling før jeg begynner å tyne kortet.

 

Har en Zalman Fatal1ty FSV7 kjøler liggende, men lurer på om den er bedre enn den svære stock kjøleren?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=40320

 

Noen som har brukt en tilsvarende kjøler på 8800 XXX serien?

9427251[/snapback]

Du skal ikke se bort ifra at den er hakket bedre, men den vil ikke passe uansett :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fryktelig lyst til å kjøpe en Thermalright HR-03 Plus, men jeg er bekymret for at det vil føre til mer varme i kabinettet mitt. Slik jeg har det i dag, får strømforsyningen luft fra utsiden, og den varme luften går også ut. CPU-kjøleren sender luft mot baksiden av kabinettet hvor en annen vifte suger den ut. Skjermkortet sender jo også den varme luften rett ut. Med denne Thermalright-kjøleren må det nesten bli varmere der inne...?

Lenke til kommentar

8800gtsocqf8.jpg

 

Prøvde å overklokke kortet mitt litt for mye og nå klarer den ikke samme hastighet lenger (vet ikke hvorfor) Uansett 675/2000 med stock kjøler @ auto (finner ikke et prog som klarer å styre den manuellt) er mer enn nok for meg.

 

Kortet idler rundt 47 grader og går opp til ca 66-67 ved load

 

Kortet mitt er et vanilla XFX 8800GTS 320MB

Lenke til kommentar

Skal ikke være det... For det første ser jeg ingen artifacts what so ever, og før gpu'en gir seg pga varme starter den med feilberegning = artifacts. 2. 75 grader er lite for en 8800 GPU, den skal ikke få seriøse problemer før den trekkes godt over 100. (derfor dette virker så rart)

Har snakket med produsent om tempen...

Lenke til kommentar

hehe, ja det trodde jo jeg og, men det viser seg jo nå at det ikke hjelper å ha lav temp. Det låser seg likevel... Og logikken i "jo lavere temp, jo høyere klokk klarer du" er jo at man skal ha noe å gå på. For tempen følger etter frekvensen opp, og er som regel det som stopper overklokkinga.

Det er derfor jeg ikke skjønner hva problemet her her, mtp. at tempen er såppas "lav" ved load... (og det dermed ikke burde være den som setter en stopper)

Endret av elpea
Lenke til kommentar

Modell: Gainward GeForce 8800 GTS 320mb - 620/950 stabilt - 68'c/79'c (60% fan)

 

Har kjørt 620mhz core, 950mhz mem stabilt i noen uker nå.

Kunne sikkert gått opp til 650mhz core med litt tweaking, men prøver å holde systemet stillegående, så foretrekker at gfx-viften holder seg nede på 60% speed. (har cubecase med 4x120mm+2x80mm exhaust, 4x120mm intake, ram-vifte, chipsetvifte + psu vifter + vannkjøling CPU)

 

Den gikk til 695mhz core, og 1042mhz mem men var absolutt ikke stabilt.

 

Bruker stock kjøleren så den ble rett og slett litt for varm. Kunne vært moro å testet med vann, men ser ikke helt poenget med å sette på en vannblokk til 800kr på et kort til 2000 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...